Săptămâna trecută Prefectura Sibiu a convocat primarii localităților sibiene pe unde va trece autostrada Sibiu-Pitești la o întâlnire cu reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Investiții Rutiere și ai altor instituții locale. Scopul a fost să le prezinte acestora traseul exact al viitoarei autostrăzi și să înceapă demersurile în vederea exproprierilor.
Primele concluzii ale edililor sunt că traseul stabilit putea fi mai bine ales, din punctul lor de vedere, însă aceste mici nemulțumiri pălesc în fața dorinței de a vedea o dată pentru totdeauna celebra autostradă construită.
”Noi nu suntem specialiști în domeniu, e adevărat, dar oamenii care au gândit traseul autostrăzii puteam să treacă și ei pe la noi și să ceară un punct de vedere. Eu nu cred că au găsit cea mai fericită variantă de traseu dacă ne raportăm la realitățile de la noi din comună. Acum suntem puși în fața faptului împlinit și important e să mergem mai departe și să o vedem noi construită”, a declarat primarul Nicolae Mohor. În Boița peste 80 de familii vor trebui expropriate.Primarul din Tălmaciu spune că toată lumea e de acord că autostrada va aduce numeroase beneficii localității.
”Autostrada aceasta va fi un lucru deosebit cel puțin pentru orașul Tălmaciu și cetățeni pentru că suntem prinși în traficul foarte mare care trece pe la noi. Va fi mai bine și pentru participanții la trafic pentru că în prezent există limite de viteză și de 30 de km/h. Noi încercăm să facem tot ce ține de noi pentru a identifica proprietarii cât mai repede, dar mai mult ca sigur o să ne confruntăm cu ceva probleme pentru că la Tălmăcel, ca și la Boița, sunt persoane care au avut proprietăți pe timpul lui Ceaușescu și n-au primit titluri de proprietate. Trebuie să identificăm toate parcelele, să fie una și aceeași cu apare în acte și, mai departe, să le dea Dumnezeu spor la treabă și înțelegere celor care conduc țara asta”, a declarat Nicolae-Petru Basaraba, primarul din Tălmaciu.Cât privește prețul pe care îl vor primi tălmăcenii pentru terenurile, primarul spune că acesta este atât de mic încât aproape că nu merită efortul pentru actualizarea documentelor.
”Prețul este acesta care este, noi nu avem nicio putere din acest punct de vedere. Cei care n-au acte și încearcă să-și intabuleze sau să le actualizeze cred că nu merită financiar. Suprafețe de teren sunt mici și cu 60 de bani pe metrul pătrat este puțin cam greu. Nu noi hotărâm asta, noi ne conformăm. Important este să se apuce cât mai repede de muncă și să facă treabă bună”, a mai spus Basaraba.Nemulțumiri există și în Șelimbăr, unde traseul ar urma să treacă prin mijlocul parcului industrial și pe la marginea cartierului pentru tineret, dar și în zona Veștem, unde nu există în plan nicio ieșire. ”Traseul va trece prin mijlocul parcului industrial, prin partea de jos a cartierului pentru tineret din Șelimbăr. Cel de la marginea pădurii. Probabil că vor fi expropriați”, spunea primarul comunei Șelimbăr, Marius Grecu, în cadrul unei emisiuni Turnul Sfatului TV. În cartierul tineretului oamenii se vor trezi, acum, cu autostrada la poartă.
“Pe cei care construiesc aici îi cunosc, sunt niște tineri care lucrează de 10 ani în Spania. Planul prevede construcția autostrăzii la 30-40 de metri de poarta lor. Nouă nu ne-a spus nimeni ‘Nu mai dați autorizații aici, că venim cu autostrada’. Acum, oamenii sigur că sunt nemulțumiți”, spune primarul din Șelimbăr, Marius Grecu.Primarul a admis însă că această lucrare trebuie realizată.
”Nu vreau să comentez, avem nevoie de autostrăzi. Traseul l-am cunoscut și am luat-o ca atare. (…) Nu ne-au cerut un punct de vedere. Conform legii exproprierii s-au identificat toți proprietarii de terenuri, au fost trimise tabelele anexă la proprietari. Ești pus în fața faptului împlinit. Cu siguranță nemulțumiri există și din partea celor care locuiesc în zona drumului Cisnădiei, a parcului industrial pentru că sunt nemulțumiri din partea unor investitori care voiau să se dezvolte pe partea respectivă”, a mai spus primarul.Lotul de autostradă dintre Sibiu și Boița este prevăzut în bugetul de anul acesta al CNAIR. Premierul Sorin Grindeanu anunța în urmă cu câteva săptămâni că licitația pentru acest lot va fi lansată în luna iunie.
Traseul întreg al Autostrăzii Sibiu – Pitești, va avea aproximativ 123 km și va avea cel puţin şase tuneluri şi zece noduri rutiere. Cele mai lungi tuneluri vor fi la Poiana 1,7 km, Curtea de Argeş 1,3 km, Lazeret două tuneluri de 1,5 km şi Robeşti 900 m.
Autostrada A 1 Piteşti-Sibiu (cu termen estimat de finalizare 2021) necesită investiţii de aproximativ 1,6 miliarde de euro şi este finanţată din fonduri europene.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Companiei Naţionale , Premierul Sorin Grindeanu , Astra film festival , Primăria Sibiu , Turnul Sfatului , Activag Pitești , Problemele Femeilor , autostrada A1 inchisa , Marius Grecu , Nicolae Mohor , Schunn Service , Prefectura Sibiu , Dream Personal Logistik Gmb , Pentru Sibiu , Marlex Duo Company , Fântânița Haiducului , Trigo Industry Services , Autostrăzii Sibiu , Investiţii Rutiere , exproprieri , Traseul Ecumenic , Nicolae Petru Basarabă , Florin Boita
Vizualizari: 8587
Ultimele comentarii
Acum 7 ore
BB
Acum 7 ore
Sibian și eu
Acum 7 ore
AUR
Acum 7 ore
Kokos
Acum 8 ore
Kokos