Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
19°C

Interviu cu agentul Ionuț Natea, Serviciul Rutier. Care sunt cele mai periculoase străzi din Sibiu?

Interviu cu agentul Ionuț Natea, Serviciul Rutier. Care sunt cele mai periculoase străzi din Sibiu?

Mașini lovite în parcare după care autorul a fugit, mașini oprite pe prima bandă ”pe avarii”, treceri de pietoni îngrădite de mașini parcate și un clasament al celor mai periculoase străzi din Sibiu - în funcție de numărul de accidente din ultima vreme, acestea sunt doar câteva dintre aspectele pe care le-am discutat cu Ionuț Natea, agent în cadrul Serviciului Rutier din Biroul Drumuri Naționale și Europene al Inspectoratului Județean de Poliție Sibiu.

Rep.: De la începutul anului, în Sibiu, ca de altfel în toată țara, se înregistrează o creștere masivă a înmatriculărilor de mașini second-hand. Se simte asta în munca de zi cu zi a polițiștilor rutieri? A crescut traficul și numărul contravențiilor înregistrate?

Ag. I. N.: Poliţia Rutieră Sibiu nu deţine date statistice referitoare la numărul de înmatriculări second-hand în Sibiu, instituţia în măsură a va comunica aceste date este Prefectura Sibiu prin Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. În ceea ce priveşte munca poliţiştilor rutieri va pot spune că indiferent de numărul autovehiculelor aflate în trafic noi desfăşurăm aceleaşi activităţi specifice de îndrumare, supraveghere şi control al traficului rutier în vederea fluidizării circulaţiei rutiere şi creşterii gradul de siguranţă.

 

Rep.: De asemenea, de câteva luni în Sibiu s-a reluat ridicarea mașinilor parcate neregulamentar. Observați o  îmbunătățire în trafic, sunt mai atenți sibienii unde opresc sau lasă mașinile?

Ag. I. N.: Măsura de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar, luată la nivelul Primăriei Sibiu în temeiul unei Hotărâri de Consiliu Local, o apreciem că fiind una utilă întrucât prin aceasta se înlătură obstacolele din partea carosabilă care stânjenesc sau blochează traficul, ori cele care obstrucţionează vizibilitatea în zonele cu risc accidentogen, precum treceri de pietoni, intersecţii și așa mai departe.

 

Rep.: Din primăvara aceasta s-au refăcut marcajele premergătoare sensurilor giratorii. Observați o îmbunătățire a modului în care se circulă în giratorii?

Ag. I. N.: Cu siguranţă da, în sensul că se realizează o mai bună preselecţie a benzilor corespunzătoare direcţiei de mers dorite, ceea ce favorizează reducerea accidentelor rutiere produse în sensurile giratorii.

 

Rep.: Care sunt cele mai des întâlnite contravenții și infracțiuni în oraș și ce măsuri luați?

Ag. I. N.: Poliţia Rutieră acţionează permanent pentru prevenirea accidentelor rutiere, desfăşurând atât activităţi cu caracter informativ-preventiv, cât şi coercitiv prin aplicarea fermă a sancţiunilor corespunzătoare abaterilor constatate în funcţie de situaţia operativă şi evoluţia fenomenului desprins din analizele periodice întocmite pe linia producerii accidentelor rutiere. Contravenţiile cele mai des întâlnite în municipiul Sibiu sunt cele aplicate conducătorilor auto pentru opriri neregulamentare, neportul centurii de siguranţă, viteză, urmate de cele generatoare de accidente, respectiv neacordare de prioritate pietoni, neacordare prioritate vehicule şi cele aplicate pietonilor pentru traversări neregulamentare. Toate aceste măsuri întreprinse de lucrătorii Poliţiei Rutiere au ca scop responsabilizarea participanţilor la traficul rutier şi reducerea numărului accidentelor rutiere.

 

Rep.: La nivel declarativ, fără a avea cifre concrete, am observat o creștere în ultimul an a numărului de mașini lovite în parcare, după care autorul a fugit. Datele dumneavoastră susțin în vreun fel această afirmație sau e doar o impresie?

Ag. I. N.: Cuantificarea exactă de către poliţie a evenimentelor rutiere soldate doar cu pagube materiale ca urmare a maşinilor lovite de către un autor necunoscut nu este posibilă datorită opţiunii conducătorilor auto de a nu se adresa poliţiei sau de a-şi soluţiona evenimentul prin asigurarea facultativă de tip ”CASCO”. La nivelul Poliţiei Municipiului Sibiu, în cursul anului 2017, au fost înregistrate în primul semestru 206 de astfel de sesizări, număr în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016 când s-au înregistrat 103 evenimente. Doresc pe această cale să informez conducătorii auto despre obligatile ce le revin în situaţia în care sunt implicaţi într-un accident de circulaţie în urma căruia a rezultat numai avarierea vehiculelor şi alte pagube materiale. Ei trebuie să scoată vehiculele în afară părţii carosabile, ori, dacă starea vehiculelor nu permite acest lucru să le deplaseze cât mai aproape de bordură sau acostament, semnalizându-le prezenţa.  Apoi să se prezinte la unitatea de poliţie competentă pe raza căreia s-a produs accidentul în termen de cel mult 24 de ore de la producerea evenimentului pentru întocmirea documentelor de constatare. Neprezentarea la unitatea de poliţie se sancționează cu amendă contravenţională şi suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 30 zile. De asemenea recomandăm celor care iau parte în calitate de martor sau au cunoştinţă de producerea unor astfel de evenimente, să dea dovadă de conştiinţă civică şi în spiritul respectării valorilor morale, din dorinţa comună de creştere a siguranţei rutiere, să transmită informaţiile deţinute poliţiştilor rutieri, fie prezentându-se la sediul Biroului Rutier, fie prin e-mail-ul instituţiei poliţ[email protected] sau la numărul de telefon 0269.208.209.

natea politist educatie rutiera (2)

Rep.: Cat de disciplinați în trafic ați aprecia că sunt sibienii? Mă refer la opriri pe avarii pe banda de circulație, neacordare de prioritate la trecerile de pietoni, întoarceri peste linia continua etc. Se dau amenzi pentru astfel de cazuri?

Ag. I. N.: Poliţiştii rutieri apreciază că şoferii sibieni sunt disciplinaţi, demonstrând acest lucru printr-o scădere a numărului de sancţiuni constatate pe această linie şi a numărului accidentelor rutiere produse. De asemenea, în susţinerea acestei opinii aş dori să amintesc şi participarea în număr mare şi implicarea de care au dat dovadă participanţii la traficul rutier sibian, la campaniile de sensibilizare şi conştientizare desfăşurate şi organizate în parteneriat cu diferite instituţii şi asociaţii de către Poliţia Rutieră în cursul acestui an. Pot să amintesc unele dintre ele: Concursul de desene ”Prevenţie prin Artă”, acţiunile de 1 şi 8 martie, deschiderea sezonului MOTO, parada Retromobil Club România, campania organizată cu ocazia zilei internaţionale a sportului ”Pedalam, nu butonăm, ne mişcăm şi ajutăm”, concursul Educaţie Rutieră-Educaţie pentru viaţă, activităţile organizate în cadrul proiectului naţional Şcoala Altfel, activităţile de educare rutieră a micilor pietoni şi a părinţilor acestora în cadrul campaniei ”Alege Viaţă”. Totodată au demostrat gradul de pregătire și educaţie corespunzător unui trafic disciplinat şi la diferitele activităţi cultural artistice organizate de comunitatea sibiană la care Poliţia Rutieră a asigurat măsuri de ordine fără a înregistra evenimente deosebite. Fireşte că există şi excepţii de la această categorie de participanţi responsabili la traficul rutier şi suntem obligaţi să acţionăm ferm faţă de cei care încalcă regulile de circulaţie, ori de câte ori constatăm acest lucru, pentru ai ajută să conştientizeze importantă cunoaşterii şi respectării normelor rutiere, precum şi a riscurilor la care se expun.

 

Rep.: Vă pot da oricând mai multe exemple de străzi din Sibiu unde locurile de parcare sunt marcate până la un metru sau chiar lipite de trecerile de pietoni. De ce nu se iau masuri, întrucât este clar că vizibilitatea șoferilor este mult îngrădită?

Ag. I. N.: Orice neajuns în ce privește semnalizarea sau sistematizarea rutieră constatat ori sesizat face obiectul informării administratorului de drum și urmărim corectarea acestuia.

 

Rep.: Cât de strânsă e legătura pe care o aveți cu primăria și Consiliul Județean? Ajung unde trebuie problemele semnalizate?

Ag. I. N.: Din câte știu eu săptămânal există o întrevedere a reprezentanților Inspectoratului de Poliție, de specialitate Poliție Rutieră, cu reprezentanții administrațiilor locale. Pe lângă această întâlnire periodică, ori de câte ori se impune deplasarea pentru reglementarea unei probleme din punct de vedere al sistematizării, avem lucrători responsabili pe această linie care merg efectiv la sediul instituției.

 

Rep.: Deci există niște oameni care se plimbă prin oraș, observă ce probleme sunt și le raportează imediat?

Ag. I. N.: Fiecare lucrător de la Poliție Rutieră are în responsabilitate acest lucru. Fiecare răspunde de o zonă din municipiul Sibiu sau din alte localități ale județului. Periodic ele sunt verificate din punct de vedere al sistematizării și apoi comunicate mai departe.

 

Rep.: Înțeleg că dacă mai văd probleme prin oraș nu sunt pentru că nu s-ar ști de ele, ci pentru că lucrurile se mișcă mai greu într-o parte sau alta.

Ag. I. N.: Aici nu mă pot pronunța.

Rep.: Atunci, în aceeași idee, vă rog să-mi dați câteva exemple din Sibiu, de străzi sau intersecții unde se produc mai des accidente? Spuneți-mi unde ar trebui să fiu mai atent decât de obicei dacă ajung cu mașina.

Ag. I. N.: Respectarea normelor de legislație rutieră este obligatorie pe fiecare arteră din Sibiu. Însă din experiența anului 2016, aș putea preciza ca o zonă pe care o considerăm punct negru este strada Măgheranului, ce a fost recent reamenajată. Din nefericire, anul trecut aici s-au produs două evenimente rutiere soldate cu decesul persoanelor implicate, fie că vorbim de conducător auto sau pieton care traversa strada neregulamentar. În acest nefericit clasament ar urma strada Rusciorului, unde s-au înregistrat foarte multe evenimente pe fondul traversărilor neregulamentare. Pe locul trei aș plasa Calea Dumbrăvii, din aceleași motive, adică străzi cu trafic rutier intens. Iar ca și artere ce ar putea prezenta o dificultate în viitor pentru noi, din punct de vedere al fluidizării traficului și al evenimentelor neplăcute, aș enumera cele trei străzi care asigură accesul către zone aflate în construcție, mai exact Calea Cisnădiei, intrarea în Sibiu dinspre Șelimbăr și, mai nou, Calea Gușteriței, unde constatăm în ultima perioadă o creștere a fluxului de trafic, probabil din cauza construcțiilor noi.

 

Rep.: Ca o concluzie, cum vi se pare că evoluează circulația în Sibiu și la ce ar trebui să ne așteptăm în anii următori ?

Ag. I. N.: Ca urmare a elaborării la nivel naţional a planului de acţiune a Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră pentru perioada 2016-2020 pot să vă spun că unul dintre obiectivele noastre majore îl reprezintă creşterea siguranţei rutiere şi reducerea la jumătate a numărului de decese din accidente rutiere până în anul 2020 faţă de anul 2010. La nivelul judeţului Sibiu ne propunem să acţionăm în continuare pe de o parte în direcţia educării şi formării factorului uman în domeniul siguranţei rutiere prin acţiuni care îi vizează pe toţi participanţii la trafic – şoferi, pietoni, biciclişti, motociclişti – în vederea identificării solutilor de reducere a numărului de accidente rutiere şi a respectării legislaţiei în vigoare, iar pe de altă parte vom acţiona în domeniul siguranţei infrastructurii rutiere, care în cazul judeţului nostru este în continuă dezvoltare, prin strânsă colaborare cu factorii principali de răspundere, respectiv administratorul drumului, Consiliul Judeţean şi primăriile. Aş putea concluziona că direcţia în care ne deplasăm din punct de vedere a circulaţiei rutiere la Sibiu este una bună, în care climatul de siguranţă este în creştere şi reducerea gradului de victimizare în conformitate cu directivele europene în materie.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

16 comentarii

Mihai

Acum 6 ani

Care sunt alea "activităţi cu caracter informativ-preventiv" ? Fac o hartie pe care scriu asta si o pun pe usa biroului?
Raspunde

spirit civic

Acum 6 ani

Când se va pune un semafor la prima trecere de pietoni pe Calea Cisnadiei colt cu Bd-ul Mihai Viteazul, se dă verde pe Bd-ul Mihai Viteazul, însă mergi 15 metri după care trebuie sa acorzi prioritate pietonilor care trec unu după unul și uite așa de formează un blocaj care câteodată ajunge până în sensul giratoriu!
Raspunde

un sibian

Acum 6 ani

ce punct negru mai visati acum pe magheranului??? dupa accidentul ala in care a murit un copil anul trecut s-au putut pune semafoarele in mai putin de o saptamana in intersectia Magheranului-Campului, la intersectia Magheranului-Paris s-au montat "limitatoare" de viteza inainte de stopurile de pe str Paris, iar la intersectia cu Calea Surii Mici nu prea exista riscul de accidente din cauza directiei pe care se deplaseaza majoritatea soferilor. Unde mai e pericolul?? ALTA INTREBARE!?!?!?!?!?
Raspunde

altul

Acum 6 ani

Io-nu-t as dori sa te opreasca dl Natea in trafic. Apoi poti sa zici: Na-te-a amendat.
Raspunde

trei puncte

Acum 6 ani

omu a raspuns ca la carte. de fapt, exact din carte cu tot cu limbajul de lemn si pe langa subiect in general. personal sunt un nesimtit care vorbeste la telefon la volan exagerat de mult, dar n-am luat vreo amenda pentru asta. Am trecut pe langa echipaje, au trecut si ele pe langa mine si nu ne-am deranjat reciproc convorbirile. Asta e o problema mica dar de aici incep alea mari . Si da, astept amenda si o voi accepta spasit.
Raspunde

Anonymus

Acum 6 ani

zici ca a citit dintr-o carte cand a dat raspunsurile elevate... pentru aia tot prost de se circula, masinile se ridica agale si doar din anumite zone respectiv oprirea in tot felul de locuri este la ea acasa in Sibiu ca nimeni nu da amenzi. stiu doar sa stea la cate o trecere de pietoni cu radarul sau camera si sa frece menta in rest nimic concret. de ce nu patruleaza in trafic sa ii prinda pe cei care sunt agresiv, nu acorda prioritate si nu respecta nici o regula de circulatie? vai si amar de ea militie rutiera si nu numai. demisi toti ar trebui si adusi oameni integrii si corecti care daca trebuie si-ar amenda si neamurile in spiritul si corectitudinea legii...
Raspunde

dancp2

Acum 6 ani

povesti de adornit sibienii,cine te crede dle natea?
Raspunde

sibian

Acum 6 ani

Pe cati cu masini "bengoase " parcate aiurea si puse pe avarii a amendat ? Pe cati soferi care merg seara cu proiectoarele de ceata aprinse a amendat ? Pe cati pietoni a atentionat pentru faptul ca se aruncau pe trecere cand masina era la mai putin de 1 m de aceasta ?
Raspunde

costica

Acum 6 ani

A raspuns ca si cand ar fi invatat pe de rost :) Atata timp cat aia de stau pititi prin birouri, cu galoane, zic ca ar reimpusca ursul ... ce pretentii poti avea de la cei din strada ?
Raspunde

Ella Manu

Acum 6 ani

Bah Ionut, vezi ca ti-or "vopsit" ăștia BMW-u ala cu SB 10 NUT, crezând ca tu esti nătărău de postează sub pseudonimul ionutVl
Raspunde

cine,ce?

Acum 6 ani

eu stiu ca taranu cu SB 10 NUT are un vw golf 5 si parcheaza pe la prefectura pe hasurat deobicei. cred ca sunt toti Ionutii sunt entitati diferite; IonutVL, SB 10 NUT, si sunt convins ca si VL 69 BMW e tot un Ionut ca si politaiu nostru.
Raspunde

cine,ce?

Acum 6 ani

da si intrbarile "jurnalistului" sunt de clasa a patra..... putea sa intrebe daca o amendat vriun biciclist pentru traversat pe trecere calare sau pentru mers pe contrasens, sau cate si mai cate fac acesti "eroi ai protectiei mediului" prin trafic. sau putea intreba cate amenzi pentru stat pe fb in timpu condusului ca pentru vorbit la tele fon sigur nu so dat nici una. "ACCIDENTOGEN" m-am udat un pic la chilotei cand am citit, suna a termen medical, foarte comic militianu....
Raspunde

Gabi

Acum 6 ani

Un polițist cu limbaj de lemn și mintea lustruita de școlile comuniste pe care le-a absolvit. Cu așa ceva pe strada și în birouri e normal sa fim pe ultimul loc la decese din accidente rutiere, în UE.
Raspunde

Popa

Acum 6 ani

Se circula haotic si agresiv in RO pentru ca politia rutiera este f slaba , din pacate ... In Ungaria s-au instalat radare fixe , cu fonduri europene - 40 mil euro ! Ar trebui sa le urmam exemplu , dar din pacate Politia romana nu doreste acest lucru . PS Parcarea din fata sediului Politiei dovedeste cat de pregatiti si corecti sunt politistii sibieni .
Raspunde

un sibian

Acum 6 ani

tare ar fi bine sa-si faca treaba...dar sunt f f departe de asa ceva...I-ma vazut ca stateau cu radarul...si I-am invitat si pe str. Sacel...unde de cativa ani e ca la raliu..."mi-au spus ca nu vin ca nu au unde sa stea ascunsi"...2 radare fixe ar rezolva problema in 3 luni!!! de ce radare fixe? pentru ca e numai o chestie de timp pana se va intampla un accident grav la felul cum se circula pe str. Sacel!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus