Ionuț Munteanu este sibianul care a pus pe picioare, acum un an de zile, prin intermediul start-up-ului Eventya, aplicația Urby. Grație acesteia, românii ce locuiesc în marile orașe ale țării au un „partener” care îi ajută să găsească toate evenimentele la care pot participa. Fie că vorbim despre un concert sau o piesă de teatru, aceștia pot „lua” pulsul orașului fără efort. Pentru dezvoltarea aplicației, Ionuț a primit nu mai puțin de 300.000 de euro, lucru ce arată importanța acesteia pe piața din România și nu numai.
Ionuț Munteanu are 38 de ani și a absolvit Politehnica, la Timișoara. După mai mulți ani în care a lucrat în Asia s-a stabilit la București, unde și-a deschis propria firmă. Însă, calitatea vieții de acolo, l-a făcut să se mute la Sibiu. Astfel, din 2009 își desfăşoară activitatea aici.
O aplicație pentru localnici
În toamna anului trecut, după un an de muncă, sibianul anunța lansarea oficială a aplicației mobile Urby, primind de la un investitor 300.000 de euro pentru dezvoltarea ei. Rolul principal al aplicației este de a intermedia relația dintre organizatorii de evenimente și participanți. Altfel spus, „colectează” ce se întâmplă în oraș și le strânge într-un singur loc, structurate pe categorii, în funcție de interesul fiecăruia.
„Urby a apărut ca o aplicație centrată pe evenimente și pe interesele localnicilor în raport cu orașul lor. Nu este o aplicație pentru turiști, deși a câștigat destule premii la aplicații de turism. Este o aplicație pentru localnici al cărei rol este să aducă într-o manieră simplă, facilă și comodă informații din jurul nostru, deci informații cu caracter local. Unde este optimizată și merge foarte bine este pe partea de evenimente. Scopul nostru este să o completăm în timp cu tot felul de informații, oferte, lucruri la care putem ajunge, diferite de social-media unde vezi o grămadă de conținut”, spune Ionuț.
Practic, Urby s-a născut din platforma Eventya și se concentrează pe o nișă anume: evenimentele ce au loc în oraș. „Urby vine de la urban. Este legat de urbanitate, de urbanism, de relația omului cu spațiul din jurul său, de comunitate. Nu vrem să creăm un Social-media de opinii și păreri, un zgomot din acesta nefericit, ci vrem să servim informații pe baza cărora poți să faci acțiuni”, motivează el alegerea numelui.
Afli ce evenimente sunt fără a deschide Facebook-ul
Deși e lansată abia de un an, aplicația se bucură de peste 20 de mii de utilizatori din toată țara. Până acum, acoperă aproximativ 30 de orașe din România, inclusiv Sibiu. În viitor, aceasta va putea fi utiliazată și pe plan internațional. Sibiul este pe locul trei la numărul de utilizatori, pe primul fiind Bucureștiul, iar pe al doilea Clujul. Cu ajutorul aplicației, utilizatorii primesc informații despre toate evenimentele ce au loc în oraș, fără a mai fi nevoie să le caute pe Internet sau în reviste de timp liber.
„Pe undeva, am simțit pe pielea noastră faptul că sunt destul de multe evenimente în oraș la care nu mergem pentru că nu aflăm de ele sau aflăm prea târziu. Mulți dintre noi ies foarte rar în oraș, deci nu avem timp să culegem reviste de timp liber, nu toți stăm în Social-Media. Iar noi suntem cumva între public și organizatorii de evenimente. Extragem informațiile din Social Media, le triem, le filtrăm și le trimitem audienței noastre, iar pe de altă parte avem organizatorii care-și introduc evenimentul la noi. Adică poți să ai tu o pagină de facebook cu zeci de mii de like-uri, dar nu înseamnă că sunt și interesați, ceea ce nu este cazul în Urby, unde este o audiență mult mai mică”, explică CEO Urby.
Evenimentele sunt împărțite
În general, sibienii sunt încântați de această aplicație deoarece primesc toate informațiile de care au nevoie cu privire ala petrecerea timpului într-un singur loc. Însă, Ionuț se focusează și pe nemulțumirile acestora, astfel încât în timp să obțină un Urby cât mai centrat pe nevoile utilizatorilor. „Lumea apreciază că are toate evenimentele orașului împărțite frumos pe zile, faptul că primesc zilnic o recomandare de eveniment și cumva Urby vine înspre ei. Cel mai bun feedback îl avem de la cei care nu folosesc social media, pot avea Facebook, dar nu-l folosesc. Satisfacția cea mai mare pe care o au colegii mei când ies în oraș la un pahar este atunci când primesc recomandări pentru instalarea aplicației”. „Street Art Festival”, „Festivalul Medieval”, și „Media Music Awards” sunt numai câteva dintre evenimentele care au ales un parteneriat cu Urby. În acest context, utilizatorii aplicației găseau foarte ușor programul complet al festivalului fără a mai căuta pe alte platforme.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Media Music Awards , Social Media Summit , Festivalul Medieval , În România , Street Art Festival , aplicatie , Broker Cluj , Valori Bucureşti , Pentru Sibiu , Ionuț Munteanu , Urby , evenimente sibiu , unde iesim , Facebook Cristian Roman
Vizualizari: 5923
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Emil
Acum 2 ore
Sibiu.Adrian
Acum 2 ore
Emil
Acum 2 ore
Razvan
Acum 2 ore
???