În fața ușii care duce la funcționarele care asigură relația cu contribuabilii persoane fizice e o coadă de vreo 20 – 25 de minute. Majoritatea au treabă cu restituirea taxei auto, discută larg pe acest subiect și își traduc în limba română vorbită pe stradă instrucțiunile tipărite pe foile lipite pe uși.
Câte un el sau o ea mai grăbite stârnesc murmure de nemulțumire pentru că sar peste coadă și intră hotărâți „doar să întrebe ceva”. Dar nimeni nu intervine pentru a-i opri pe cei care fentează și arareori li se reproșează, măcar, ceva în față. Reproșurile primesc glas puternic doar când ”nesimțita” sau ”nesimțitul” au părăsit scena.
După 25 de minute, vine și rândul unei femei care tot timpul a stat tăcută. Iese după nici un minut: ”cei care mai stați să plătiți impozite, stați degeaba! Nu știu ce server nu funcționează și nu vă pot calcula cât aveți de plătit. Cel mai bine e să reveniți săptămâna viitoare”, vorbește femeia către coada care a tăcut pentru a o asculta. Vreo zece persoane ies din coadă bombănind. ”Puteau măcar să lipească o foaie pe ușă, să nu mai stăm ca proștii. Ca la stat...”, pleacă oamenii unul după altul.
În scara de bloc lăsată neterminată încă de anul trecut, angajatul RCS – RDS intră sigur pe sine. Știe ce are de făcut – să mute ceva fire de alimentare pentru echipamentele companiei. Fire care ar fi trebuit mutate de nouă ani și pentru care compania a trimis pe cineva să ”rezolve” situația abia după o nouă amenințare cu Protecția Consumatorului. Câteva ore mai târziu, angajatul a plecat, iar locatarii blocului folosesc de zor televiziunea, internetul și telefonia livrată de compania în discuție. Până la un moment dat în care, pe toată scara, ”pică” tot: internet, tv și telefonie. Evident, noi telefoane, sesizări, sub seară apare o nouă echipă. Cei doi angajați se scarpină după ceafă: ei nu sunt electricieni ca să știe ce s-a întâmplat. ”Noroc” că unul dintre ei se sprijină de perete și, în ”lăsare” atinge unul din întrerupătoarele iluminatului de pe scară. Brusc, televizoarele au din nou semnal, internetul ”curge pe țeavă”, telefoanele au ton. Unul din locatari, cu ceva cunoștințe în ceea ce privește circuitele electrice de tipul ”cap scară”, își dă rapid seama despre ce este vorba: angajatul sigur pe sine al companiei a legat aiurea firele. Astfel încât, atunci când lumina de pe scară este stinsă de la un anumit întrerupător, tot blocul rămâne fără tv, internet și telefonie.
Mai sus sunt doar două exemple, petrecute în acest Sibiu în prima săptămână a acestui nou an. Unul dintre exemple vizează funcționarea unei instituții de stat, iar celălalt reflectă modul de lucru al uneia dintre cele mai mari companii private din această țară. Și într-un caz, dar și în celălalt, felul josnic în care este tratat contribuabilul sau clientul – depinde de caz – nu ține de Guvern sau de patron. Ține de felul în care simplul funcționar sau angajat își face treaba. De felul în care este conștient că a produs nemulțumiri (ca să mă exprim blând) unor concetățeni prin faptul că nu a pus un afiș pe ușă ori nu a verificat dacă ceea ce a lucrat a fost bine. Nu doar Guvernul nu își face treaba în această țară pe care majoritatea o descriem ca fiind în picaj. Cu toții, la un moment dat cel puțin, suntem ”Guvernul ăla de nesimțiți, șobolani și interesați doar de propria persoană”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: a picat reteaua rcs rds , Guvernul Boc , Protecția Consumatorului Sibiu , impozite , Direcţia Fiscală , Pentru Sibiu
Vizualizari: 2330
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Eu
Acum 3 ore
Sibian
Acum 3 ore
Barosanu
Acum 4 ore
PETRICA
Acum 4 ore
Sibiu.adrian