Miercuri,
30.11.2022
Innorat
Acum
-2°C

Astrid Fodor, despre modernizarea transportului public în Sibiu: ”mai avem nevoie de două studii”

Astrid Fodor, despre modernizarea transportului public în Sibiu: ”mai avem nevoie de două studii”

Modernizarea sistemului de transport public în municipiul Sibiu mai are nevoie de noi studii, după cel care a costat 250.000 de euro și care a generat Planul de mobilitate urbană al Sibiului.

Din cele mai bine de 33 de milioane de euro pe care Sibiul le primește drept fonduri nerambursabile în actualul exercițiu bugetar european, cea mai mare parte vor fi folosite pentru achiziția de noi autobuze, a anunțat primarul Sibiului, Astrid Fodor. Acestea se vor adăuga celor zece pe care le cumpără Primăria din bugetul local și celor 50 pe care Tursib le cumpără dintr-un credit BERD.

Doar că înaintea lansării procedurilor de achiziție de autobuze din fonduri nerambursabile, Primăria spune că mai are nevoie de un studiu. ”Avem nevoie de un studiu de oportunitate care să ne arate ce fel de autobuze sunt cele mai potrivite: electrice, hibrid sau pe gaz”, spune primarul Astrid Fodor.

Al doilea studiu

În Planul de mobilitate urbană a Sibiului – studiu care a costat 250.000 de euro, bani oferiți de BERD orașului ca urmare a semnării contractului de împrumut de 67,5 milioane de lei pentru modernizarea străzilor de pământ -, unul din proiectele propuse pentru eficientizarea transportului public era cel referitor la achiziția a zece autobuze de mici dimensiuni, ecologice. Achiziționarea acestora era recomandată pentru crearea unor noi trasee în zona centrală a orașului. În total, planul respectiv prevedea recomanda achiziția a 107 noi autobuze pentru înlocuirea parcului existent, precum și a altor 23 de autobuze (dintre care zece de capacitate mică) pentru îmbunătățirea frecvenței, operarea în zone cu accesibilitate redusă și în zonele limitrofe ale orașului.

Ulterior acestui studiu, va fi comandat un al doilea pentru partea de circulație. ”Acesta va stabili dacă este cazul să fie mărit numărul de linii, pe care se va circula mai des și așa mai departe”, a exemplificat primarul Fodor. Acest studiu de trafic va fi utilizat în vederea modernizării transportului public în municipiul Sibiu, costurile acestuia fiind estimate la 170.000 de lei, fără TVA.

Primele autobuze: ”Prin toamnă... târziu”

Cele 60 de autobuze pentru care sunt în derulare, în prezent, două proceduri de achiziție publică nu vor circula pe străzile Sibiului mai devreme de finalul toamnei acestui an, apreciază Astrid Fodor. ”Suntem în curs de finalizare a ofertei tehnice, apoi urmează analiza ofertei financiare. Cred că în termen de zece zile terminăm toate acestea și apoi ne așteptăm la contestații. Ar fi neobișnuit să nu fie depusă nicio contestație”, spune Astrid Fodor despre procedura de achiziție publică a celor zece autobuze din bugetul local, procedură lansată la începutul lunii noiembrie a anului trecut. Procedura lansată de Tursib pentru cumpărarea a 50 de autobuze este organizată pe baza procedurilor impuse de BERD, fapt care îi face pe cei din administrația Sibiului să considere că lucrurile se vor derula mult mai repede. ”Prin toamnă... târziu”, a apreciat, în acest context, Astrid Fodor, perioada în care pe străzile orașului vor circula noile mijloace de transport în comun. ”Nu putem ști cât timp vor dura contestațiile. De aceea nu cred că autobuzele vor veni înainte de începerea anului universitar. În plus, și acele autobuze au niște termene de livrare”, a mai spus primarul Sibiului.

”S-a rezolvat” cu șoferii

Creșterea numărului de autobuze pentru modernizarea transportului public în Sibiu vine în contextul scăderii numărului de șoferi ai societății Tursib, scădere generată de numărul mare de ore suplimentare neplătite pe care personalul de bord este obligat să le presteze. Primarul Astrid Fodor spune că această situație este în curs de rezolvare, după cum i-a comunicat directorul Tursib. ”Tocmai au fost angajați noi șoferi. Societatea are acum suficienți astfel încât să poată fi recuperate orele suplimentare”, a mai declarat primarul Astrid Fodor.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

27 comentarii

Zero

Acum 4 ani

Dar studiul pentru studiul studiului nu trebuie ?! Serios ?!?
Raspunde

I.S

Acum 4 ani

aaaaa, te referi la cel de pre-pre-fezabilitate. A uitat de ala, il face in toamna.
Raspunde

dancp2

Acum 4 ani

nu mai faceti studii faceti treaba la lucru nu la intins.......... studii de studii din studii de vreo 1 mil de euroi!
Raspunde

Un sofer

Acum 4 ani

Doamna Primar, in cel mai serios mod, va rog sa ne spuneti când va apucați de asfaltat străzile principale din orașul asta... Spitalelor, Milea, Dumbrăvii...nici pe pistele de încercări suspensii nu sunt așa denivelări. Cei de la E On au lăsat niște Șanțuri ca niște Tranșee. Stratul de uzura e deteriorat. Va rugam spuneti ne cât mai curând ce proiecte sunt in sensul asta!
Raspunde

un sibian

Acum 4 ani

nu curand...!!! odata cu autobuzele...in toamna!
Raspunde

abc

Acum 4 ani

Foarte frumos arata si trotuarele de pe Spitalelor, Milea, Dumbravii ... in urma lucrarilor efectaute de firma de casa Electrocon cand se vor aduce la un stadiu de bun simt nu ca acum in urma jalnicelor lucrari de refacere efectuate ?
Raspunde

Pepe

Acum 4 ani

La cat mai multe studii pe multi bani,dar cand se aplica ceva? Probabil niciodata.
Raspunde

Alzara1918

Acum 4 ani

Studiul studiului studiat și rigolele principalelor străzi pline de noroi / praf -după caz !
Raspunde

Konig von Siebenburgen

Acum 4 ani

Doamna Fodor si intregul aparat administrativ al primariei din prezent, vor ramane in istorie drept cea mai incompetenta echipa manageriala a orasului! In anul 2018, Sibiul nu are un proiect serios, de anvergura, pus la punct cap coada (decongestionare trafic spre si dinspre zonele industriale, parcari, organizare trafic eficient, creare de strazi noi acolo unde zona permite, etc). Condurat a fost Einstein fata de incompetentii astia!
Raspunde

Radu

Acum 4 ani

De ce sunteti rau intentionati in comentarii si atitudine? Oamenii astia( Primar, Viceprimari, etc) ATITA POT!!!!!!!!! Ei saracii chiar cred (unii dintre ei, altii n-au nici o treaba cu nimic) ca ceea ce fac si cum fac e bine. Ei chiar cred ca haosul, dezorganizarea, mizeria, banii cheltuiti aiurea sau deloc etc, inseamna administrarea unui oras. Tanti primarita nu poate mai mult. Oricum, nu stiu cum se face dar Sibiul asta nu reuseste nici cum sa-si depaseasca conditia de sat. Este asa o frica de proiecte mari, clare, modernizare etc. In vremea lui Johannis s-a reusit tousi imposibilul, prin scoaterea Sibiului din praf, mizerie, intuneric, anonimat etc, dar nu s-a mai continuat, iar actualii administratori parca vor cu toata forta sa retrimita Sibiul cu ani in urma .din pacate pentru Sibiu, astia de la conducere nu stiu mai mult, nu pot mai mult !!!!
Raspunde

un sibian

Acum 4 ani

eu zic ca nu mai avem nevoie de studii. AVEM NEVOIE DE UN PRIMAR IN SIBIU. D-na Fodor e ca si INEXISTENTA, e in stare doar de carpeli
Raspunde

Flacara violet

Acum 4 ani

Bineinteles ca un PSD-ist ca tine, cu adanci radacini comuniste in familie, imediat sare la gatul administratiei pentru ca nu are culoarea rosie, atat de draga tie. Hai, succes la oftica, stiu ca esti rosu de necaz dar asta este.
Raspunde

Nelly

Acum 4 ani

Altii introduc/extind retelele de tramvai si troleibuz, iar Sibiul de hartzoage costisitoare numite "studii". Va mai aduceti aminte de "studiul" pt. "Noul Tursib"? Ori de chestioanrele antamate firmei de casa, Sobis. Sunteti destui aici care ati umblat prin alte orase/tzari, ca sa va dati seama ca transportul public sibian e jalnic! P.S.: nu ai nevoie de "studii" pt. a vedea daca doresti de autobuze electrice, hibrid ori cu gaz. Aceste tehnologii sunt fie imature (cea cu baterii), ori ineficiente (celelalte). Trebuie pus in balanta aspectul economic si cel ecologic. De ce n-ar fi potrivite autobuzele cu reincarcare dinamica, denumite in trecut troleibuze?
Raspunde

coniac-canoe

Acum 4 ani

Sigur, studii inutile și pe bani mulți, neapărat făcute de firme germane și austriece, ca în cazul aeroportului!
Raspunde

mihai

Acum 4 ani

Cautati solutii pt niste autobuze mai curate – ma refer la noxe. Daca doriti intensificarea frecventei de circulatie conteaza cu atat mai mult. Nu poti incuraja folosirea bicicletei cand stai in spatele unui asemenea autobuz ce scoate atata fum cat o basculanta veche de pe vremea lui Ceausescu.
Raspunde

Niki Frauda

Acum 4 ani

Puteau și călătorii care folosesc autobuzele să vă spună ce linii trebuie suplimentate și la ce ore, fără să mai aruncați pe geam asemenea sume. Nu e nevoie de multe studii ca să constați că autobuzele 1 și 2 sunt preferatele hoților de buzunare, la orele de vârf, că nu funcționează majoritatea camerelor video din autobuze, că sunt insuficiente și prost așezate (la înălțime prea mare) și așa mai departe. Ideal era ca autobuzele să ajungă înaintea verii, dar e bine și toamna, că atunci se numără bobocii.
Raspunde

...

Acum 4 ani

Si linia 5 este foarte aglomerata, va spun fara studii de specialitate. Primul pas ar fi sa se introduca autobuze mai incapatoare
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Nicolae

Acum 4 ani

Săsoaică bravo ție că vrei să faci ceva pentru Sibiu!
Raspunde

abc

Acum 4 ani

Multa lume ar lasa masina acasa daca conditiile oferite de Tursib ar fi decente si autobuzele ar avea un program de circulatie cu o frecventa mult mai mare pe toate linile inclusiv in wekend. Tursibul este de mult o gluma buna traim in oras doar cu amintirea capitalei Culturale din 2007 !!!!
Raspunde

ccc

Acum 4 ani

Doamna primar poate ne spuneti despre capacul cameretei facut fara armatura care s-a surpat in sensul giratoriu de la Ramada trec multe masini pe acolo cum sa reparat ori ne punem viata in pericol zilnic ?
Raspunde

Ridichie Iglesias

Acum 4 ani

Cred ca pentru atatea studii aveti nevoie de hartie,asa ca puteti taia cativa copaci din oras ca si asa sint prea multi si fabricati hartie sa aveti pentru studii. Iar pentru transport puteti apela la Ilie Bibliotecarul ca rezolva el problema repede si bine asa cum stie el .
Raspunde

unde nu-i cap...

Acum 4 ani

Femeia asta care imita Primarul e depasita de situatie. Sunt atatea lucruri care trebuiau facute incat nici nu stiu daca se mai merita sa le enumar.
Raspunde

sibianca

Acum 4 ani

Ne trebuie un primar care sa nu fie afiliat la nici un partid si sa nu fure. In statia de autobus de la Hilton trebuie o copertina si banca. In ziua cand ploua stai si astepti autobuzul in ploaie cu copiii de mana.
Raspunde

sibianca

Acum 4 ani

Calea Dumbravii trebuie refacuta prin circulatie in ambele sensuri ca inainte. Este un chin sa mergi cu masina in timpul iesirii oamenilor de la lucru pe Goga si Siretului. Asta doresc foarte multi oameni. Si autobuzele sunt avantajate.
Raspunde

Andrei

Acum 4 ani

Sincer, nu cred ca mai votez cu FDGR daca mai participa la primarie doamna Fodor. Nu stiu unde este problema. Poate ca ea are intentii bune, dar nu are o echipa capabila, sau poate nu este ea capabila. Cert e ca dupa ce a plecat Iohanis de la primarie parca orasul a ramas pe loc si nu vad proiecte ok. In ceea ce priveste transportul public, si eu sunt de acord ca daca ar fii conditii mai bune multa lume ar merge cu transportul in comun la serviciu si ar renunta la masina. In Olanda majoritatea oamenilor prefera transportul in comun. Se intra in autobuz pe usa din fata autobuzului, cea de langa sofer. Esti obligat sa cumperi de la sofer bilet sau iti apropii cartela electronica de senzorul de langa sofer, ca sa validezi calatoria. Deci daca soferul vede ca nu iei bilet sau nu ai cartela electronica, atunci nu te primeste in autobuz. Toata lumea are cartela electronica pentru transportul in comun, care se reincarca electronic si este valabila atat pe tren, cat si pe autobuz. Asa se evita consumul de hartie pentru tiparirea biletelor, taierea copaciilor, gunoiul lasat de la aceste bilete etc.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus