Deputatul UDMR Benedek Zacharie susține că-i este greu să înțeleagă ce se întâmplă în vârful Ministerului Transporturilor, atâta timp cât lucrările de infrastructură nu prea există, societățile din subordine sunt în pragul falimentului, iar cu banii care se dau într-un an angajaților s-ar putea construi aproape o mie de kilometri de autostradă. ”În subordinea Ministerului Transporturilor există peste 78.000 de angajați, în toate structurile care sunt, nu numai în minister: RAR, CNAIR, CFR Marfă, CFR Infrastructură, tot ce ține de Ministerul Transporturilor. Costurile cu acești 78.000 de angajați au fost de 35 de miliarde de lei, conform declarației ministrului. Costuri înseamnă salarii, diurne, prime și alte drepturi salariale, cheltuielile de personal. Ca să înțelegem mai bine ce înseamnă 35 de miliarde de lei, apreciez că sunt 7,7 miliarde de euro, și ca să traducem și ce înseamnă 7,7 miliarde de euro, undeva la 950 de kilometri de autostrăzi. Aproape o mie de kilometri de autostradă, calculați la o valoare per kilometru de 7-8 milioane de euro, care nu e o valoare mică. Acest minister este un mastodont. Cel mai mare minister ar trebui să verifice și să mai taie din aceste sume, pentru că pe de-o parte există aceste costuri enorme și apoi vin cei de la CFR că au salariile mici. Atunci unde sunt acești bani? Pe ce se duc?”, se întreabă retoric Benedek Zacharie.
Deputatul sibian a depus mai multe interpelări la ministrul Transporturilor, Lucian Șova, iar răspunsurile nu l-au mulțumit deloc. ”Am întrebat, de exemplu, dacă există varianta B pentru a salva CFR Marfă, pentru că au datorii de 817 milioane de lei la CFR Infrastructură și au mai fost o dată iertați de datorii. Comisia Europeană are acum posibilitatea de a cere insolvența sau falimentul pentru CFR Marfă. Întrebarea mea a fost dacă există varianta B pentru această companie. Și nu am primit un răspuns”, spune Benedek. ”Există un cerc vicios: cei de la CFR Infrastructură nu au bani să facă întreținere și mentenanță, cei de la marfă și călători se plâng că au întârzieri pentru că cei de la infrastructură nu-și pot face treaba, dar marfa nu plătește folosirea infrastructurii. Nu știu cum poate accepta așa ceva Ministerul Transporturilor”, a concluzionat deputatul UDMR.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Dan Sova , ministerul Educatiei , ministerul transporturilor , Comisia Europeană , autostrada A1 inchisa , Lucian Şova , salarii universitare , Pentru Sibiu , Ministerului Transporturilor , Benedek Zacharie , UDMR , Poliției Drumurilor Naționale
Vizualizari: 2409
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Gigel
Acum 3 ore
Emil
Acum 3 ore
Bitt Dannman
Acum 3 ore
Adrian
Acum 3 ore
Emil