Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
19°C

#Merglapiata, noul hashtag pentru tineri: „Apelăm la metodele cu care sunt ei obișnuiți”

#Merglapiata, noul hashtag pentru tineri: „Apelăm la metodele cu care sunt ei obișnuiți”

Să faci piața va deveni în curând la fel de cool ca mersul la mall. Acesta este mesajul pe care inițiatorii unui proiect național încearcă să îl transmită, iar la Sibiu a fost făcut azi primul pas.

Activitatea de a merge la cumpărături la piață și de a încuraja producătorii locali este pe cale să devină mult mai prietenoasă și atractivă pentru tineri, iar #merglapiață va fi noul trend în materie de #, pe Facebook și Instagram.

„#Merglapiata este un proiect al comunității, pentru comunitate, care își propune să readucă oamenii în piețe, alături de producătorii locali, în dorința de a găsi cele mai gustoase și naturale produse. Și pentru că toți vrem să știm unde găsim cele mai zemoase roșii sau cei mai proaspeți castraveți, cel mai bun caș si cele mai bune preparate din carne, ne dorim ca cei care merg și își fac cumpărăturile în piețe să facă și recomandări pentru ceilalți”, spun inițiatorii proiectului.
hashtag piete (10)

Ideea de a crea postări pe rețelele de socializare a pornit de la faptul că tinerii sunt văzuți prea rar prin piețe, majoritatea profitând de accesibilitatea și comoditatea plimbărilor prin magazine. Primul pas a fost făcut astăzi, în Piața Agroalimentară din Sibiu.

„Încercăm să promovăm piețele din România și producătorii români. Am pornit această campanie cu dorința de a folosi mediul online ca să atragem tinerii la piață, să le aducem aminte de ceea ce înseamnă tradiționalul. Încercăm să-i aducem pe tineri lângă noi, iar pentru asta apelăm la metodele cu care sunt ei obișnuiți. Dacă îi vrem aici trebuie să răspundem cerințelor lor”, spune Teodor Birț, șeful piețelor din Sibiu.
hashtag piete (4) hashtag piete (3)

Producătorii locali spun că un asemenea proiect ar putea să îi ajute pe viitor și să îi determine pe tineri să vină mai des la piață, să cumpere produse locale, care sunt naturale și sănătoase.

„E foarte bine. M-aș bucura să văd mai mult tineret în piață, pentru că e păcat să meargă să cumpere numai prostii de pe la supermarketuri. Trebuie să fim și noi susținuți, pentru că facem lucru de calitate și la prețuri foarte bune. Trebuie doar să vrea să vină”

„Tehnologia asta e și ea bună. Poate o să vadă că e la modă să vină la piață și o să cumpere mai des de la noi”

Livia Voinica merge la piață în fiecare zi, unde își vinde produsele de ani de zile. Este mulțumită de munca pe care o depune și, mai ales, de faptul că le oferă clienților săi produse naturale, de cea mai înaltă calitate. Trează de la prima oră, Livia își pregătește produsele și se grăbește să ajungă la piață, pentru că la 9:00 cel mai târziu o așteaptă deja clienții.
„Mă pregătesc în fiecare dimineață cât mai devreme, pentru ca la 8:00-8:30 să pot pleca de acasă. La piață, încă de la prima oră, mă așteaptă clienții cu produsele proaspete. Am telemea, caș, cașcaval afumat și neafumat, brânzică de vaci...mai nou facem și unt, nu rezistă așa mult ca cel de la magazin, dar e natural și proaspăt întotdeauna”
hashtag piete (7) hashtag piete (6)

Cât despre noul proiect, Livia spune că va fi un ajutor pentru producătorii locali. Așteaptă să vadă mai mulți tineri la stand.

„Acest proiect cu siguranță ne va ajuta. Pentru noi e foarte binevenit, suntem susținuți și putem să creștem, iar magazinele mari nu ne vor mai lua clienții, indiferent de vârstă. Noi aducem produse bune, naturale, nu tot felul de chimicale care se găsesc la supermarket. Avem întradevăr și familii tinere care vin la piață, dar tinerii sunt prea puțini. Cred că prin această inițiativă vor fi convinși și ei să vină mai des la piață, să fie la modă, ca să spun așa”
Printre cumpărători am găsit și persoane pregătite să distribuie deja primele poze cu hashtag-ul proiectului.
„Prefer să vin să cumpăr de la piață, știu că sună ciudat ca o fată de 24 de ani să aleagă piața în detrimentul supermarketului, dar vreau să mănânc mai sănătos, iar aici găsesc absolut orice. Chiar dacă trebuie să fac două drumuri, unul la magazin și unul la piață mai apoi pentru brânză, legume fructe, nu pot să spun că e un efort. Sunt mulțumită de ceea ce cumpăr și, mai ales, de faptul că în acest fel susțin producătorii locali. E un proiect bun și sper ca și alți tineri să fie convinși în acest mod să vină și să facă piața”
hashtag piete (9) hashtag piete (8)

Campania este organizată de Asociația Administratorilor de Piețe din România.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Cristina Bălău

de Cristina Bălău

Eveniment, Cultură 
Telefon:
0770 962 946
E-mail: cristina[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus