Duminică,
16.06.2024
Cer Senin
Acum
18°C

Primăria a amplasat prima stație de autobuz în Cartierul Arhitecților. Tursib-ul nu știe nimic

Primăria a amplasat prima stație de autobuz în Cartierul Arhitecților. Tursib-ul nu știe nimic

Primăria din Cisnădie a amplasat o primă stație de autobuz în cel mai mare cartier din afara Sibiului, cel denumit al Arhitecților. Stația va sta, deocamdată, nefolosită deoarece nu există o companie care să transporte călătorii.

Copertina specifică stațiilor de autobuz a fost montată în cursul zilei de vineri în capătul dinspre Calea Cisnădiei al străzii I.V. Ispas din cartierul Arhitecților, situat pe teritoriul orașului Cisnădie. “Am montat prima stație de autobuz. În funcție de cum ne vor mai fi predate drumurile din cartier vom mai monta încă trei, căci sunt deja achiziționate. Stațiile sunt amplasate în interiorul cartierului“, spune Gheorghe Huja, primarul orașului Cisnădie.

Doar că, deocamdată, nu se știe ce autobuze pot deservi această primă stație și cele care vor urma a fi amplasate. “Eu am făcut primul pas pentru a demonstra că am cuvânt. Cu această primă stație, Tursib ne poate demonstra dacă poate prelungi traseul liniei care vine în cartierul Cireșica, din Sibiu. De exemplu, acum ar putea veni până la această primă stație, unde pot veni foarte mulți oameni. Cei din cartier mi-au spus să pun aceste stații, căci ei discută cu cei din Sibiu“, mai arată Gheorghe Huja.

amplasament statie autobuz Sursa hărții: Google Maps

Până la ora publicării acestui material, directorul general al Tursib – societatea de transport public a municipiului Sibiu – nu a putut fi contactat. Reprezentanți ai administrației societății de transport au arătat, însă, pentru Turnul Sfatului faptul că la nivel conducerii Tursib nu se știe nimic de inițiativa amplasării stațiilor de autobuz din Cisnădie. Și nici de vreo solicitare de prelungire a traseelor până în cartierul în discuție. Iar o astfel de prelungire a unor linii ale Tursib în interiorul Cartierului Arhitecților nu este, deocamdată, posibilă din punct de vedere legal. Tursib – societate al cărui unic acționar este Consiliul local Sibiu - a concesionat activitatea de transport public local în municipiul Sibiu, fără să aibă competențe și în afara teritoriului administrativ al orașului. În plus, activitatea societății este amplu susținută financiar din bugetul Sibiului, prin subvenționarea gratuităților oferite pensionarilor din municipiu.

O variantă discutată doar principial între liderii administrațiilor din zona Sibiului a fost constituirea unei zone metropolitane, astfel încât asocierea rezultată între localități să poată oferi substratul legal necesar creării unei societăți de transport metropolitan. Proiectul zonei metropolitane s-a blocat, însă, în orgoliile aleșilor locali: a fost redactat un draft de asociere încă din 2017, iar redactarea nu a mai fost urmată de nicio discuție între primari.

Sursa foto principală: Facebook / Vio Perianu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

18 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Till Eulenspiegel

Acum 6 ani

Daca statia era amplasata pe strada M.V. Pollio sau A.P.G i Cornet altfel priveati viitorul!Poate ar fi fost mai potrivita o statie de pompare...
Raspunde

Radu

Acum 6 ani

Să lăsăm vrăjeala cum că Tursib nu are voie și condiționarea traseelor în zonă de înființarea zonei metropolitane. Partea dreaptă după cimitir face parte din Sibiu și ar fi legal cu siguranță să existe un traseu Tursib până acolo. DOAR SĂ SE VREA! Din nefericire primaria Sibiului ignoră sfidător tot ce ține de zona aia.
Raspunde

JJJ

Acum 6 ani

Dar primaria Cisnadiei de ce ignora sfidator tot ce tine de zona ailalta? Turcis-ul nu ar avea voie? Io sibian de ce sa "sponsorizez" arhitectenii?
Raspunde

Mitica

Acum 6 ani

In capitalismul adevarat firmele de transport nu strimba din nas ci se bat pentri clienti. Clienti mai multi inseamna profit mai mare. In capitalismul de cumetrie de la noi se prefera constractele cu statul sau primariile. Pentru ce sa te zbati sa satisfaci clientul cind salariul oricum vine de la primarie?
Raspunde

coco

Acum 6 ani

Lucrarile s-au executa pe baza unei autorizatii de construire??
Raspunde

Popescu Ioana

Acum 6 ani

'Tursib a concesionat activitatea de transport public local în municipiul Sibiu, fără să aibă competențe și în afara teritoriului administrativ al orașului" - dar Selimbar? Plus ca marea majoritate din locuitori lucreaza in Sibiu. Copii sunt la scoli si gradinite in Sibiu. Deci taxe se platesc si acolo. Pe langa impozitul nesimtit din Cisnadie. Asa ca amandoua orasele trebuie sa faca.
Raspunde

Adrian

Acum 6 ani

Ce e cu Selimbar ? Tursib nu are autobuz acolo . Inainte sa faceti anumite afirmatii haideti sa ne informam putin .
Raspunde

JJJ

Acum 6 ani

"Deci taxe se platesc si acolo." Adica unde? Faptul ca un copil "arhitectean" este la soala din Sibiu parintii contribuie cu taxe la sustinerea acesteia sau numai bugetul Sibiului face aceasta?
Raspunde

Doru

Acum 6 ani

Nu e normal ca sibienii sa plateasca taxe ca sa subventioneze transportul pensionarilor din Cisnadie, care nu sunt mai presus decat cei din Rasinari, de exemplu. Acolo, Primaria Rasinari a cumparat cateva autobuze, cu care opereaza o cursa Sibiu-Rasinari. Din moment ce acesti oameni platesc taxe la Cisnadie, orasul Cisnadie sa le asigure transportul. Nu mi se pare normal nici sa-si duca copii la gradinite si scoli in Sibiu pe gratis. Pe gratis ar fi normal sa si-i duca la Cisnadie.
Raspunde

Cl. Anul politic

Acum 6 ani

Conducerea Tursib nu știe nimic...dar despre nenumăratele furturi din autobuze tot nimic nu știe ? Că unele camere video nu funcționează, că sunt amplasate necorespunzător, tot nimic nu știe ?
Raspunde

fecioara

Acum 6 ani

sa puna si un dozator de apa,poate vi se face sete pana vine autobuzul.
Raspunde

JJJ

Acum 6 ani

De ce nu se infinteaza si Turcis sau mai degraba Turarh?
Raspunde

mihai

Acum 6 ani

Tursib nu are competențe și în afara teritoriului administrativ al orașului???? Dar cu stațiile de la shopping city cum stă treaba? Sau nu i-a anunțat nimeni pe cei de la tursib ca acolo e teritoriul administrativ al Selimbarului?
Raspunde

Ricardo Ceptura

Acum 6 ani

Nu stau în Cisnădie sau în Șelimbăr și nici nu prea folosesc excesiv de mult transportul în comun (prefer “pe josul” și uneori bicicleta, iar la lucru mașina personală), dar ce ar fi atât de grav dacă oamenii din aceste zone urbane ar beneficia și ei de transport în comun contra-cost? Nu poate Tursib să facă o înțelegere contractuală cu cele 2 localități sau nu vrea? Ei plătesc costurile de achiziție pentru câte autobuze sunt necesare pe liniile care i-ar lega de Sibiu (probabil că Gara ar fi cel mai bun “nod”/capăt de linie unde să ajungă aceste autobuze), precum și costurile de mentenanță (combustibil și șofer), iar Tursib încasează banii din bilete și abonamente, care ar fi problema? Și sibienii ar benefica pe urma acestor linii, în primul rând că ar intra un număr mai mic de mașini în oraș dimineața. Chiar și un -10% ar fi avantajos. Liniile ar trece prin multiple stații din oraș, pe traseul cărora pot reprezenta un supliment de autobuze pe care să le utilizeze și sibienii. Sună simplu, nu? Dar se prea poate să existe și alte interese la mijloc. În primul rând de natură să îi încurce pe dezvoltatorii imobiliari care aleg aceste localități și care nu se pot lăuda cu transport în comun în zona unde construiesc ei. Beneficiarii? Prietenii care construiesc “central” și “foarte aproape de Piața Mare” în Sibiu, pe drumul Hoțiilor (ce nume parcă predestinat). Iar în ultimă instanță, se poate crede de asemenea și că primăria Sibiu, pune presiune pe locatarii Șelimbărului de ex. pentru ca aceștia la rândul lor să pună presiune pe primăria lor și să se “unească” cu Sibiul. Dar cred că va mai curge multă apă pe Cibin până la acel moment. Să nu mai spun că Șelimbărul este în stare să își înființeze regia lor autonomă de transport în comun și să închirieze stații în Sibiu pe teren privat. Nimeni nu are de câștigat din acest conflict.
Raspunde

Cocardiel-luptător din Marginime

Acum 6 ani

Mno, bah Ninele, to’ de tromboane te ții?
Raspunde

Tiberiu

Acum 6 ani

S-a făcut primul pas!!! Doamne ajută, domnul Huja . Felicitari ! Cu siguranță se vor monta și celelalte stații și sigur va accepta Tursib-ul sau o alta companie privată de transport sa asigure pe ruta aceasta transportul in comun
Raspunde

El Gringo

Acum 5 ani

Daca opinia publică din Sibiu ar cunoaște situația reală din Tursib,nu cred că și-ar mai face planuri privind condițiile de transport,..va spun eu că lucrez acolo,muncesc între 12-14 ore pe zi pe un autobuz , care la urcare in el mă rog sa nu pățesc nimic în acea zi de muncă,fără aer aconditionat,cu peste 200 de ore suplimentare neplătite cu , concediu restant de pe 2017,... Referitor la management va spun eu praf... Sunt orientați spre a aștepta ziua salariului când pot baga in buzunar peste 10000 de lei, pentru a-și ține pe posturi persoane din vechiul Sindicat cu bani buni... Multe cumetrii... Iar noi stăm și ne înjurăm cu , Călători din cauza proastei organizări din Tursib...
Raspunde

Odin

Acum 5 ani

Din pacate din cauza conducerii incompetente si neprofesioniste Tursib este o rusine. Nu cred ca sunt prea multe de facut in situatia asta decat concedieri masive de la nivelul camarilei de la conducere dar, de asemenea, cred ca spargerea monopolului Tursib pentru transportul in comun pentru Sibiu ar introduce concurenta intr-un sector monopolizat, ineficient si plin de nepotisme si incompetenta.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus