Trei mașini BMW modelul i3, un Nissan Leaf și un Renault Zoe sunt cele cinci mașini înscrise în prima competiție de regularitate dedicată mașinilor electrice din România, competiție organizată în cadrul Sibiu Rally. Cele cinci mașini s-au întrecut în cursul zilei de sâmbătă pe Transfăgărășan.
În urma celor șase trasee pe care cele cinci mașini electrice au concurat în cursul zilelor de vineri și sâmbătă, clasamentul final i-a plasat pe primul loc pe soții George și Sînziana Botezatu (foto). George – jurnalist specializat în domeniul auto – a condus un Nissan Leaf produs în 2018. Asemeni lui George, alte trei mașini din concurs au fost conduse tot de către jurnaliști sportivi, cu excepția unui BMW i3, aflat în proprietatea lui Robert Apostolescu, medic ortoped din București. Având-o drept copilot pe soția sa, Elena, Robert a bifat în clasamentul final locul doi la categoria ”Generale Electric”. Celelalte două BMW i3 înscrise în concurs au ocupat pozițiile 3 și 4, pe ultimul loc al clasamentului final situându-se Renault Zoe, pilotat de Serviu Cora. Cele cinci mașini au avut de parcurs, în total, 170 de km. Primii 70 au fost parcurși în cursul zilei de vineri, pe un traseu care a inclus localitățile Sibiu, Şura Mică, Ocna Sibiului, Mândra, Ludoş, Apoldu de Jos, Miercurea Sibiului, Dobârca, Poiana Sibiului, Tilişca, Sălişte, Sibiel, Orlat, Gura Râului, Răşinari şi Piaţa Mare din Sibiu. Ultimii 100 de km, parcurși în cursul zilei de sâmbătă, au fost reprezentați de trasee amenajate pe Transfăgărășan.
Organizatorii competiției de la Sibiu susțin că traseul ales pentru această cursă – Transfăgărășanul – a reprezentat, parțial, și un avantaj pentru șoferii mașinilor electrice, deoarece la coborâre, sistemul de frânare al acestor vehicule încărca, de fapt, bateriile. "Cinci maşini electrice la start este un număr mic ca cifră, având în vedere procentul de maşini electrice care circulă în România. Probabil sunt câteva sute de maşini electrice în România. Dar este bine să ai deja cinci maşini electrice într-o competiţie la Sibiu, un oraş care deţine recordul de evenimente în automobilism. Eu din 2001 organizez evenimente de moto-sport şi am mers până la campionatele europene, acum trecem pe partea clasică şi pe partea ecologică”, declara înainte de cursă, Sorin Itu, organizatorul principal al Sibiu Rally România. Înainte de a porni în curse, cele cinci mașini electrice au fost alimentate din stațiile de încărcare amplasate în parcarea de pe Cazarma 90, dar și la stația de încărcare de la magazinul Kaufland, de pe șoseaua Alba Iulia.
”Acum îmi place la nebunie”

Robert Apostolescu, medicul ortoped care, în clasamentul final, a ocupat locul al doilea, a condus mașina proprie – un BMW i3 achiziționat în urmă cu doi ani. Nu a fost primul loc drum făcut cu această mașină la Sibiu, povestește medicul ortoped. "Nu mi-a plăcut la început exteriorul, maşina e mai nonconformistă. Acum îmi place la nebunie. Când m-am urcat şi am condus-o, pentru că se conduce total diferit faţă de o maşină convenţională, prima senzaţie, ce m-a impresionat cel mai mult, a fost acceleraţia, cum ai apăsat pe pedală, imediat te bagă în scaun. Demarajul este foarte puternic", a povestit Robert, citat de Agerpres. Cuplul puternic al micii mașini electrice a impresionat-o și pe soția acestuia, economist de meserie. "Prima senzaţie a fost ca la avion", a povestit Elena Apostolescu pentru Agerpres. Cu o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 6,9 secunde, o viteză maximă de 160 de km pe oră și o autonomie de aproximativ 200 de km, BMW i3 este o mașină al cărui preț de pornire este de 38.199 de euro. Statul român oferă o primă de 10.000 de euro pentru cei care cumpără mașini noi, electrice. Iar soții Apostolescu spun că, la o privire de ansamblu, mașina chiar are un preț mic. "Maşina este ieftină pentru tot ce îţi oferă. Are şasiul din fibră de carbon, toate materialele din interior sunt reciclabile, este o întreagă poveste în jurul maşinii. Maşina este în interior cât un BMW X1, este foarte confortabilă. Este foarte bună de oraş", a declarat Robert, pentru sursa citată. Soția acestuia este mulțumită de faptul că vizibilitatea este foarte mare, iar mașina – ușor de condus. Cum impozitul pentru mașinile electrice, în România, este zero, iar încărcarea în stațiile electrice – gratuită –, cei doi soți au plătit pentru mașina lor doar taxa de parcare și lichidul de parbriz. "Eu am condus toate modelele de maşini electrice din România, toate merg bine. Oricine va face un test cu o maşină electrică şi îi place să conducă se va îndrăgosti de o maşină electrică", a mai povestit Robert, pentru Agerpres.
Sursa foto: Facebook / George Botezatu
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Piata Mare , Alba Iulia , Ocna Sibiului , Sorin Itu , Miercurea Sibiului , Gura Râului , sura mica , Concursului Internaţional , masini , triciclete electrice , Pentru Sibiu , Poiana Sibiului , Nissan Leaf , Sibiu Rally , Elena Apostolescu , Generale Electric , George Botezatu , Renault Zoe , Robert Apostolescu , Serviu Cora , Sînziana Botezatu , Sibiu Rally Romania , Secțiunea Competiție
Vizualizari: 5210
Ultimele comentarii
Acum 52 minute
Piulita
Acum 59 minute
Allahu akbar
Acum 1 oră
Nicoleta
Acum 1 oră
Hermannstadt
Acum 1 oră
K.Samuel