Joi,
28.01.2021
Innorat
Acum
-2°C

Podul Maria Tereza va intra în reparații capitale și scapă de “rețelele comuniste“

Podul Maria Tereza va intra în reparații capitale și scapă de “rețelele comuniste“

Administrația locală a lansat procedura de întocmire a documentației necesare lucrărilor de reabilitare capitală a podului Maria Tereza, de pe strada Gladiolelor.

Podul a fost construit în 1908 și face legătura între cartierul Terezian și strada Cibinului. Potrivit unei expertize tehnice realizată în 2017, podul “prezintă un grad avansat de degradare care impune realizarea unei reparații capitale“. “Având o construcție specifică anilor 1900, respectiv cu parapete și stâlpi ornamentali din beton, se dorește păstrarea modelului arhitectural, conservarea și punerea în valoare a acestui aspect, acest pod fiind clasificat ca monument istoric“, se arată în caietul de sarcini întocmit pentru atribuirea contractului de întocmire a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI).

Prin lucrările de reparație capitală solicitate a fi prevăzute în DALI, administrația sibiană urmărește atât restaurarea elementelor arhitecturale cât și realizarea unui nou sistem de iluminat public și arhitectural. “Se va avea în vedere montarea de corpuri de iluminat cu aspect specific construcției podului, care să asigure un iluminat eficient dar care să pună în valoare structura podului“, se mai arată în documentația citată. Totodată, administrația solicită ca în urma viitoarelor lucrări să fie relocate rețelele de curent, gaz, apă-canal etc, “agățate“ acum sub structura podului monument istoric. Podul are o lungime de aproape 42 de m și o lățime de zece metri.

42.000 de lei, fără TVA, a alocat Primăria Sibiu pentru întocmirea acestei documentații, care are un termen de realizare de trei luni. Ulterior, vor urma a fi lansate și procedurile pentru proiectarea și execuția lucrărilor.

Sursa foto: Google street view

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

9 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Claudia Mistreţ

Acum 1 an

Ar trebui daramat ca a fost facut cand eram sub asuprire straina care ne-a omorat ca popor si numai stricaciuni si pradueli au facut! Sau sa se numeasca altfel, un nume romanesc, cu dragoste de tara nu imparatese de la straini!
Raspunde

Ciprian

Acum 1 an

Corect! Ce fain dacă i-ar spune "Podul Codrin Ștefănescu"
Raspunde

Dragos

Acum 1 an

Foarte bine propunerea! Dar sa nu ne limitam la acest pod. Mai este si orasul vechi, zona centrala, ... Ce facem cu aceste cladiri? Sa le daramam, da-le incolo de vechituri.... Vai de capul nostru! D-na Mistreţ, nomen est omen!
Raspunde

kokos

Acum 1 an

Postac pesedist , nu te mai cheama sufana?
Raspunde

Sergiu

Acum 1 an

Atunci dute intr-un oras sută la sută romanesc.! Craiova, Botosani, Alexandria, R.Valcea, Târgoviște, Vaslui,
Raspunde

Marius

Acum 1 an

Felicitari pentru initiativa. Era si timpul sa se restaureze. Doamna Mistret daca nu va place podul luati o prin apa. Nu va formalizati, e mult mai practic asa...
Raspunde

uaskinski aiurel

Acum 1 an

Miss Mistret, tocmai a gustat un cozonac facut cu faina de columbia de la tulcea.
Raspunde

...

Acum 1 an

Acum vreo 15 ani a trecut peste acest pod un TIR de 40 tone. Inca de atunci era grav afectat, dar... :)
Raspunde

Cititescu

Acum 1 an

Odata cu restaurarea podului - care presupun ca nu va fi redeschis si circulatiei auto - ar trebui REDSCHISA CIRCULATIA PE SEGMENTUL DIN STR. OCNEI ocupat de fosta uzina Independenta (din care nu a mai ramas aproape nimica!)
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus