În lipsa unor acțiuni concrete în ceea ce privește demararea lucrărilor pentru autostrada Sibiu-Pitești, deputații români s-au gândit să se intereseze dacă Guvernul ia în calcul măcar reabilitarea liniei de cale ferată care să lege cele două orașe cu Bucureștiul, respectiv sudul țării de Transilvania.
„Necesitatea efectuării lucrărilor de reabilitare este motivată de faptul că, din cauza gradului avansat de uzură al căii de rulare, viteza medie de deplasare pe această rută feroviară a scăzut constant în ultimii ani, făcând-o necompetitivă atât pentru transportul de călători, cât și pentru cel de mărfuri. După finalizarea acestor lucrări, linia va permite operarea, în regim de viteză sporită, unui tren Interregio pe oră de la București la Pitești și unui tren la două ore de la Pitești la Sibiu și va genera beneficii majore și pentru transportul de marfă.
Din păcate, proiectul pare să fi fost abandonat de Guvern, deși această linie de cale ferată ar putea să reprezinte alternativa cea mai ieftină și mai rapidă de transport feroviar între sudul României și Transilvania”, i-a scris deputatul Dănuț Bica ministrului Transporturilor în luna aprilie.
Acesta l-a întrebat pe șeful de la Transporturi dacă instituția pe care o conduce a elaborat până în prezent un proiect pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată București-Pitești-Râmnicu Vâlcea-Sibiu, care poate fi transmis Comisiei Europene în vederea obținerii finanțării din fonduri europene nerambursabile. Potrivit parlamentarului, investițiile pentru acest proiect sunt estimate la 1,2 miliarde de euro.
Modernizarea liniei de la ferată București-Pitești-Râmnicu Vâlcea-Sibiu a fost inclusă în Master Planul General de Transport, document adoptat pe 14 septembrie 2016, însă a fost inclusă la categoria proiectelor ce urmează să fie demarate din 2021, an în care se estimează a fi începute studiile de fezabilitate.
Acesta a și fost răspunsul ministrului Răzvan Cuc: „Conform strategiei Master Plan General de Transport, proiectul de pregătire pentru modernizarea liniei de cale ferată București-Pitești-Râmnicu Vâlcea-Sibiu este prevăzut a fi demarat după anul 2021”.
Viteza de circulație maximă permisă pentru acest tronson este de 100 km/h pentru trenurile de călători și 60 km/h pentru trenurile de marfă. Pentru distanța dintre Chitilia - Titu „s-a luat decizia ca viteza trenurilor de călători și marfă să fie redusă la 50 km/h”, potrivit ministrului.
Conform informațiilor de la Ministerul Transporturilor, ultimele lucrări de reparații capitale au fost derulate în anii 1986-1987 și 1995-1997 pe firul nr. I de circulație, iar pentru firul al II-lea au avut loc lucrări în anii 1978-1979 și 1991-1994. Deși s-au executat lucrări de înlocuire a șinelor defecte, numărul șinelor rupte a rămas constant din cauza stării tehnice a materialului rulant.
În ceea ce privește Autostrada Sibiu-Piteşti, după mai multe vizite la Sibiu a șefului CNAIR și mai multe bâlbe birocratice, la sfârșitul anului trecut a venit „vestea bună” - eliberarea Acordului de Mediu, apoi alegerea unui prim constructor. Nu a durat mult și au apărut „veștile proaste”. Astfel, pe 29 mai s-a anulat licitaţia pentru forajele geotehnice suplimentare de pe secţiunile montane dintre Boiţa şi Tigveni, a anunţat Asociaţia Pro Infrastructură. Asociaţia a anticipat încă de la lansarea acestei licitaţii că va avea loc anularea ei, iar membrii acesteia spun că „Autostrada Sibiu-Piteşti face un nou pas înapoi din cauza incompetenţei «profesioniştilor» din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Ministerul Transporturilor România”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Compania Naţională , Comisiei Europene , Master Planul General , ministerul transporturilor , Infrastructurii Rutiere , Râmnicu Vâlcea , Răzvan Cuc , Asociația Pro Infrastructura , autostrada Sibiu - Pitești , Dănuț Bica , Master Plan General , Ministerul Transporturilor Rom
Vizualizari: 5203
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Toma
Acum 1 oră
K.Samuel
Acum 1 oră
Un sibian vero
Acum 1 oră
Pentru barosanu
Acum 2 ore
1989