Joi,
13.08.2020
Cer Senin
Acum
15°C

11,7 milioane de lei: estimarea costurilor pentru noua stradă care va lega Ștrandul de Turnișor

25 Iulie 2019 19:09

11,7 milioane de lei: estimarea costurilor pentru noua stradă care va lega Ștrandul de Turnișor

În urma elaborării studiului de fezabilitate elaborat pentru construirea unui drum care să lege cartierele Ștrand și Turnișor prin zona Câmpșor s-a stabilit că valoarea maximă a investiției va fi de 11,7 milioane de lei, cu tot cu TVA.

Indicatorii tehnico-economici ai drumului care va avea o lungime de aproximativ un kilometru au fost aprobați de consilierii locali ai orașului în ședința de joi după-amiaza. Viitoarea nouă stradă ar urma să lege strada Dimitrie Cantemir din cartierul Ștrand de strada Rozmarinului, din Turnișor.

Din cele 11,7 milioane de lei, la cât se ridică investiția, 9,9 milioane de lei (sumele includ TVA) este valoarea maximă a lucrărilor de construcții și montaj. Noua stradă ar urma să aibă o lățime a părții carosabile de șapte metri (pentru două benzi de circulație), trotuare de câte 1,25 metri lățime de ambele părți și o pistă de biciclete cu o lățime de 2,5 metri. Investiția presupune și amenajarea unei rețele de canalizare pluvială cu o lungime totală de 980 de metri, dar și a unei rețele de iluminat public (39 de corpuri de iluminat amplasate pe 37 de stâlpi). “Între cartierul Ștrand și cartierul Turnișor nu există un drum de legătură asfaltat, drumul existent fiind un drum secundar de categoria IV cu o infrastructură compusă din pământ amestecat cu balast, nu există rețele hidro-edilitare sau instalații electrice pentru iluminat public. Starea tehnică a drumului nu corespunde exigențelor pentru desfășurarea în condiții de siguranță și confort a traficului rutier și nici celor de mediu (generează praf și noroi, favorizează producerea zgomotului și a poluării cu noxe emanate de autovehicule, datorită accelerărilor și frânărilor repetate și frecvente, favorizează poluarea apelor subterane și de suprafață)“, se arată în raportul care a însoțit proiectul de hotărâre privind indicatorii tehnico-economici. Potrivit acestuia, noua cale de legătură între cele două cartiere va facilita și accesul dinspre și înspre Zona industrială vest, fluidizând astfel traficul pe șoseaua Alba Iulia. Oricum, chiar și în aceste condiții, drumul este folosit intens la orele de vârf de către șoferii care vin dinspre Zona industrială vest.

Viitoarea stradă care va lega Turnișorul de Ștrand traversează Câmpșorul, zonă inclusă în intravilanul orașului Sursa foto: Google Earth Viitoarea stradă care va lega Turnișorul de Ștrand traversează Câmpșorul, zonă inclusă în intravilanul orașului Sursa foto: Google Earth

Tot legat de această investiție, la începutul acestei luni, Primăria Sibiu a semnat contractul pentru proiectarea unui nou pod peste Cibin, pe strada Rozmarinului. Actualul pod are o singură bandă de circulație și, oricum, nu mai corespunde din punct de vedere tehnic.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

Bercea Cornelius-Victor

Acum 1 an

De la construirea cartierului Valea Aurie am sustinut ideea acestei legaturi logice cu Turnisorul si Zona Industriala Vest si ma bucur ca in sfarsit se va realiza. Apar insa doua probleme: 1.Coborarea din cartier spre Campusor se realizeaza in prezent prin strazi subdimensionate ca latime. 2. Traversarea caii ferate poate generea accidente, la ora actuala existand doar o semnalizare cu crucea Sf. Andrei, fara bariera.
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

Nu mai construiți infrastructură ce va fi depășită în 2 ani de la inaugurare, că deja pare câ intenționat ne aglomerăm (vezi Str. Doamna Stanca din Șelimbăr, Calea Cisnădiei, etc.)... dacă tot faci o stradă nouă care să lege două dintre cele mai mai mari cartiere cu potențial și de dezvoltare imobiliară, măcar fă-o din start în câmp cu câte două benzi pe sens și cu câte un rând de locuri de parcare lângă fiecare trotuar (parcare laterală la bordură)... cât timp este câmpul gol se definește o stradă, nu după ce a tras constructorul lacom blocul la 5 cm de trotuar...
Raspunde

VIZIUNEA

Acum 1 an

Facem si noi odata un proiect cu 4 benzi de circulatie? Tot alei gen DEDEMAN -Selimbar fac astia .
Raspunde

Anonymus

Acum 1 an

adica 2 milioane de euro pentru 1km de drum? dar ce fac aia acolo frate, il poleiesc cu aur? e autostrada (va avea doar 7m partea carosabila...) mai ales ca acum pe partea de iluminat sunt o groaza de lampi cu LED destul de ieftine si de calitate. Sunt curios cine va pune mana pe contractul de executie...
Raspunde

Hermanndorf

Acum 1 an

E bine ca geniile competente din primarie au descoperit, in sfarsit, roata si focul! Oricum, aprox. 2,5 milioane de euro pentru un kilometru de drum nu e rau, stiut fiind faptul ca Sibiul este un fel de Monte Carlo al podisului Transilvaniei.
Raspunde

gicu

Acum 1 an

stati linistiti.. nu se face nimic. e inceput de campanie... deja vu'
Raspunde

un sibian

Acum 1 an

parca tot voi ati scris despre acest drum...si de interesul deosebit pe care-l are fostul viceprimar Popa legat de acest drum...
Raspunde

K.Samuel

Acum 1 an

Deci se face o treaba de mantuiala. In PUG, pe care se pare ca primaria nu-l mai respecta, dar aici nu e nimic nou, este o strada de categoria a III-a cu ampriza totala de 17m. De ce nu respecta primaria PUG-ul si de ce voi, astia din presa, nu puneti intreabarile astea?
Raspunde

mr.titusu

Acum 1 an

Hai hai. Băgați viteza!
Raspunde

Till Eulenspiegel

Acum 1 an

Se va adjudeca ,dupa licitatie SEAP si contestatii, la 8,5-9,5 milioane si se va finaliza cu 14,5-18 milioane.
Raspunde

Din iprejurimiri ca spun ca

Acum 1 an

Sper sa se faca si pista de biciclete mai lata si trotuar,altfel se vor intalni toti pe drumul stramt si santuri.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus