Joi,
22.10.2020
Innorat
Acum
2°C

Trafic record pe Aeroportul Sibiu. Explicațiile oficiale pentru cea mai mare creștere din țară

06 August 2019 16:04

Trafic record pe Aeroportul Sibiu. Explicațiile oficiale pentru cea mai mare creștere din țară

Traficul de pasageri pe Aeroportul Internațional Sibiu a crescut în primele șase luni ale acestui an cu peste 25%, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea plasează aeroportul sibian pe prima poziție, din acest punct de vedere, în topul aeroporturilor din România și vine pe fundalul eliminării din program a unor zboruri, precum Sibiu-Paris.

Directorul aeroportului sibian, Marius Gîrdea, a explicat pentru Turnul Sfatului că numărul mare de pasageri se înregistrează în urma deciziei Wizz Air de a aloca bazei de la Sibiu o nouă aeronavă.

”Creșterea înregistrată în primele șase luni ale anului 2019 față de aceeași perioadă a anului 2018 în ceea ce privește traficul aerian la Aeroportul Internațional Sibiu se datorează în mare parte bazării  în luna iunie 2018 a cele de-a doua aeronave a companiei aeriene Wizz Air la Sibiu, și implicit a deschiderii rutelor spre Copenhaga, Tel Aviv, Paris Beauvais, Basel,  Bruxelles Charleroi și Frankfurt Hahn. Decizia de încetare a operării de rute este o practică normală în industria aviatică care nu determină în mod obligatoriu scăderea numărului de pasageri la nivel global. Consider că, în cazul Aeroportului Internațional Sibiu a fost vorba despre o optimizare a rețelei de rute, din punct de vedere al performanței acestora. În acest sens, cursa spre Copenhaga a fost înlocuită de zboruri directe spre Karlsruhe Baden-Baden, repsectiv zborurile spre Londra – Luton au fost suplimentate cu încă 2 frecvențe adiționale în sezonul de vară 2019, aceasta ajungând la o frecvență de 9 zboruri pe săptămână față de 7 frecvențe pe săptămână în sezonul de vară 2018. În valori procentuale, creșterea în semestrul I 2019 față de semestrul I 2018 a fost de 25,11%, respectiv în semestrul I 2019 a fost înregistrat un număr de 341.941 pasageri în trafic față de 273.319 înregistrați în semestrul I 2018”, a declarat Marius Gîrdea pentru Turnul Sfatului.

Evoluția traficului pe AIS din acest an se înscrie în trendul înregistrat de majoritatea aeroporturilor din România. Pe plan național, traficul de pasageri de pe cele 17 aeroporturi din ţară a urcat în prima jumătate a anului la 10,7 milioane de oameni, în creştere cu aproape 8% faţă de perioada similară a anului precedent, arată datele de la Asociaţia Aeroporturilor din România. Sibiul se plasează pe prima poziție în clasamentul național, fiind urmat de Aeroportul din Iași, care a înregistrat în prima jumătate din 2019 o creștere de 16,8% față de aceeași perioadă a anului trecut. În aceste condiții, care sunt șansele ca până la finalul anului să vedem noi curse lansate de la Sibiu?

”Reprezentanții regiei întreprind în mod constant demersuri către companiile aeriene în vederea deschiderii de noi curse regulate și curse în sistem charter. Ne dorim o creștere sănătoasă și sustenabilă pe termen lung a rețelei de rute, raportată bineînțeles la nevoia de mobilitate a comunității pe care o deservim. Deschiderea de noi rute este un proces ce implică doi actori principali: Aeroporturile și companiile aeriene, cele din urmă fiind factorul decisiv al acestui proces. Suntem optimiști că toate eforturile noastre se vor concretiza în noi oportunități de călătorie de la Aeroportul Internațional Sibiu”, mai spune Marius Gîrdea.
Cât privește cursele charter din timpul verii, AIS nu excelează. Spre exemplu, nu există legătură directă spre Grecia, destinația principală de vacanță pentru românii care merg în străinătate la mare. Chiar și în aceste condiții, conducerea AIS arată că și aici se înregistrează creșteri semnificative ale numărului de pasageri.
”Charterele de sezon, fie că vorbim de cele operate în sezon de vară sau de iarnă, acestea contribuie cu siguranță la creșterera globală a numărului de pasageri. Exemplu pentru Aeroportul Internațional Sibiu va fi anul 2019 când în sezonul de vară, numărul curselor charter spre Antalya, o destinație cu tradiție pentru comunitatea sibiană a crescut de la 1 frecvență săptămânală la 3 frecvențe săptămânale. Zborurile spre această destinație sunt disponibile în zilele de marți și miercuri și sunt operate de companiile aeiene Air Bucharest, respectiv Onur Air. Ne așteptăm la o creștere de + 85 % a numărului de pasageri în trafic înregistrați din curse operate în sistem de charter regulat, respectiv la un număr de aproximativ 11.000 pasageri pentru întreg sezonul de vară”, concluzionează directorul Aeroportului Internațional Sibiu, Marius Gîrdea.
Ca număr total de pasageri, Aeroportul din Sibiu se află pe locul 5 în topul aeroporturilor din România, după cele din Otopeni, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași.

Rețeaua de rute oferită de Aeroportul Internațional Sibiu în sezonul de vară 2019 conectează în sistem regulat Sibiul de 13 destinații internaționale din 7 țări: Bruxelles Charleroi – Belgia, Basel – Elveția, Londra Luton – Marea Britanie, Madrid – Spania, Dortmund, Nürnberg, Memmingen, Frankfurt Hahn, Karlsruhe/Baden-Baden – Germania, Tel Aviv – Israel (zboruri operate de Wizz Air), Stuttgart – Germania (zboruri operate de Blue Air), München – Germania (zboruri operate de Lufthansa), Viena – Austria (zbor operat de Austrian Airlines), precum și de capitala României – București (zbor operat de TAROM).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

18 comentarii

CitizenX

Acum 1 an

Foarte frumos. Mai facem si noi ceva investitii? Sa marim numarul de puncte de control de bagaje si spatiul de asteptare pentru imbarcare?
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 1 an

Intrebare. Unde sunt cei mai multi romani in strainatate? Raspuns. In Italia. De ce din Sibiu nu este nici o cursa pe Italia ?
Raspunde

Mnt

Acum 1 an

Grija cum împachetați bagajele!!. Am stat doua ore pe aeroport ca a întârziat wizzair-ul și au avut grija băieții de la sol ca să-mi ajungă bagajul mai "ușor" la destinație.
Raspunde

Alex

Acum 1 an

Pe cand o noua pista? Grecia ...Franta...Italia ca destinatii nu trebuie omise !
Raspunde

McD

Acum 1 an

Da, creste traficul dar...spatiile de lucru sunt aceleasi, parcarea e varza, nu exista o cursa CItyshuttle intre aeroport si centrul orasului care sa fie cadentata la fiecare 30min. fara sa trebuiasca sa iesi din perimetrul aeroportului in statia Tursib-A.Iulia, sistemul de informatii este asa cum este, nu prea gasesti carucioare pentru bagajele mari, ..curse spre Milano, Napoli, Valencia...vise
Raspunde

Radu

Acum 1 an

Sau macar o cale de acces pietonal catre strada Alba Iulia. Acum exista doar acces auto.
Raspunde

Sibianca

Acum 1 an

De ce nu se introduc curse spre Italia? Vi se pare ca nu merg și nu vin mulți sibieni și din zonele limitrofe? Spre Spania la fel, lasa ca ingrosam traficul la Cluj spre aceste destinații!!
Raspunde

Tacconi Francesco

Acum 1 an

Ruta pentru Roma, Please!
Raspunde

sibia

Acum 1 an

Cursele din Sibiu, mare parte din ele, parca sunt alese la intamplare, cineva a pus degetul pe harta si a mai facut o cursa. Ca sa mergi in Grecia (care este destinatia nr. 1 a sibienilor, nu Antalya) trebuie sa te urci in masina etc., ca sa mergi in Italia trebuie sa te duci la Cluj, la fel in sudul Frantei etc. Zborul de Antalya care incurajeaza turismul la turci, ar trebui scos definitivv
Raspunde

Cristian

Acum 1 an

Italia dint cei mai mulți romăni din eura
Raspunde

Cri

Acum 1 an

Sibiu-bruxelles tot timpul anului,nu doar pe perioada de varaq
Raspunde

ADRIANA

Acum 1 an

Regret ca s-a scos cursa Sibiu-Paris(Beauvais).
Raspunde

Mihai R

Acum 1 an

Fără curse spre Italia va rugam frumos. 90% din romanii care muncesc în Italia sunt sământari, mai bine cu cei care muncesc în Germania, la aceia totuși mai există o urmă de civilizație, cu câteva excepții. Cei care muncesc în Germania, cu mici excepții nu sunt atât de înapoiați mintal sa aplaude la aterizare, evident cu câteva excepții.
Raspunde

faust

Acum 1 an

A fost odata o cursa Sibiu-Milano. Nu a durat foarte mult, dar era frumos. Am zburat cam de 4 ori, cursa plina mereu. Apoi au anuntat ca o anuleaza. Nici pana azi nu am inteles de ce, atata timp cat avionul era mereu plin.... Ma intreb, de ce nu mai exista curse spre Italia din Sibiu, atata timp cat aceasta ruta si-a dovedit eficienta ?
Raspunde

dancp2

Acum 1 an

milano nu e in germania am fost si eu de 2 ori avion plin!orar bun,da mai bine la cluj sa ii imbogatim pe altii poate deschid la mures si gata sau in 2025 la brasov asta nu e sabotaj al wizz ci al cjsibiu cimpan de ce ryanair a renuntat sa mai zboare VREODATA la sibiu?
Raspunde

Toma

Acum 1 an

Sibiu Milano si Sibiu Paris le-au scos ca fiind nerentabile(varianta care ne-a fost vanduta noua!)Dupa ce le-au scos de la Sibiu au aparut ca zboruri ZILNICE de la Cluj!Zborul spre Paris are chiar si o dublura in zilele de luni si vineri!Credeti ca la Cluj a plouat cu nababi?Nu, dar asta e politica clujenilor!Cand ai sapte avioane WIZZAIR in curte poti pune conditii si poti emite pretentii!Iar una din pretentii este anularea, eliminarea sau distrugerea concurentei!
Raspunde

Cristina S

Acum 1 an

Cred ca ar trebui reluata in considerare ruta Sibiu-Milano/Milano-Sibiu... sunt foarte multi romani in nordul Italiei care s-ar bucura de reintroducerea acestui zbor...
Raspunde

Ligia

Acum 1 an

Da ,sa nu uitam ca din zona Fagarasului sunt 90 % in Italia..La fel nordul Spaniei ar avea nevoie o cursa Bilbao,Zaragoza,Santander ca sunt destui romani care mai merg cu microbuze ca nu stiu sa mearga la Madrid sau le e greu sa se descurce...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus