Aglomerație mare astăzi pe strada Turnului, acolo unde s-a deschis primul magazin dedicat produselor locale, inaugurat de Casa Română de Comerț Agroalimentar „Unirea”. Primii producători care și-au expus marfa în vitrină au avut ocazia să se întâlnească cu primii cumpărători - oficiali de la guvern. Ministrul Agriculturii a ajuns mai devreme decât ora anunțată, reușind între timp să-i cheme pe fiecare producător să-l întrebe ce produce și ce vinde.
Brânză în diferite forme și gusturi, unt, smântână, lapte sau iaurt de capră, dar și nelipsita Telemea de Sibiu sunt principalele produse care vor putea fi găsite în noul magazin din Sibiu dedicat produselor locale. Este, de fapt, o mini piață țărănească, ce se organizează săpătmânal lângă Sala Transilvania, doar că de data aceasta e vorba despre o activitate zilnică. Magazinul este primul din țară pe care statul, prin intermediul Casei de Comerț Agroalimentar „Unirea”, companie cu capital integral de stat, vrea să le deschidă în fiecare municipiu reședință de județ. La Sibiu este vorba de o magazin în principal cu brânzeturi, având în vedere specificitatea zone, dar nu numai. Aici este expusă și carne de porc din rasele Bazna și Mangalița, dar și vinuri de Apold.
Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a vorbit cu fiecare producător local despre produsele sale pe care le-a adus spre vânzare. Spre exemplu, Monica Cucerzan, producător de telemea de capră din comuna Târnava, spune că are 500 de capre și produce iaurt de capră, telemea, burduf, brânză dulce, frământate, caș, caș cu semințe de chimen, lapte. „Produsele se vând la piața țărănească din Sibiu, în fiecare sâmbătă. Acum prin acest magazin vrem să ne facem cunoscute produsele noastre” ne-a spus Cucerzan. Lui Daea, producătorul local i-a spus că prepară aceste produse singură, dezvoltând afacerea din 2008. „În 2011 am început să facem produsele, au fost două la început, acum sunt 10 produse. Singură, cu puterile mele și cu gândirea mea. Clienții sunt foarte mulțumiți. Mulți clienți s-au tratat mâncând produse din lapte de capră”, a adăugat femeia.
Ciprian și Florin Minea, din Râu Sadului, produc brânză de burduf. „Brânză de burduf de munte, făcut din caș de oaie, de la altitudine de peste 2.000 de metri. Cu iarbă bună și grasă. Un produs sută la sută natural. Cu ocazia aceasta, putem să venim și noi, să le prezentăm, să vindem produsele montane, suntem în curs de autorizare ca produs de munte”, le-a spus ministrului cei doi.
Daea i-a îndemnat să fie atenți și să țină la calitate.
„Să mâncăm produse românești că știm să le facem. Beneficiați de primul magazin în țară, sunteți privilegiați că aveți un magazin la dispoziție, dar să-l aprovizionați așa cum știți mai bine. Noi ne mai întâlnim, dar să nu uitați că voi vă întâlniți cu consumatorii - porniți bine să vă mențineți la acest nivel”, le-a spus ministrul Agriculturii celor care vor aduce marfa în magazinul „Brânzărie”.Adrian Izvoranu, directorul Casei Române de Comerț Agroalimentar „Unirea”, a spus că scopul acestui magazin este ca și consumatori și mai ales producătorii să fie la curent cu pretențiile consumatorilor. Acesta a spus că „Uniera” și producătorii sunt în prezent în contact direct - după aproximativ 2 săptămâni între cele două părți vor interveni furnizorii, care vor colecta produsele, iar producătorii vor trebui să asigure aceeași calitate. Întrebat cum poate ajunge un producător să vândă în acest magazin, Izvoranu a rsăpuns: „Simplu, făcând o ofertă la un preț corect. Noi cumpărăm marfa, o punem în magazin și o vindem. Orice producător care are marfă bună, marfa e de cumpărat. Pentru chestia asta avem specialiști. Un producător industrial își etalează marfa raportat la un standard industrial, altul de genul acesta, tradiționl, își raportează marfa la un standard impus de Ministerul Agriculturii: și structura, și timpul de garanție diferă (...)”.
Directorul „Unirea” a precizat că produsele respective cumpărătorii le pot găsi doar la piață „dacă are noroc” și că produsele vor avea un adaos comercial „pe care noi îl practicăm în minus”. „Cu alte cuvinte, îl calculăm de la prețul pieței. Dacă prețul pieței este 100, plecăm în jos în negociere cu producătorul. El se cheamă adaos comercial, dar nu plecăm de la prețul pieței în sus, ci în jos. E un procent care se negociază de la produs la produs, de la producător la producător”, a spus Izvoranu.
Prețurile cu care se vând produsele astăzi la magazinul „Brânzărie”:
Cașcaval - 52 lei/kg
Cașcaval cu chili - 52 lei/kg
Cașcaval cu chili și ceapă verde - 45 lei/kg
Cașcaval cu ceapă - 45 lei/kg
Cașcaval cu ierburi de provence - 45 lei/kg
Cașcaval cu nucă - 45 lei/kg
Cașcaval cu busuioc - 45 lei/kg
Smântână - 15 lei
Cașcaval cu trufe - 65 lei/kg
Cașcaval cu merișoare - 45 lei/kg
Cașcaval cu mărar - 45 lei/kg
Telemea Bivoliță - 26 lei/kg (preț telemea veche)
Telemea Bivoliță - 23 lei/kg (proaspătă)
Telemea de vacă - 22 lei/kg
Burduf de vacă - 52 lei/kg
Telemea capră - 29 lei/kg
Burduf capră - 52 lei/kg
Iaurt capră - 5 lei/buc.(300gr)
Brânză de burduf - 78 lei/kg
Unt - 15 lei/buc.
Telemea de Sibiu - 36 lei/kg
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Petre Daea , Sala Transilvania , Ministerul Agriculturii , Casa Romană , Asistenţă Socială Sibiu , Adrian Izvoranu , Comerț Agroalimentar Unirea , Râu Sadului , Casei Române , Florin Minea , Comerţ Agroalimentar , Lui Daea , Telemea Bivoliță , Monica Cucerzan , Ministrul Agriculturii
Vizualizari: 22585
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Kukuruku
Acum 4 ore
Vlad christian
Acum 5 ore
Victor
Acum 5 ore
Steve
Acum 5 ore
Gabytza Gabor