Strabag și asocierea de firme Total NSA Construct - DP Cons - Terra Building au depus oferte pentru proiectarea și execuția lucrării de lărgire a drumului județean 106C, pe porțiunea de la ieșirea din Sibiu și până la podul peste Seviș.
15,2 milioane de lei, fără TVA, este valoarea estimată a contractului de proiectare, asistență tehnică și execuție a lucrărilor pentru modernizare a aproximativ trei km din DJ 106C, Sibiu – Cisnădie. Pe această porțiune, drumul județean ar urma să aibă trei benzi de circulație, mai multe intersecții reglementate prin girații, dar și stații de autobuz. Și asta deoarece reprezentanții Primăriei Sibiu au promis că, după modernizarea acestui drum, vor prelungi liniile de transport public ale Tursib.
Termen: prin 2022
În perioada următoare, reprezentanții Consiliului Județean Sibiu (beneficiarii lucrărilor de modernizare) vor analiza cele două oferte, după care vor desemna un câștigător. ”Comisia de evaluare a ofertelor estimează că semnarea contractului va fi posibilă în următoarele două luni. Durata de realizare a serviciilor este de maximum șase luni pentru etapa de proiectare și de maximum nouă luni pentru etapa de execuție lucrări”, arată reprezentanții Consiliului Județean Sibiu, într-un comunicat remis redacției Turnul Sfatului.Investiția este finanțată din bugetul județului, iar președintele Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, susține că este vorba de un proiect prioritar. ”Ne preocupă cum ajung oamenii care locuiesc în «Arhitecților» la locul de muncă, cum ajung copiii la grădiniță și elevii la școală și apoi cum se întorc acasă, în condiții de siguranță și fără a pierde atât de mult timp în trafic. Pentru aceste motive am alocat fonduri substanțiale în bugetul pe acest an al Consiliului Județean Sibiu pentru modernizarea DJ 106 C Sibiu-Cisnădie, pe tronsonul cuprins de la ieșirea din Sibiu și până la podul peste Seviș și ne vom asigura ca investiția să fie realizată în cel mai scurt termen”, declară Daniela Cîmpean, potrivit comunicatului amintit.
Trotuare și piste de biciclete
Documentația de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI – prealabilă proiectului tehnic) a fost finalizată în toamna anului trecut. DP Cons SRL (din Cluj Napoca, cea care acum participă la licitație alături de cele două firme sibiene de construcții) a realizat respectiva documentație, prin care se propune acoperirea șanțurilor pentru a face loc unui drum lărgit.Potrivit prezentării realizate în octombrie anul trecut de către reprezentantul firmei care a întocmit DALI-ul de lărgire a drumului județean, acesta va ajunge să aibă trotuar pe partea cartierului Arhitecților, apoi pistă de biciclete de doi metri, separată de carosabil. Prin acoperirea actualelor șanțuri de pe marginea drumului, carosabilul va putea fi extins la trei benzi de circulație, dintre care două pe sensul de mers către Sibiu. Un trotuar tot de 1,5 metri lățime va fi amenajat și pe partea dreaptă a DJ 106C (sensul de mers dinspre Sibiu, partea cu Cimitirul municipal).
”Se va interzice virajul la stânga pe anumite sectoare de drum și vor fi amenajate două sensuri giratorii pentru întoarcere”, a explicat Dan Lazan. Practic, DJ 106C se intersectează în acest moment cu 27 de străzi pe partea stângă (sensul de mers înspre Cisnădie) și alte 14 drumuri pe partea dreaptă. Cum pentru aceste străzi laterale nu există benzi de stocare sau accelerare, virajul la stânga urmează a fi interzis pentru a nu bloca circulația. Cei care vor dori să intre pe o stradă conectată la sensul opus de mers vor trebui, prin urmare, să folosească două sensuri giratorii, propuse a fi amplasate la intersecțiile cu străzile Nicolae Ghica-Budești și Ion Berindei. Ambele străzi se află în cartierul Arhitecților. Prin intermediul giratoriului propus pentru str. N. Ghica-Budești, autoritățile județene au în vedere o legătură cu DN1: mai precis, pe str. Ghica-Budești să se ajungă în capătul prelungirii bd. Mihai Viteazul (zona Troiței), iar de acolo, mai departe, prin investiții realizate de Primăria Șelimbăr să fie prelungit drumul până în DN1. Referitor la acest plan, unul dintre participanții la discuții a atras atenția asupra faptului că str. Ghica-Budești este prea îngustă pentru a permite două sensuri de mers. În plus, la dezbaterea publică din octombrie anul trecut, participanții din cartierul Arhitecților au propus ca sensul giratoriu de la intersecția cu str. N. Ghica-Budești să fie mutat mai aproape de Sibiu. Printre alte propuneri care au rămas a fi discutate și în faza de proiectare a fost și aceea ca benzile să fie reversibile, în funcție de ora zilei.
Transport public extins
Odată cu amenajarea unor sensuri unice, Tursib-ul își va extinde o parte din linii, astfel încât să întoarcă la cel mai îndepărtat de Sibiu sens giratoriu, care urmează a fi amenajat. ”Până când va fi gata drumul lărgit, până atunci noi ne vom reglementa problemele juridice între administrații, astfel încât Tursib-ul – sau vedem ce soluții găsim – să deservească acest traseu”, declara primarul Sibiului, Astrid Fodor, în toamna anului trecut.Prelungirea drumului județean ar urma să continue proiectul inițiat de Primăria Sibiu, care la finele anului trecut a contractat lucrările de extindere a Căii Cisnădiei la patru benzi, pe porțiunea cuprinsă între ieșirea din oraș și intersecția cu str. Gheorghe Dima.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Mihai Viteazul , Gheorghe Dima , Cluj Napoca , Astrid Fodor , Primăria Sibiu , Consiliului Județean , Turnul Sfatului , Consiliului Județean Sibiu , Primăria Șelimbăr , Uniunii Arhitecţilor , Daniela Cîmpean , Primăriei Sibiu , Terra Building , Căii Cisnădiei , Pentru Sibiu , lărgire , Dan Lazan , Ion Berindei , Nicolae Ghica , Poliției Drumurilor Naționale
Vizualizari: 5922
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Gogu
Acum 9 ore
Emil
Acum 9 ore
Justin
Acum 9 ore
Marius
Acum 9 ore
Tzepe. tzepe ...