În unanimitate a fost adoptată, vineri la prânz, hotărârea de instituire a unei taxe speciale de urgență pentru cei care doresc să obțină mai repede autorizațiile de construire. Hotărârea are câteva modificări față de varianta propusă prin proiect, iar primarul Astrid Fodor anunță că vor fi instituite câteva restricții în accesarea unei astfel de variante.
Taxa de urgență în obținerea autorizației de construire a apărut în urma modificărilor legislației naționale în materie, a ținut să precizeze primarul Astrid Fodor în fața consilierilor locali, reuniți în ședință vineri, la prânz. Însă proiectul de hotărâre pentru adoptarea taxei de urgență în discuție conținea o eroare materială importantă, a mai arătat primarul. ”Am discutat despre această taxă și am stabilit, urmărind și ce se întâmplă la celelalte primării, și am decis să fie o sumă fixă și să se mai aplice un procent asupra valorii taxei de autorizare. Atât de mult am discutat, încât în loc să apară valoarea de autorizare în proiectul de hotărâre, a apărut valoarea investiției. Adică o diferență de la cer la pământ. Deci la o investiție de un milion de lei ar fi trebuit să plătească 1.000, taxa de urgență, plus 100.000 de lei. Ceea ce este absurd, dacă vorbim de un spațiu al persoanei fizice. Valoarea taxei de autorizare este de fapt de 1% din valoarea investiției, deci suma de plată este de fapt 2.000 de lei în exemplul dat”, a arătat primarul Astrid Fodor în fața consilierilor locali.
”Se instituie taxa specială pentru eliberarea autorizațiilor în regim de urgență astfel: – 1.000 de lei + 10% din valoarea taxei de autorizare, dacă valoarea investiției este de până la 1.000.000 de lei; – 1.000 de lei + 5% din valoarea taxei de autorizare, dacă valoarea investiției este de până la 5.000.000 de lei; – 1.000 de lei + 2,5% din valoarea taxei de autorizare, dacă valoarea investiției este de peste 5.000.000 de lei”, art. 2 din Regulamentul pentru adoptarea taxei speciale pentru emiterea în regim de urgență a autorizațiilor de construire și cuantumul acesteia
Urmează stabilite situațiile
Achitarea taxei de urgență pentru eliberarea autorizației de construire ar trebui să determine autoritățile locale să elibereze autorizația solicitată în termen de șapte zile lucrătoare. Însă eliberarea în regim de urgență a autorizației va putea fi solicitată doar în anumite cazuri, care urmează să fie stabilite. ”Noi nu avem de ales: cetățeanul are posibilitatea să ceară, noi nu putem face abstracție. Cineva a avut ideea, nu zic că e bună sau că e rea. Legea mai prevede ceva: solicitarea se poate face în cazuri bine justificate, pe care le vom stabili împreună cu dumneavoastră. Sunt situații pe care le vom prezenta până la finele lunii februarie. Noi nu vrem să transformăm o excepție într-o regulă, pentru că se blochează tot sistemul în aceste condiții”, a mai spus Astrid Fodor, întrebată dacă această posibilitate de a solicita eliberarea în regim de urgență nu ar duce la blocarea lucrului la celelalte dosare, care nu sunt încadrate la urgențe.Urbanismul merge mai bine ”cu ajutor japonez”
Cel care a cerut lămuriri asupra modului în care administrația sibiană intenționează să administreze cererile în regim de urgență a fost consilierul local Adrian Bibu (PNL). ”Voi susține și voi vota pentru această taxă, deoarece am încredere în decizia doamnei primar. Dar săptămâna aceasta am avut o serie de întâlniri cu persoane fizice și investitori. Toți mi-au spus că e bine să fie o taxă să se obțină o autorizație de construire mai repede. Dar, totodată, oamenii m-au întrebat cum va rezolva primăria ritmul de lucru, și am arătat că nu știu și o să întreb, că din punctul lor de vedere e subdimensionat aparatul de specialitate. LA Urbanism, în organigramă sunt zece posturi, iar ocupate sunt șase. Dacă oamenii aceștia nu erau în stare să elibereze autorizația în 30 de zile, cum vor reuși în șapte zile, mai ales că ei vor primi bani mai mulți bugetul local? Va angaja Primăria mai mulți oameni?”, a solicitat detalii Adrian Bibu.Astrid Fodor susține, însă, că între timp lucrurile s-au mai calibrat în ceea ce privește respectarea termenelor de eliberare a autorizațiilor. ”Ca organigramă nu e subdimensionat, ci ca total personal. Noi am organizat constant concursuri de angajare, dar rezultatul nu a fost cel scontat. Noi inclusiv prin media locală am dat aceste anunțuri. Nu se prezintă nimeni. Unul este salariul în sectorul de stat și altul în cel privat. Tocmai pentru că am constatat că lumea nu se prezintă la concursuri, am zis să facem ceva și anul trecut am încheiat un contract cu un institut japonez pentru a ace o analiză a activității Direcției Arhitect șef. Această analiză a dat rezultate și se poate constata, pe documente, că în ultimele luni, la Direcția Arhitect șef nicio autorizație de construire și niciun certificat de urbanism nu s-a mai emis cu întârziere. Deci am făcut progrese importante. Noi dăm anunțuri și organizăm concursuri în continuare”, a răspuns primarul Astrid Fodor.
Consilierul local Adrian Bibu a solicitat lămuriri și asupra faptului că adoptarea taxei de urgență nu respectă termenul de 30 de zile de dezbatere publică, termen prevăzut de Regulamentul de instituire a taxelor speciale la Sibiu. Răspunsul i-a venit de la secretarul municipiului, Dorin Nistor. ”Nu trebuia pusă în dezbatere publică, căci taxa aceasta nu e general obligatorie, ci este la dorința solicitantului”, a arătat Nistor.
Proiectul de instituire a taxei de urgență a fost aprobat în unanimitate de consilierii locali.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Urgență Sibiu , Astrid Fodor , Adrian Bibu , taxa , Pentru Sibiu , construire , Dorin Nistor , Direcția Arhitect , Direcţiei Arhitectului Şef , Ediţie Specială
Vizualizari: 13104
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Dragan Cristina
Acum 5 ore
Emil
Acum 5 ore
Hermannstädter
Acum 5 ore
Valentino Versace
Acum 5 ore
John