Consiliul Județean Sibiu a prezentat cele trei variante de traseu pentru ”Varianta Ocolitoare Sibiu Sud” în cadrul unui studiu de prefezabilitate, pentru această investiție. Scopul studiului este de a evalua din punct de vedere tehnic și economico–financiar, continuarea proiectării pentru relizarea ei. ”Studiul nu se încheie aici. Am dorit să prezentăm aceste trei variante și să chemăm la o discuție ONG-uri, responsabili din Ministerul Transporturilor, primarii localităților pe unde ar urma să treacă acest drum, arhitecți, orice persoană interesată de subiect, pentru a vedea care sunt opiniile, sugestiile, astfel încât să completăm acest proiect. Vrem să pornim cu acest studiu direct pe calea care trebuie, urmând ca la întocmirea Studiului de Prefezabilitate să avem deja aceste analize gata făcute”, a declarat președinta Consiliului Județean, Daniela Cîmpean, pentru Turnul Sfatului.
Anterior acestui studiu a fost analizată posibilitatea creării unui coridor pentru ”Varianta Ocolitoare Sibiu Sud”, urmând ca zonele minimum deservite de traseul propus să fie Cristian (E81 – în zona cuprinsă între Cristian și Aeroportul Sibiu) – extremitatea sud vestică a cartierului Turnișor din Sibiu – extremitatea sud vestică a cartierului Valea Aurie din Sibiu – Școala de Câini (Sibiu) – cartierul Arhitecților Cisnădie – zona Dedeman Sibiu – E68 în zona Șelimbăr. Din cele trei variante, însă, niciuna nu va putea deservi zona Dedeman.
Fiecare variantă ar urma să aibă două benzi pe sens, cu parapete între sensurile de mers și pe marginile șoselei, iar intersecțiile ar urma să fie iluminate. Cel mai lung traseu propus depășește 24 de kilometri, iar cel mai scurt are 12,9. Al treilea are o lungime de 18,3 kilometri. Două dintre variante ar trebui să treacă prin Rezervația Naturală Dumbrava și în toate cele trei situații ar trebui să se facă defrișări. În plus, ar fi nevoie de mai multe exproprieri în toate cele trei situații.
Consiliul Județean Sibiu a semnat în noiembrie 2019 contractul de prestări servicii pentru realizarea Studiului de prefezabilitate pentru ”Varianta ocolitoare Sibiu Sud” cu Asocierea Phoenix Com SRL - Eko Top Sib SRL. Valoarea contractului este de 250.240 lei, fără TVA.
Traseul 1
lungimea de cca 18,300 km; două benzi pe sens cu lățimea de 3,50 m fiecare; parapete metalic marginal și axial; intersecții iluminate;
Traseul se desfășoară astfel:
pornește din E 81 (între localitatea Cristian și Municipiul Sibiu) raza U.A.T. Cristian, dintr-un sens giratoriu;
străbate o zonă cu terenuri agricole de pe raza U.A.T. Cristian și traversează Râul Cibin și Calea Ferată printr-un pasaj;
intersectează DJ 106R, care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Poplaca pe teritoriul U.A.T. Poplaca, printr-un sens giratoriu;
parcurge traseul pe lângă Rezervația Naturală Dumbrava din zona comunei Rășinari;
intersectează DJ 106A care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Rășinari, printr-un nod rutier;
intersectează DJ 106D care leagă Municipiul Sibiu de Cisnădioara, printr-un sens giratoriu;
intersectează DJ 106C care leagă Municipiul Sibiu de cartierul Arhitecților Cisnădie și orașul Cisnădie, printr-un sens giratoriu;
străbate o zonă cu terenuri agricole, paralel cu Râul Seviș, pîna la intersecția cu E 68 (în zona Ford Sibiu Mecatronics) – pe teritoriul comunei Șelimbăr, printr-un sens giratoriu.
Acest traseu se caracterizează prin următoarele amenajări și construcții:
șase sensuri giratorii – la fiecare intersecție cu drumurile comunale, județene și europene;
un nod rutier peste DJ 106A care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Rășinari;
un pasaj peste CF și Râul Cibin, de cca 370 m lungime;
un pasaj peste DJ 106A și linia de tramvai, de cca 140 m lungime;
un pod cu lungimea de cca 40 m;
un pod cu lungimea de cca 80 m;
8 podețe transversale de traversare cursuri de apa, canale;
6 podețe transversale de acces pentru explatare agricolă;
drumuri de acces la terenurile agricole (drumuri de exploatare) – cca 10 km.
Avantajele traseului 1:
lungime medie;
durate medii de deplasare;
generează economii însemnate (financiare și de timp) participanților la trafic;
nu intersectează monumente istorice și situri arheologice despre care există informații;
nu intersectează arii naturale protejate;
nu se suprapune peste terenuri/ construcții aparținătoare M.A.P.N.;
nu intersectează construcții civile ce necesită demolarea;
este situat preponderent în extravilanul localităților, ceea ce diminuează poluarea fonică și cu noxe și suspensii în aer;
suprafețele de teren ocupate sunt preponderent în extravilan.
Dezavantajele traseului 1:
nu deservește cartierul Turnișor și zona Dedeman din Municipiul Sibiu;
necesită tăierea de copaci de pe suprafețe izolate – cca 250 buc cu diametrul de până la 40 cm;
fracționează terenuri agricole și terenuri de destinate construirii;
necesită exproprieri de suprafețe mari de teren agricol și destinate construirii, mare parte în proprietate privată;
necesită construcții suplimentare (drumuri de exploatare noi, drumuri tehnologice, podețe de subtraversare pentru acces la terenurile agricole și de comunicare pentru animale).
Traseul 2
lungimea de cca 12,920 km; două benzi pe sens cu lățimea de 3,50 m fiecare; parapete metalic marginal și axial; intersecții iluminate;
Traseul se desfășoară astfel:
pornește din E 81 (între localitatea Cristian și Municipiul Sibiu) raza U.A.T. Cristian, dintr-un sens giratoriu;
străbate o zonă cu terenuri agricole (în sudul și vestul Aeroportului Sibiu);
traversează Râul Cibin și Calea Ferată prin intermediul unui pasaj nou;
intersectează DJ 106R la ieșire din Municipiul Sibiu (cartier Valea Aurie) ce leagă orașul Sibiu de localitatea Poplaca;
parcurge traseul prin Rezervația Naturală Dumbrava pe zona limitrofă a orașului Sibiu;
străbate o zonă cu terenuri agricole și construite;
intersectează DJ 106D care leagă Municipiul Sibiu de Cisnădie, în apropiere de cartierul Arhitecților;
străbate o zonă cu terenuri agricole paralel cu Râul Seviș pîna la intersecția cu E 68 (în zona Ford Sibiu Mecatronics) – pe teritoriul comunei Șelimbăr.
Acest traseu se caracterizează prin următoarele amenajări și construcții:
șase sensuri giratorii – la fiecare intersecție cu drumurile comunale, județene și europene;
un pasaj peste CF și Râul Cibin, de cca 1.440 m lungime;
un pasaj peste un sector din Rezervația Naturală Dumbrava Sibiului, de cca 240 m lungime;
patru poduri pentru conectarea zonelor din Rezervația Naturală Dumbrava Sibiului, cu lungime de cca 15 m fiecare;
un pod cu lungimea de cca 30 m;
un pod cu lungimea de cca 90 m;
6 podețe transversale de traversare cursuri de apa, canale;
4 podețe transversale de acces pentru explatare agricolă;
drumuri de acces la terenurile agricole și tehnologice (drumuri de exploatare) – cca 8 km.
Avantajele traseului 2:
lungime relativ mică;
micșorează timpii de deplasare;
generează economii însemnate (financiare și de timp) participanților la trafic;
deservește cartierele de sud ale Municipiului Sibiu (cartierul Turnișor, cartierul Valea Aurie, cartierul Cireșica) precum și cartierul Arhitecților Cisnădie;
nu intersectează monumente istorice și situri arheologice despre care există informații;
nu intersectează construcții civile ce necesită demolarea;
suprafețele de teren ocupate sunt preponderent în extravilan.
Dezavantajele traseului 2:
nu deservește zona Dedeman din Municipiul Sibiu;
intersectează arii naturale protejate (Rezervația Naturală Dumbrava Sibiului)
necesitată defrișarea copacilor de pe o suprafață de cca 145.000 mp din Rezervația Naturală Dumbrava Sibiului;
contribuie la poluarea fonică, cu noxe și suspensii în aer; pe teritoriul Rezervației Naturale Dumbrava Sibiului;
fracționează pădure, terenuri agricole și terenuri de destinate construirii;
necesită exproprieri de suprafețe mari de teren agricol și destinate construirii, mare parte în proprietate privată;
strabate terenuri și construcții aparținătoare M.A.P.N.;
necesită construcții suplimentare (drumuri de exploatare noi, drumuri tehnologice, podețe de subtraversare pentru acces la terenurile agricole și de comunicare pentru animale).
Traseul 3
Lungimea de cca 24,600 km; două benzi pe sens cu lățimea de 3,50 m fiecare; parapete metalic marginal și axial; intersecții iluminate;
Traseul se desfășoară astfel:
pornește din E 81 (între localitatea Cristian și Municipiul Sibiu) raza U.A.T. Cristian, dintr-un sens giratoriu;
străbate o zonă cu terenuri agricole de pe raza U.A.T. Cristian și traversează Râul Cibin și Calea Ferată printr-un pasaj;
intersectează DJ 106R, care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Poplaca pe teritoriul U.A.T. Sibiu, printr-un sens giratoriu;
parcurge traseul DJ 106R, pe lângă Rezervația Naturală Dumbrava până la capătul acesteia (paralel cu poligonul de tragere al M.A.P.N.), în zona U.A.T. Poplaca;
intersectează DJ 106A care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Rășinari, printr-un nod rutier;
intersectează DJ 106D care leagă Municipiul Sibiu de Cisnădioara, printr-un sens giratoriu;
intersectează DJ 106C care leagă Municipiul Sibiu de cartierul Arhitecților Cisnădie și orașul Cisnădie, printr-un sens giratoriu;
străbate o zonă cu terenuri agricole, paralel cu Râul Seviș, pîna la intersecția cu E 68 (în zona Ford Sibiu Mecatronics) – pe teritoriul comunei Șelimbăr, printr-un sens giratoriu.
Acest traseu se caracterizează prin următoarele amenajări și construcții:
șapte sensuri giratorii – la fiecare intersecție cu drumurile comunale, județene și europene;
un nod rutier peste DJ 106A care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Rășinari;
un pasaj peste CF și Râul Cibin, de cca 1.440 m lungime;
un pasaj peste DJ 106A și linia de tramvai, de cca 140 m lungime;
un pod cu lungimea de cca 30 m;
un pod cu lungimea de cca 80 m;
11 podețe transversale de traversare cursuri de apa, canale;
6 podețe transversale de acces pentru explatare agricolă;
drumuri de acces la terenurile agricole (drumuri de exploatare) – cca 7 km.
Avantajele traseului 3:
deservește cartierele de sud ale Municipiului Sibiu (cartierul Turnișor, cartierul Valea Aurie, cartierul Cireșica) precum și cartierul Arhitecților Cisnădie;
nu intersectează monumente istorice și situri arheologice despre care există informații;
nu intersectează arii naturale protejate;
nu intersectează construcții civile ce necesită demolarea;
este situat preponderent în extravilanul localităților, ceea ce diminuează poluarea fonică și cu noxe și suspensii în aer;
suprafețele de teren ocupate sunt preponderent în extravilan.
Dezavantajele traseului 3:
lungime mare;
durate lungi de deplasare;
nu generează economii (financiare și de timp) participanților la trafic;
nu deservește zona Dedeman din Municipiul Sibiu;
necesită tăierea de copaci de pe suprafețe izolate – cca 250 buc cu diametrul de până la 40 cm;
fracționează terenuri agricole și terenuri de destinate construirii;
necesită exproprieri de suprafețe mari de teren agricol și destinate construirii, mare parte în proprietate privată;
strabate terenuri și construcții aparținătoare M.A.P.N.;
necesită construcții suplimentare (drumuri de exploatare noi, drumuri tehnologice, podețe de subtraversare pentru acces la terenurile agricole și de comunicare pentru animale).
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Valea Aurie , Consiliul Judetean Sibiu , Aeroportului Sibiu , Consiliului Județean , Asocierea Phoenix Com , ministerul transporturilor , Turnul Sfatului , Eko Top Sib , Râul Cibin , Daniela Cîmpean , Sibiu Sud , calea ferata , Aeroportul Sibiu , Dedeman Sibiul , studiu , Calea Turnișorului , Municipiului Sibiu , ford sibiu mecatronics , Centurii Ocolitoare , dedeman , Proiectului Pilot , Municipiul Sibiu , Pentru Sibiu , Pârâul Seviş , Varianta Ocolitoare Sibiu Sud , noi variante , Arhitecților Cisnădie , Rezervația Naturală Dumbrava , Rezervația Naturală Dumbrava S , Rezervației Naturale Dumbrava
Vizualizari: 11479
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Un cititor
Acum 4 ore
Adi Gliga
Acum 5 ore
Canaris
Acum 5 ore
Aci Duțu
Acum 5 ore
Nobody