Joi,
28.03.2024
Parțial Noros
Acum
13°C

Ramada Sibiu, în contextul izbucnirii COVID -19.  Măsuri eficiente pentru personal, clienți, industria hotelieră și turismul local

Ramada Sibiu, în contextul izbucnirii COVID -19.  Măsuri eficiente pentru personal, clienți, industria hotelieră și turismul local

Hotelul Ramada din Sibiu încearcă în această perioadă de pandemie cu Coronavirus la nivel global, să ia măsuri cât mai eficiente, atât pentru angajați și clienți, cât și pentru industria hotelieră și turismul din Sibiu.

Blocul Național Sindical (BNS) Sibiu: ,,În data de 16 martie, peste 100 de angajați ai Hotelului Ramada au primit o notificare de suspendare a Contractelor Individuale de Muncă, invocându-se starea de fortă majoră, conform art. 50 din Codul Muncii”. Potrivit informației de mai sus, recent apărută în presă și care insinuează eventuale probleme cu angajații societății, dorim să aducem următoarele precizări.
Am luat această măsură prevăzută în Codul Muncii, pentru că am fost nevoiți. Domeniul de activitate, la nivel național și chiar global, s-a prăbușit în 5 zile, pe fondul evoluției nefaste a pandemiei de COVID-19. În doar 5 zile s-au anulat cazări, evenimente, iar societatea noastră a pierdut astfel aproape toate sursele de venit. Ne-am văzut nevoiți, în urma instituirii stării de urgență, să suspendăm întreaga activitate, pană când Guvernul României va publica măsurile de ajutor pentru companiile din domeniile afectate. Toți operatorii din domeniul hotelier sunt în incertitudine, pentru că, încă, nu există o serie de măsuri clare. Suspendarea s-a produs ca urmare a necesității noastre de a ne proteja angajații. Iar angajații noștri au înțeles foarte bine situația, și decizia s-a luat în urma dialogului deschis cu aceștia. Au înțeles că am ales suspendarea tocmai pentru că NU ne dorim desfacerea contractelor de muncă, și le garantăm întoarcerea la locul de muncă. Le oferim siguranța revenirii în colectiv, mai ales în condițiile în care am investit considerabil în formarea fiecăruia dintre ei, astfel încât să le oferim clienților noștri servicii la cele mai înalte standarde. Unii dintre aceștia, din atașament pentru colectivul format, pentru companie și locul de muncă, chiar s-au oferit să lucreze voluntar. Evident, nu este cazul, deoarece legea nu o permite. În momentul de față, serviciul de pază al clădirii este activ, iar clădirea este deschisă în condițiile în care companiile aflate în chirie în spațiul nostru sunt incă operaționale.

Din păcate, considerăm că natura situației este mai mult decât bine definită de către termenul „forță majoră”. Societăți și persoane fizice deopotrivă, ne confruntăm cu o situație fără precedent și fără soluții miraculoase. Cu toate acestea, facem eforturi de a ne susține personalul, cât și turismul și industria hotelieră din Sibiu. Și avem încrederea că, lucrând îndeaproape cu instituțiile statului și cu ceilalți operatori economici din domeniu, vom reuși să găsim cele mai bune soluții de a redeveni operaționali, cât mai curând.

Cu mulțumiri, Alex Sweis, manager hotel Ramada

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

1 comentarii

wtf

Acum 4 ani

...sau se putea face suspendare in conditiile art 52.1.c din Codul muncii in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare; caz in care se aplica art.53 Art. 53 ". [intreruperea sau reducerea activitatii angajatorului] (1) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 52 alin. (3). (2) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare prevazute la alin. (1), salariatii se vor afla la dispozitia angajatorului, acesta avand oricand posibilitatea sa dispuna reinceperea activitatii." NU ERA MAI UMAN ASA? Cazul de forta majora invocat ca atare se aplica contractelor comerciale! Legii 335/2007
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus