Duminică,
01.11.2020
Innorat
Acum
6°C

Șoselele din România, cele mai periculoase din UE, în 2019

11 Iunie 2020 16:39

Șoselele din România, cele mai periculoase din UE, în 2019

În timp ce drumurile europene au fost şi în 2019 cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 51 de accidente mortale la un milion de locuitori, România este pe ultimul loc în UE la acest indicator, în condiţiile în care a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale din UE (96 de accidente mortale la un milion de locuitori, aproape dublu faţă de media din UE), a anunţat joi Comisia Europeană, potrivit Agerpres.

Un număr estimat de 22.800 de persoane şi-au pierdut viaţa pe drumurile din UE în 2019, cu aproape 7.000 de persoane, sau 23%, mai puţin decât în 2010, şi cu 2% mai puţin decât în 2018.

"Niciun deces sau accident grav pe drumurile din Europa în 2050. Acesta este obiectivul nostru. Ne propunem cu 50% mai puţine decese şi cu 50% mai puţine accidente grave până în 2030 şi ştim că această ţintă poate fi atinsă. UE a înregistrat o scădere substanţială a deceselor rutiere în trecut, dar în ultimii ani cifrele au stagnat. În plus, discrepanţele în rândul statelor rămân mari", a declarat comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean.

Cifrele publicate de Executivul comunitar arată că tendinţa generală este una descrescătoare. Opt state membre au înregistrat în 2019 cel mai mic număr de decese provocate vreodată de accidentele rutiere: Croaţia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg şi Suedia.

Cele mai sigure drumuri din UE sunt în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori) şi Irlanda (29 de decese la un milion de locuitori). În schimb, în România anul trecut s-au înregistrat 96 de decese la un milion de locuitori în accidente rutiere, cel mai ridicat procent din UE. Urmează Bulgaria şi Polonia cu 89 respectiv 77 de decese la un milion de locuitori.

Potrivit sursei citate, România a înregistrat totuşi progrese în ultimii 10 ani, în condiţiile în care numărului de accidente rutiere mortale a scăzut de la 117 decese la un milion de locuitori în anul 2010 până la 96 de decese la un milion de locuitori, ceea ce înseamnă o reducere de 22%.

Alte state membre au înregistrat progrese şi mai mari: Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda, cele trei state baltice (Letonia, Lituania şi Estonia) precum şi Croaţia au înregistrat reduceri peste medie (cuprinse între 30% şi 40%) ale deceselor în accidente rutiere.

Accidentele rutiere mortale şi vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci şi întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 280 de miliarde de euro, sau aproximativ 2% din Produsul Intern Brut al UE. 

Vizualizari: 892

Comentarii

1 comentarii

Mc D

Acum 4 luni

Da, Spania are destul de restrictionate vitezele: pe drumurile nationale 90km/h , drumurile expres 110 km/h, iar pe autostrazi 120km/h si amenzi in consecinta....la noi fara probleme , ai limita 50 km/h in oras noi mergem cu 60km/h, ai limita 100km/h pe drumurile nationale mergem cu 110km/h. Trebuie schimbate sanctiunile la depasirea vitezei maxime admise: primul prag intre 5-15km/h ,2puncte amenda in afara localitatii (290lei) si 3 puncte amenda (420lei) in localitate, urmatorul prag 15-25 km/h : 4 puncte in afara localitatii si 6 puncte in localitate , apoi la depasirea vitezei admise cu 25-35km/h : 10 respectiv 12 puncte amenda si suspendarea permisului o luna, cu 36-45km/h :15 puncte amenda si doua luni suspendarea permisului iar peste 46km/h : 20 puncte amenda si trei luni permisul suspendat...sa vedem atunci cine mai face teribilsm pe sosele...

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus