Vineri,
28.01.2022
Innorat
Acum
-2°C

Conducerea CJ Sibiu, reclamată la parchet într-un contract de 20 de milioane de lei, cu întârzieri

Conducerea CJ Sibiu, reclamată la parchet într-un contract de 20 de milioane de lei, cu întârzieri

Reprezentanții societății Dual Districon SRL Sibiu anunță faptul că au depus plângere penală pentru defăimare și abuzuri împotriva conducerii Consiliului Județean, ca urmare a derulării contractului de modernizare a 15 km de drum județean.

Anunțul celor de la Dual Districon SRL vine la câteva zile după ce conducerea CJ Sibiu a anunțat că va emite certificat de neconformitate pe numele societății, deoarece aceasta nu reușește să finalizeze la timp modernizarea DJ 106T, pe porțiunea dintre Ocna Sibiului – Topârcea – intersecție DJ 106G (Ludoș). Contractul pentru proiectarea celor 14,8 km de drum județean a fost semnat în iulie 2018, durata contractului fiind de 24 de luni (două luni pentru proiectare și obținerea autorizației de construire și restul pentru execuție), iar valoarea – 19,9 milioane de lei, fără TVA. ”Avem doar 13% realizat din lucrări. Am făcut numeroase demersuri către Dual Districon și proiectanți, nu au reușit să avanseze cu lucrările. Chiar dacă ordinul de începere a fost dat în octombrie 2018, toată perioada din 2019 au reușit să realizeze doar 10%. Din august le-am cerut să se încadreze în grafic, iar din 15 octombrie am aplicat și penalități. Am avut nenumărate întâlniri în fiecare vineri cu ei, în prezența dirigintelui de șantier și a proiectantului. În decembrie, au putut suspenda lucrările pe perioada sezonului rece, iar în martie ne-au trimis că suntem în stare de urgență și nu pot începe lucrările”, a declarat Daniela Stoica, cea care conduce Direcția Tehnică a CJ Sibiu. Potrivit ei, contractul cu Dual Districon se va încheia la termen, pe 7 iulie 2020, chiar dacă lucrările nu sunt finalizate. Acestea vor fi continuate de o altă firmă, ca urmare a lansării unei noi licitații în acest sens. La licitație a fost depusă o singură ofertă de către Strabag SRL, aflată în prezent în curs de evaluare.

”Dual Districon va primi certificat de neconformitate”, a anunțat Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu (foto). Un astfel de certificat, cu o valabilitate de trei ani, poate fi invocat de autoritățile publice contractante în respingerea oricărei oferte depusă de societatea de construcții din Sibiu. ”Am parcurs toate procedurile contractuale care erau prevăzute în contractul încheiat cu ei. Fiecare întârziere a fost sesizată. Am perceput penalități pentru toate întârzierile. Iar la faptul că am ales ca rezilierea să nu fie făcută în ultimele luni contractuale și să așteptăm încheierea contractului, am ajuns după discuții cu tot aparatul de specialitate: era pericolul să ne acționeze în judecată și ani de zile să nu putem interveni pe acel amplasament”, a mai spus Daniela Cîmpean.

Dual Districon: ”am depus plângere la Parchet”

Afirmațiile reprezentantelor conducerii CJ Sibiu sunt eronate, susțin reprezentanții Dual Districon, potrivit cărora avansul lucrărilor este de peste 13%, iar facturile nu au mai fost achitate din 2019.

”Conducerea CJ Sibiu a optat pentru o nouă achiziție publică datorită faptului că proiectantul asocierii și executantul au reclamat, din etapa de achiziție a prezentului contract, faptul că studiile inițiale făcute de o terță parte (la faza DALI) nu a respectat normativele în vigoare și au fost efectuate cu numeroase inexactități”, se arată într-un răspuns al societății sibiene pe acest subiect.

Cei de la Dual Districon spun că în noul contract scos la licitație, conducerea CJ Sibiu a inclus și ”optimizarea” proiectului, optimizare pe care și ei au solicitat-o, dar pentru care nu au primit aprobare.

Referitor la faptul că le este respinsă cererea de prelungire a contractului cu perioada în care în România a fost instituită starea de urgență, cei de la Dual Districon se simt nedreptățiți: ei dau exemplul contractului pentru lărgirea DJ 106, în dreptul cartierului Arhitecților, unde termenul a fost decalat ”invocând starea de pandemie”. ”Astfel se observă modul dublu de aplicare a legii în aceste cazuri”.

Constructorii spun că nu au reușit să lucreze în ritmul asumat ”din culpa beneficiarului”. ”Există corespondența între noi și beneficiar, prin care am semnalat probleme ce trebuiau urgent rezolvate pentru bunul mers al contractului, probleme apărute strict din culpa beneficiarului, acesta din urmă recepționând și plătind studii de teren incomplete, recepționând și plătind o documentație de avizare a lucrărilor de intervenție care prezenta soluții incomplete, chiar greșite, aspecte pe care le-am semnalat în mod repetat (...). În situația în care am fi executat lucrările în modul cerut de CJ Sibiu, în acel moment deveneam și noi responsabili de calitatea proastă a lucrărilor”, se arată în reacția celor de la Dual Districon.

Ei arată că vor contesta emiterea certificatului de neconformitate în instanță. Și că s-au adresat și procurorilor. ”Toate declarațiile date de conducerea CJ Sibiu au un caracter defăimător, denotă abuzuri în funcție în timpul derulării contractului de execuție și, totodată, arată un mod nelegal în care înțelege a se cheltui banii publici. Față de cele menționate în aliniatul anterior, am depus plângere la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu și, totodată, plângere în vederea recuperării prejudiciului cauzat”, mai arată cei de la Dual Districon.

Vizualizari: 3127

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Coradiaz Sibiu

Acum 1 an

Am o întrebare pentru societatea Dual Districon : dacă ”documentația de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) prezenta soluții incomplete, chiar greșite” atunci de ce ați participat la licitație și ați semnat contractul de proiectare și execuție lucrări. Acest document DALI verificat conform legii de verificatori de proiecte a stat la baza ofertei dumneavoastră.....ATUNCI A FOST BUN ???? Am o provocare pentru presă: vă rog să faceți o analiză a tuturor contractelor pe care această societate le-a derulat în ultimii 5 ani cu primării din județul Sibiu și să vedem dacă au fost respectate termenele inițiale de contractare... și calitatea lucrărilor a fost cea așteptată ?!...Cred că puteți întreba și cetățenii care au ”beneficiat” de aceste lucrări.....

Raspunde

Thor 1

Acum 1 an

Asa zisul constructor ar trebui sa plateasca absolut toate reparatiile la masinile distruse de starea drumului care se datoreaza exclusiv constructorului. Cand lucrezi cu 5 muncitori si torni betonul de la baza tuburilor de scurgere cu betoniera de la magazinuele de bricolaj fara sa fii in stare sa torni betonul cu cifa si cu pompa ce ptretentii mai poti avea. Sunt curios in cartea constructiei cum se va reflecta betonul astfel pus in opera ? Faptul ca magistrala de apa care este de-a lungul drumului a fost lasata expusa inghetului de scelasi constuctor Dorel poate fi incadrata ca Sabotaj in opinia mea. Pe de alta parte e si vina CJ Sibiu pentru supravegherea deficitara a investitiei ptr ca este inadmisibil ca dupa 3 ani sa ai un progres de 13 procente. Salariul bugetarului de la CJ Sibiu care avea in atributie acest contract a fost de doar 13 % pentru de fapt asta e rezultatul muncii ?

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Anișoara Mincă

Acum 1 an

Este evidenta incompetenta si furtul PNL-ului in toate aceste luni! S-au facut de rusine fiind incapabili sa asigure macar 10% din ce a facut PSD si vrea sa falimenteze tara cu acest virus inexistent! Mai mult, ne vand padurile la straini! Dragi romani, dragi sibieni, PSD-ul ne-a facut oameni, el ne-a sprijinit, sa ne luam tara inapoi de la tradatorii vanduti la straini!
Raspunde

Gheo Felinaru

Acum 1 an

Mai plimba ursul, repede
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus