Vineri,
07.08.2020
Partial Noros
Acum
25°C

Viitorul drum din Arhitecților: niciun viraj la stânga, un pod, două giratorii, trei treceri de pietoni, patru stații de autobuz

05 Iulie 2020 12:14

Viitorul drum din Arhitecților: niciun viraj la stânga, un pod, două giratorii, trei treceri de pietoni, patru stații de autobuz

Proiectul de modernizare a drumului în scopul fluidizării circulației la intrarea în Sibiu dinspre Cisnădie prevede amenajarea pe traseu a două sensuri giratorii. În rest, virajul la stânga este interzis către cele 41 de străzi laterale.

Cu lucrările amânate pentru începutul lunii august, proiectul lărgirii drumului județean 106C pe o porțiune de aproximativ 3,2 km este în faza de obținere a avizelor și autorizațiilor necesare. Turnul Sfatului a consultat documentația depusă pentru obținerea avizului de mediu, documentație din care reiese cum a fost proiectat drumul care ar trebui să fluidizeze circulația în zona cartierul Arhitecților, de la marginea municipiului Sibiu și de pe teritoriul orașului Cisnădiei.

Întoarceri doar la sensurile giratorii

Fără a socoti accesele directe la drumul județean ale unor clădiri sau obiective, porțiunea de trei km în discuție numără nu mai puțin de 41 de intersecții cu drumuri laterale. ”Pe întregul sector s-au identificat 27 de drumuri și străzi laterale pe partea stângă și 14 drumuri și străzi laterale pe partea dreaptă. La acestea se adaugă o serie de accese direct din drumul județean pentru imobilele aflate adiacent drumului județean. Toate acestea fac ca traficul din zonă să se desfășoare cu dificultate”, constată SSF-RO, firma timișoreană care este proiectantul general al acestei lucrări.

Prin urmare, față de actuala situație, lărgirea la trei benzi (două spre Sibiu, unul spre Cisnădie) va duce la un regim de circulație în care virajul la stânga va fi interzis pe toată porțiunea dintre Sibiu și podul peste Seviș. Prin urmare, miile de șoferi din cartierul Arhitecților și din Sibiu (zonele de locuințe din spatele Cimitirului) vor trebui să utilizeze cele două sensuri giratorii pentru a traversa axul drumului.

Primul sens giratoriu de pe traseu este prevăzut la aproximativ 1,1 km de la ieșirea din Sibiu, în zona intersecție cu str. Henrieta Delavrancea. Al doilea sens giratoriu de pe traseu este propus alți 2,2 km mai încolo, înainte de intersecția cu actuala stradă Ion Berindei.

Primul sens giratoriu va avea în apropiere și două stații de autobuz. Sursa foto: documentația SSF-RO

În zona străzii Liviu Ciulei (prima stradă de la ieșirea din Sibiu, aproximativ 150 de metri de la limita administrativă) mai este prevăzută amenajarea unui viitor sens giratoriu – dar într-o investiție viitoare – în cazul construirii unui complex comercial în zonă.

Treceri legate tot de giratorii

Prima trecere de pietoni prevăzută a traversa viitoarele trei benzi ale drumului județean este proiectată înaintea primului sens giratoriu. Celelalte două treceri de pietoni sunt prevăzute înainte și după celălalt sens giratoriu de pe traseu (cel din zona străzii Ion Berindei).

Al doilea sens giratoriu de pe traseu. Sursa foto: documentația SSF-RO

Proiectul de modernizare a drumului județean ar trebui să fie urmat și de introducerea unui sistem public de transport, deși nicio autoritate publică locală nu a confirmat până acum o astfel de certitudine. DJ 106C va avea, totuși, și două perechi de stații de autobuz. Prima astfel de pereche (de o parte și de alta a drumului) este prevăzută după primul sens giratoriu de pe traseu. Cealaltă pereche de stații de autobuz este prevăzută înainte și după intersecția cu strada Haralamb Georgescu, din cartierul Arhitecților. Stațiile de autobuz vor fi amenajate atât cu alveole, cât și cu adăposturi prevăzute cu bănci, cu o lățime de 4,2 metri.

Pista de biciclete va trece pe sub drum

Pista de biciclete construită din Primăria Cisnădie este incompletă, în sensul că se ”pierde” cu aproximativ un km înainte de a Sibiu. ”Pe sectorul de drum aflat între km 2+500 și km 4+000 este amenajată, o pistă de biciclete cu lățimea de 2,0 m, care este incompletă”, a constatat proiectantul. 

Tot doi metri lățime va avea pista de biciclete și în viitor, urmând a fi amplasată tot pe stânga drumului (pe direcția Sibiu – Cisnădie). Asta până înainte de podul peste Seviș, când pista va subtraversa drumul județean prin zona unde acum este amenajată trecerea de pietoni. ”În jurul km 4+000, pista de biciclete subtraversează drumul prin intermediul unui pasaj inferior realizat din beton. La finalul sectorului proiectat, pista de biciclete se racordează la pista de biciclete existentă”, se arată în documentul celor de la SSF-RO.

Trotuare pentru pietoni vor fi amenajate pe ambele părți ale drumului, fiind prevăzute a avea o lățime de câte un metru. Sursa foto: documentația SSF-RO

Proiectanții: e bine pentru mediu

Podul peste Seviș va fi demolat și înlocuit cu unul nou. Acesta va avea o deschidere de 24 de metri, cu o lățime de 17,70 de metri, spațiu care să asigure amenajarea a patru benzi de circulație și a două trotuare cu o lățime de 1,85 metri. 

Noul drum va fi proiectat pentru o viteză de circulație de 60 de km/h, ultima porțiune de dinainte podului peste Seviș urmând a avea o viteză proiectată de 50 de km/h, din cauza curbei care precedă această zonă. 

Proiectanții consideră că lărgirea drumului va avea un impact pozitiv asupra mediului. ”Lărgirea acestui sector de drum la trei benzi de circulație va conduce la fluidizarea traficului în această zonă, astfel timpii de staționare a autoturismelor în ambuteiajele create la orele de vârf ale zilei se vor limita, impunându-se astfel un risc neglijabil a poluării și modificării factorilor de mediu. Prin această investiție de modernizare a drumurilor se consideră că va fi protejat acest factor de mediu, avându-se în vedere reducerea particulelor în suspensie (praf) degajate în timpul traficului”, se arată în documentația de mediu întocmită în luna aprilie a acestui an. 

La anul

Lărgirea de la două la trei benzi de circulație a DJ 106C a fost amânată deoarece lucrările de proiectare nu sunt, încă, terminate. Programul inițial, ce finaliza proiectarea la începutul lunii iunie, nu a mai putut fi respectat din mai multe cauze obiective, au arătat reprezentanții Consiliului Județean Sibiu, beneficiarii lucrărilor. Aceștia au decis să aprobe solicitarea făcută de constructorii de la Strabag, antreprenorul general, pentru prelungirea cu 45 de zile a contractului semnat la începutul lunii martie pentru 15,21 milioane de lei, fără TVA. Contract care prevedea ca în primele trei luni de la semnare să fie realizat proiectul tehnic și să fie obținute avizele necesare.

Prin urmare, demararea lucrărilor este estimată pentru începutul lunii august. Șase luni este termenul cerut prin caietul de sarcini pentru perioada de execuție a lucrărilor.

Sursa foto principală: Google Earth

Vizualizari: 8087

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

ASA NU

Acum 1 lună

Dupa terminarea lucrarilor, vom reveni la traficul de cosmar, avand in vedere aprobarea unui nou PUZ pentru sute de locuinte colective si cu siguranta nu va fi si ultimul.La orele de varf traficul este si va fi si in continuare aglomerat in ambele sensuri de circulatie. In caz de urgenta, autospeciala de pompieri si ambulanta,cu greu vor avea acces la o interventie. Numarul locuitorilor din cartier se apropie de cel al locuitorilor din vatra orasului Cisnadie. Se impune luarea unei decizii ferme asupra amenajarii drumului de legatura spre Dedeman, in cadrul zonei metropolitane. In interiorul cartierului, infrastructura rutiera nu permite accesul de pe o strada pe alta, demonstrat prin numarul mare de iesiri la DJ 106 C.Strazile sunt inguste,cele mai multe fara trotuare. Realitatea de la fata locului nu se doreste a fi cunoscuta.De ce nu apar mai multe imagini cu strazile din cartier? In fiecare saptamana, imagini cu cateva strazi ar fi relevante sau o plimbare cu masina prin cartier.Strazile sunt pline de masini parcate pana sub ferestrele locuintelor, copiii fiind permanent in pericol de a fi accidentati.De ce nu s-a facut un studiu de trafic in acest cartier? Primarul cunoaste realitatea din teren, referitoare la infrastructura rutiera din interiorul cartierului? Cum s-au emis autorizatii de construire fara asigurarea infrastructurii rutiere? Un articol " Am fost in Cartierul Arhitectilor ",ar fi binevenit.

Raspunde

Adrian Doda

Acum 1 lună

Daca acest proiect se pune in aplicare, ar fi util ca strada Ion Mincu sa fie si acesta pusa in circulatie corespunzator, mai ales ca se afla in adm. Primariei Cisnadie. Nu am fi nevoiti sa facem km. ptr. a intoarce in giratorii, ar mai prelua din traficul de pe sosea. In momentul de fata este impracticabila, blocata cu moloz desi dupa cate cunosc, un drum public nu pozte fi blocat de catre oricine in orice conditii. Iluminatul, lipsa indicatoare de reglementare a circulatiei lipsa..... multe necesitati. Multumesc.
Raspunde

Johnny Cash

Acum 3 săptămâni

Cu criza ce o sa vina la anul nu o sa mai fie aglomeratie .... cel putin cativa ani
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus