Marţi,
19.01.2021
Parțial Noros
Acum
-4°C

Centura de 300 mil. de euro a Sibiului intră în strategia de dezvoltare: ”se are în vedere atragerea de fonduri nerambursabile”

Centura de 300 mil. de euro a Sibiului intră în strategia de dezvoltare: ”se are în vedere atragerea de fonduri nerambursabile”

Cu scopul de a obține finanțare nerambursabilă în actualul exercițiu financiar european, autoritățile județene vor include proiectul centurii de sud a Sibiului în Strategia de dezvoltare a județului.

Pentru centura ocolitoare sud a municipiului Sibiu, Consiliul Județean a recepționat în primăvara acestui an studiul de prefezabilitate, care propune două variante (de aproximativ 20, respectiv 22,5 km, cu câte două benzi de circulație pe fiecare sens).

Pentru finanțarea acestui proiect, autoritățile județene consideră drept cea mai fezabilă variantă atragerea de fonduri europene nerambursabile, iar în acest scop e nevoie de includerea proiectului în Strategia de dezvoltare a județului. ”Pentru finanțarea documentațiilor tehnico-economice și, ulterior, pentru execuția lucrărilor, se are în vedere atragerea de fonduri externe, nerambursabile (Programul Operațional Infrastructură Mare). Strategia de dezvoltare a județului Sibiu constituie documentul-cadru pe termen mediu și lung pentru stabilirea planului județean de acțiune, care necesită cuprinderea domeniilor prioritare pentru care este necesară finanțarea, precum și pregătirea portofoliului de proiecte ce va avea în vedere direcțiile actualei perioade de programare financiară a fondurilor Uniunii Europene”, se arată în raportul de specialitate care însoțește proiectul de hotărâre referitoare la centura ocolitoare sud. Acest proiect de hotărâre a fost inclus pe ordinea de zi a ședinței ordinare a CJ Sibiu, programată joia viitoare.

”Consiliul Județean Sibiu își propune realizarea obiectivului de investiții «Varianta ocolitoare Sibiu Sud» prin crearea unei alternative de transport spre Zona industrială de vest a Sibiului, dar și spre ieșirea către localitatea Veștem. De asemenea, se va facilita accesul spre stațiunea montană Păltiniș, pentru turiștii din zonele limitrofe Sibiului. (...) În contextul construirii noului Spital județean în zona vestică a orașului Sibiu, în apropierea nodului de autostradă Șura Mică, varianta ocolitoare Sibiu sud va crea o legătură rapidă către acesta atât pentru locuitorii municipiului Sibiu, prin zona de sud, cât și pentru locuitorii din zona Cisnădie, Sadu, Rășinari, Poplaca, Gura Râului și Orlat, care însumează un număr de circa 50.000 de locuitori”, se mai arată în documentul citat.

Între 239,5 și 300 de milioane de euro

Studiul de prefezabilitate recepționat în primăvara acestui an include și o estimarea costurilor, prin raportarea la investiții similare. Scenariul 1 (cel de 20 de km, în care centura va trece pe sub pădurea Dumbrava) va genera costuri de aproximativ 300 de milioane de euro (fără TVA), din care lucrările de construire și montaj sunt estimate la 254 de milioane de euro (fără TVA).

Cel de-al doilea scenariu, cel în care varianta ocolitoare măsoară 22,46 km, ocolind pădurea Dumbrava, costurile sunt estimate la 239,5 milioane de euro (fără TVA), din care lucrările ar însemna 196,6 milioane de euro, tot fără TVA.

O estimare mult mai apropiată de realitate va putea fi făcută în cadru elaborării studiului de fezabilitate, care va preceda proiectarea tehnică și, mai apoi, execuția obiectivului.

Pe sub sau pe lângă pădure

În ambele variante, traseul variantei ocolitoare ar traversa teritoriul administrativ al localităților Șelimbăr, Cisnădie, Sibiu, Rășinari, Poplaca și Cristian. Practic, ambele variante au drept punct de pornire DN1, zona lacurilor Șopa, ocolind pădurea din apropiere prin partea de nord. Traseul ar merge relativ paralel cu pârâul Seviș pe teritoriul Șelimbărului, Cisnădiei și Rășinariului, până în zona Tropinii Noi. Pe sub sau pe lângă Pădurea Dumbrava, traseele ocolesc Poplaca prin porțiunea aflată între comună și amintita pădure. În continuare, varianta ocolitoare ar urma să traverseze porțiunea dintre aeroportul sibian și Cristian. Punctul final al centurii ar urma să fie o intersecție cu DN1T (strada Salzburg din Zona industrială Vest), gândită a fi amplasată în apropiere de intersecția cu ”Drumul Hoților”.

Vizualizari: 4224

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

16 comentarii

Mc D

Acum 6 luni

Science fiction de Sibiu....auzim astfel de povesti odata la 4 ani si apoi ...liniste...cu spitalul de urgenta ce mai este??? Pai daca se va executa centura de sud a orasului , sa se construiasca spitalul intr-o zona apropiata de aceasta!!!
Raspunde

Samuel K

Acum 5 luni

Bun, deci n-o sa se faca niciodata. Varianta care este in PUG ce are? Cu siguranta costul e mult mai mic, cu toate exproprierile de rigoare. oricum traseul de 300 de milioane de euro e imbecil dpmdv.
Raspunde

Om Bun

Acum 5 luni

Iaca se mai strica o zona faina din jurul Sibiului...
Raspunde

Che Guevara

Acum 5 luni

In Germania 22de km de autobanda >154 mi-l EUR de ce la noi e dublu ??
Raspunde

Jean Varjan

Acum 5 luni

Se strica o zona care e de fapt un camp nefolosit. Centura ar aduce beneficii imese fata de buruienile care cresc in zonele pe unde trece aceasta centura. Din pacate aceste proiecte sunt doar subiecte de campanie si nu cred ca vor fi realizate prea curand...
Raspunde

Sibian SB Sb

Acum 5 luni

Daca aceasta tampenie s-ar face, s-ar distruge complet zone unde orașul s-ar putea extinde, toata lunca Rasinariului (rusine primarului din Rasinari sa accepte asa ceva), s-ar distruge Tropinii Noi, zone unde deja sunt cade si oameni care locuiesc acolo, oameni care au plecat de la agitatia orașului si care se vor trezi la 5 m in față cu un fel de autostrada (drum rapid ca Sb-Vestem). Sibiul nu are nevoie de o astfel de sosea si o centura cu 4 benzi, are nevoie cel mult de un drum (sau mai bine zis portiuni de drum) care sa lege drumurile existente pe aceasta parte a orasului. Centura deja avem, e autostrada si e destul de goala, pt un oras cu 180-200mii locuitori e suficient. Nu va bateți joc de natura si ariile protejate din partea de oras spre munti, e una din cele mai frumoase zone si tara si voi va pregătiți sa o distrugeți cu proiecte aberante.
Raspunde

Liviu Popa

Acum 5 luni

Mutilati cea mai frumoasa zona a Sibiului, proiect Made in CJ ...niste bolsevici cu mintea scurta..... baraje si sosele aiurea.
Raspunde

Dan2 Cp

Acum 5 luni

bolsevici da librali pdlisti foarte sibieni sau contra sibienilor
Raspunde

Poplacean Ioan

Acum 5 luni

Va anunt aici si acum. Daca se decide ca traseul sa treaca pe langa padure si astfel sa fragmenteze natura si pe langa zona rezidentiala din Rasinari disturband linistea locuitorilor pe vecie precum si privelistea Marginimii eu ma leg de usa consiliului judetean si nu plec pana nu va razganditi. Asa ceva NU se face. Marginimea si calitatea vietii trebuiesc protejate. Ori bagati pe sub ori nu mai faceti nimic, diferenta de pret(desi pretul per total e exorbitant) nu e asa mare ca sa justifice distrugerea Marginimii.
Raspunde

Alex Alex

Acum 5 luni

Centura ocolitoare sub forma de autostrada a costat 100 mil. Iar asta ca drum județean și sensuri giratorii 300 mil.
Raspunde

Sibian Sb

Acum 5 luni

Jeane, tu ai mai fost prin zona tropini si lunca asa la picior, la pas? Casele din arhitectilor s-au dus langa pădure si spre lunca, sunt deja langa sevis. In lunca deja exista case locuite, e o chestiune de max 2-3 ani pana cand toată lunca va avea case de locuit (ceea ce e bine ca e zona ferita de industrie si sosele aglomerate, e liniște si aer curat, acces usor spre oraș). La fel in tropini. Pai cum dracu sa bagi o șosea cu 4 benzi pe acoli? Si care sa treaca suspendat peste drumu de rasinari(zona liniilor de tramvai din tropini)? Termini complet aceasta zona cu aceasta monstruozitate de 4 benzi. Cine vrea trafic rapid si 4 benzi poate utiliza autostrada deja existenta. Asa ca lasa poveștile cu buruieni, e mai important ca marginimea Sibiului sa nu inceapa sa fie distrusa, e mai important sa ramana liniste in zona, fara drum pt tiruri, fara hale, fara centre comerciale aici. Avem din toate astea prin tot orașul si toate zonele de margine, lasati marginimea sa rămâna linistita (plimbari, biciclete, verdeata, muzeu, etc) fara poduri suspendate 4 benzi si cretini cu camioane si masini care o sa intre pe aici ca sa nu ocoleasca pe autostrada.
Raspunde

Der Konig

Acum 5 luni

In Sibiu, absolut, dar absolut orice proiect este in stare fie de pre pre pre fezabilitate, fie de discutii, fie de teorie pura. Si asta de cativa ani buni. Nu va suparati, dar primarul din Videle, Jud. Teleorman este net superior doamnei Fodor si aparatului din jurul ei!
Raspunde

Toma Toma

Acum 5 luni

Si daca s-ar face aceasta gogomanie(desi eu sunt convins ca-s doar aberatii!)nu ar rezolva niciuna din problemele actuale.Ar fi prea putini cetateni interesati de aceasta "perla"a viziunii sibiene.Cu ce ar fi mai buna aceasta varianta decat cea existenta?Sadu,Rasinari,Poplaca Gura Raului sau Cisnadie?Hai sa fim seriosi;cine va crede?Luati-va gandul de aici!Cei care dau bani nerambursabili vor avea mai multa minte!
Raspunde

In Util

Acum 5 luni

Exista deja drum pe traseul respectiv care trebuie doar modernizat, aceasta centura nu este justificata, este doar un proiect inutil care aduce doar pagube mediului si populației. Nu exista nici o justificare reala pentru o asemenea construcție.
Raspunde

Pitulicea De padure

Acum 5 luni

Sibienii vor poteci pt deplasarea cu carute si oi, n-au nevoie de dezvoltare si mobilitate urbana... daci ciobanilor ce i al ciobanilor - poteci cu noroi
Raspunde

Ion De Argint

Acum 5 luni

Traseul e cea mai buna alegere, din cele 3 prezentate. Se va "strica " o zona faina, dar nu se va strica de tot, daca se fac pasaje, pentru animalele salbatice si primaria va face o dezvoltare desteapta a zonei.... greu de crezut. Nu soseaua va strica zona, ci "dezvoltarile imobiliare" grotesti, prostesti si aberante care se fac la noi, de catre semianalfabeti la unison cu panaramele din institutii care permit asemenea "dezvoltari". Primaria nu are un puz general, un puz comun cu zonele invecinate......pentru ca pentru ei zona metropolitana e o poveste, nu o chestie necesara. Vor face "calea cisnadiei" peste tot, acesti dezvoltatori de 2 bani, de genul acelui Damian sau alti insi fara nici un fel de calificare sa faca ceea ce fac.... specula si jaf imobiliar, nu dezvoltare gandita pe termen lung. Risipa aiurea de dragul "libertatii" prost inteleasa de catre indiviziii de proasta calitate care pun stampilele si iau spagi, pentru asa ceva. Tind sa cred, ca aceasta sosea se face tot cu gandul la acesti indivizi..."dezvoltatori" de mizerie care au umplut orasul de cartiere grotesti. Sper sa nu fie asa, dar cam asa pare.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus