Duminică,
14.09.2025
Partial Noros
Acum
19°C

Profesor de la Universitatea din Ankara, adus pe Valea Oltului pentru a sfătui construcția autostrăzii. Drum nou peste Olt, pentru ecoductul de la Lazaret

Profesor de la Universitatea din Ankara, adus pe Valea Oltului pentru a sfătui construcția autostrăzii. Drum nou peste Olt, pentru ecoductul de la Lazaret
Foto: Captură video Geostud

Compania românească Geostud, specializată în geothnică și protecția mediului, a publicat recent concluziile unei vizite în teren, pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Geostud a realizat studiile geotehnice pentru loturile 1,2, 3 și 5 ale autostrăzii Sibiu-Pitești, precum și alte autostrăzi din România. Cu ocazia vizitei pe Valea Oltului, specialiștii Geostud au făcut publice câteva detalii mai puțin cunoscute din șantier.

Spre exemplu, înainte de a demara construcția efectivă a tunelului de la Robești, constructorul Mapa-Cengiz a adus la fața locului un expert de la Universitatea din Ankara și un specialist de la Universitatea din București, pentru a oferi sfaturi despre cum trebuie realizat tunelul.

Investigațiile complexe realizate de Geostud – care au inclus 17 foraje geotehnice cu adâncimi între 28 și 78 m, precum și analize seismice și electrometrice – au permis identificarea și evaluarea riscurilor asociate instabilității versanților.

Viitorul tunel. Foto: DRDP Craiova

”Riscurile identificate atât pe baza datelor din foraje cât și pe baza cartelelor geologice și geomorfologice au fost de tipul instabilităților de teren, mai ales în zona portalelor nordic și sudic, datorate structurii petrografice a terenului, dar și condițiilor structural-tectonice. Au fost efectuate analize de stabilitate în cadrul studiului geotehnic, dar mai mult decât atât, SC Geostud și antreprenorul Mapa-Cengiz au solicitat puncte de vedere unor profesori renumiți de la Universitatea Tehnică de Construcții București, dl. Profesor Anton Chirică, cât și de la Universitatea din Ankara, care au venit pe șantier și au expus puncte de vedere vizavi de riscurile induse de execuția acestui tunel. Astfel s-a încercat să se pună la dispoziția proiectanților de specialitate toate informațiile necesare pentru a putea minimia riscul, atât în faza de execuție cât și în faza de exploatare”, informează Emil Oltean, director tehnic Departament Geotehnică.

În același timp, specialiștii Geostud au verificat și demersurile pentru construcția viitorului ecoduct din zona Lazaret.

”Suntem în zona Lazaret, acolo unde se va construi ecoductul. Pentru a permite echipelor și echipamentelor să ajungă pe amplasamentul forajelor se va construi un drum de acces peste Olt”, spune și Raluca Nicolae, director tehnic Departament de Mediu.

Imagini cu situația din teren puteți vedea în clipul din link.

Tunelul de la Robești va avea o lungime de 900 m, două benzi pe sens și va fi format din două galerii. Acesta este este primul tunel pentru care va fi demarată execuția pe secțiunea 2 a A1, Sibiu-Pitești.

În acest moment, antreprenorul execută lucrări de pregătitoare la portalele tunelului și va începe forajul imediat ce aceste lucruri vor fi finalizate.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

1 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 14 ore

Turcii au confirmat ca sunt popor semicivilizat. Au profanat tot; natura, locurile si arhitectura arata horror. Un stat cat de cat civilizat nu accepta asemenea atrocitati.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus