Aflată în insolvență de cinci ani, Drumuri și Prestări Construcții SA, firma deținută integral de Consiliul local Sibiu, își va muta cei șapte angajați rămași din cei 350 în chirie. Administratorul special speră cel puțin într-o reluare a activității de vânzare de asfalt.
216.500 de euro, fără TVA, este prețul de pornire al licitației de vânzare a sediului DPC situat la parterul blocului de pe str. Autogării, nr. 5-7, din Sibiu. Licitația care se va desfășura prin mijloace la distanță este programată pentru ziua de joi, o zi mai târziu fiind programată o nouă licitație pentru vânzarea de utilaje, instalații și echipamente de construcții rămase în patrimoniul societății care, într-o vreme, asigura întreținerea infrastructurii întregului Sibiu. La 724.000 de lei, plus TVA, este estimată valoarea acestor bunuri. ”Asta ne dorim. Ca după vânzarea bunurilor să acoperim toate datoriile”, speră Marcel Cimpoca, administratorul special al societății. Conform bilanțului contabil de la finele anului trecut, DPC avea datorii totale de aproape zece milioane de lei.
O stație de asfalt rămasă fără muncitori
În afară de sediu și de echipamentele scoase la licitație săptămâna aceasta, DPC mai are în patrimoniu și două terenuri, în Hipodrom – 853 de mp și Ștrand – 787 de mp, pentru care – de asemenea, există intenția de a fi scoase la vânzare. Deocamdată, un termen pentru valorificarea acestor terenuri nu există.
”Mai avem șapte angajați, cu tot cu mine. După vânzarea actualului sediu ne vom muta în chirie. Am identificat un spațiu foarte aproape, pe o chirie modică. Am discutat cu administratorul judiciar și am decis că nu are rost să stăm într-un sediu atât de mare, nefolosit”, spune Marcel Cimpoca, managerul societății care a încheiat anul 2019 cu un profit de 410.000 de lei. ”Și, atenție, e vorba de profit obținut din producție, nu din vânzarea de bunuri”, descrie Cimpoca.
Producția respectivă a fost realizată prin vânzarea de asfalt produs în curtea societății, curte al cărei teren a fost vândut tot în cadrul insolvenței și pentru care, acum, DPC plătește chirie. ”Am reparat anul trecut stația de asfalt, care la venirea mea nu era funcțională, și am început să caut clienți în zona privată”, descrie Cimpoca o parte din evoluția de anul trecut a societății. An în care cifra de afaceri a fost de 2,5 milioane de lei (față de – spre exemplu – rulajul de aproape 60 de milioane de lei din 2012, anul ”de vârf” al societății de construcții deținută de municipiul Sibiu).
În acest an, însă, activitatea de producție de asfalt nu a mai fost reluată: cei doi angajați care operau stația de asfalt au plecat la alte firme de construcții. ”Producția de asfalt, însă, poate continua, este a doua sau a treia stație de asfalt, ca și capacitate, din județ”, speră Marcel Cimpoca.
În primăvara acestui an, Tribunalul Sibiu a încuviințat cererea de prelungire a perioadei de insolvență până în martie anul viitor, cu posibilitatea prelungirii acestui termen cu încă un an. ”Până acum am scăpat de cinci termene de faliment, cereri de faliment care au fost toate respinse de Tribunal”.
Prima licitație pentru vânzarea sediului DPC este programată joi
”Cu cinci milioane de euro, facem o societate nouă”
Marcel Cimpoca a devenit manager al DPC din martie anul trecut, după demisia din motive personale a celei care a fost Mariana Brunchea. Este al patrulea administrator special al societății, de la intrarea acesteia în insolvență la cerere, în urmă cu cinci ani. ”Doi ani, această societate a fost «moartă»”, spune acum Marcel Cimpoca. El speră într-o reactivare a interesului pentru o companie de construcții a orașului, cu care administrația locală să întrețină infrastructura locală. ”Am vrut să văd cum funcționează o astfel de societate și am mers la Cluj-Napoca. Firma Consiliului local de acolo, care se ocupă de la asfaltări, la întrețineri de spații verzi are aproximativ 900 de angajați. Iar aceste lucrări le sunt concesionate în condițiile legii”, vorbește Cimpoca despre Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca. Regie autonomă care funcționează după cum funcționa și DPC-ul Sibiului până acum cinci ani. În sensul că, în baza unui contract de concesiune, Primăria îi încredințează direct o serie de lucrări de întreținere a infrastructurii orașului. Anul trecut, RADP Cluj-Napoca a avut o cifră de afaceri de peste 108 milioane de lei.
Marcel Cimpoca
În direcția pe care o are societatea clujeană speră și Marcel Cimpoca să (re)împingă DPC-ul. ”O variantă ar fi majorarea de capital. Sau, o altă variantă, ar fi ca aici să închidem tot, să ieșim din insolvență și să facem o nouă societate. Cu cinci milioane de euro facem o nouă companie de construcții, care să funcționeze foarte bine. Cred și sunt convins că este nevoie de o societate care să fie în slujba Consiliului local și a orașului. Ar fi în avantajul sibienilor care anumite lucrări să fie făcute direct de către o societate aflată în subordinea Consiliului local Sibiu”, apreciază Cimpoca. El spune că în următoarele săptămâni va propune întrunirea Adunării Generale a Acționarilor (formată din toți consilierii locali ai orașului) pentru a discuta despre situația în care se află DPC.
Anii de glorie
Înființată în 1998, în urma desființării fostei Regii de gospodărie comunală şi locativă Sibiu, societatea comercială Drumuri și Prestări Construcții SA are drept unic acționar Consiliul Local Sibiu. Din 1999, societății i-a fost încredințat de către consilierii locali din acea vreme contractul de concesiune a lucrărilor de întreținere și reparații a străzilor din Sibiu pe o perioadă de 15 ani. Cu alocări substanțiale an de an (de exemplu, pentru jumătate din anul 2014 au fost încredințate DPC-ului lucrări de 32 de milioane de lei), societatea a funcționat fără probleme. Până la momentul iunie 2014, când amintitul contract pentru întreținerea străzilor municipiului Sibiu s-a încheiat la termen. Înainte de terminarea acestui contract, reprezentanții societății anunțau restructurarea a 29 de posturi (dintr-un total de aproximativ 350) și menținerea firmei pe piață prin participarea la cât mai multe lucrări. În februarie 2015, însă, DPC-ul își cerea insolvența, pe care Tribunalul Sibiu a aprobat-o o lună mai târziu, pe 12 martie.
Din 2017, Primăria Sibiu a început să concesioneze activitatea de întreținere a infrastructurii rutiere a orașului în interiorul unor contracte-cadru. Primul astfel de contract cadru a fost încheiat pe o perioadă de trei ani cu Terra Building și Comtram, următorul – aflat în licitație – urmând a fi încheiat pentru o perioadă de doi ani.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 5073
Ultimele comentarii
Acum 48 minute
Kukuruku
Acum 1 oră
Kokos
Acum 1 oră
Robert
Acum 2 ore
Pastor marginas
Acum 2 ore
Nemo