Sediul Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor din cadrul Primăriei Sibiu este o rușine pentru un oraș de pretențiile Sibiului, iar serviciile oferite sunt o dezamăgire, mai ales în plină pandemie, perioadă delicată în care este recomandată distanțarea socială și folosirea cât mai mult a sistemelor online.
Săptămâna aceasta am depus actele pentru schimbarea buletinului. Nu am așteptat alegerile ci am făcut programare online, pe site-ul primăriei, încă de la începutul lunii august. Doar acum am găsit zile libere și mi-a permis sistemul informatic.
Între timp, tot pe site-ul primăriei am găsit documentele necesare și le-am pregătit. La ora indicată în mail, cu dosarul complet, m-am prezentat la sediul Serviciului din clădirea cunoscută în oraș drept ”primăria veche”.
Din momentul în care pășești aici intri într-o lume nouă. Nu există indicații clare, de tipul: dacă aveți programare mergeți la biroul X, ci doar o mulțime de afișe scoase la imprimată și lipite pe uși, atenționări care abundă în informații de toate felurile, diferite liste, înștiințări, documente necesare și orare. Nu scrie nicăieri unde trebuie să mergi să depui actele pentru buletin sau unde trebuie să aștepți, ca să nu intri în contact cu o mulțime de oameni de care nu ai nevoie.
Un polițist local burtos și plictisit, de care aveam nevoie, vorbea tare la telefon, tolănit pe un scaun la intrare. Nici nu s-a obosit să răspundă la ”Bună ziua!”. Nu a putut fi deranjat în miezul zilei, în timpul serviciului. 15 minute mai târziu se plimba printre oameni, purtând masca sub nas, și băgându-se în seamă cu mici glumițe.
Ușile sunt scorojite, murdare, iar pereții miros a igrasie. Pe coridor cad bucăți din tencuială și totul pare dintr-o clădire dezafectată, nu un serviciu public al municipalității mândre. Prin pereți se văd cabluri și fire. Când am văzut tocurile m-am gândit că am cumpărat recent o cutie de vopsea, pe cuvânt că nu-i scumpă deloc. Nu banii sunt problema, ci faptul că a ajuns să pară normal să fie murdar și degradat. Dacă vrei să faci o sesizare sau o plângere trebuie să stai la coadă și să ceri catastiful tot angajaților primăriei. Rapid, ușor și eficient...
După ce am intrat în încăperea unde se depun actele am descoperit cu tristețe că, în realitate, nu există circuit pentru programările online, că afișajul din anii 2000 - din acela cu punctulețe roșii care poate scrie doar un cuvânt o dată - este nefuncțional și, din nou, nimeni care să spună unde se depun actele, unde trebuie să stai. Din spatele unor ghișee, într-o încăpere adiacentă și mai înghesuită, câțiva angajați fug în toate părțile precum furnicile. Este evident că au de muncă până peste cap și sistemul nu-i ajută deloc.
Deși am avut programare online după care am așteptat aproape o lună și jumătate, simultan la ghișee mai erau cel puțin zece persoane. Mi-e greu să cred că toți am fost programați la aceeași oră și la același minut, sau că toți au așteptat, ca mine, mai bine de o lună să le vină rândul. Și oamenii stăteau la un fel de coadă înghesuită pentru că unii erau strigați de după ghișee și trebuie să-ți auzi numele. În plină pandemie, în anul Domnului 2020, fosta Capitală a Culturii și a Gastronomiei.
Suntem în pandemie de mai bine de șase luni, dar la frumosul Serviciu din Sibiu încă nu s-a putut găsi o construcție banală de plexiglas care să protejeze angajații de coronavirus. Ca să-ți facă poză pentru buletin trebuie să treci o perdea și ajungi complet expus, nimic nu mai stă între tine și angajații municipalității. Și evident că masca trebuie s-o dai jos. Poate după ce o trece pandemia se gândesc la un sistem uman, care să nu le pună viața în pericol în timp ce se află la locul de muncă. Din acest punct de vedere jos pălăria pentru ei, au fost cât se poate de rapizi și amabili. Măcar clișeul acesta, al funcționarilor scorțoși, nu există.
Am petrecut la ”buletine” cam un sfert de oră, mergând cu programare la ora indicată și cu documentele complete. Dacă nu aveam tot ce se cere, ar fi trebuit să stau la o masă murdară, pe niște scaune jegoase, la propriu, să completez hârtii într-o încăpere cu alți 10-15 oameni.
Ulterior, în redacție am aflat că primăria pregătește momentan documentația pentru avizarea lucrărilor de intervenție și modernizarea clădirii în care funcționează serviciul cu pricina. Și tot ieri primăria Sibiu a anunțat că se află pe locul 2 în țară la capitolul digitalizării serviciilor publice. În teorie și Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor este digitalizat, în practică a rămas la jumătatea anilor 1990.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: serviciu , sistem , buletin , Sibiu , știri , primaria , online
Vizualizari: 11267
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
O sibianca
Acum 1 oră
Eu
Acum 1 oră
Kokos
Acum 2 ore
LOL
Acum 2 ore
Hermannstadt