Sâmbătă,
28.11.2020
Innorat
Acum
-2°C

Noul pod peste Cibin, estimat la 5,4 milioane de euro: după 12 ani, sibienii pot vedea patru simulări

19 Noiembrie 2020 20:11

Noul pod peste Cibin, estimat la 5,4 milioane de euro: după 12 ani, sibienii pot vedea patru simulări

5,4 milioane de euro este bugetul pe care consilierii locali ai Sibiului l-au alocat pentru proiectul de reabilitarea și extinderea podurilor denumite ”Peco”, de pe șoseaua Alba Iulia. Proiectul noului pod a fost demarat de pe vremea când primar al Sibiului era Klaus Iohannis.

Șoseaua Alba Iulia traversează râul Cibin prin intermediul a două poduri, corespunzătoare fiecărui sens de mers. Cel din amonte (aferent celor două benzi cu sens de circulație înspre centrul orașului) este construit din 1938. ”Prezintă o stare avansată de degradare a structurii de rezistență și a părții carosabile, fapt care conduce la nesiguranță și punerea în pericol a pietonilor și participanților la trafic”, se arată într-un raport al Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Sibiu.

Raportul a fost anexat unui proiect de hotărâre, generat ca urmare a finalizării Documentației de avizare a lucrărilor de intervenție la acest pod. Documentație care prevede că este nevoie de demolarea podului construit în 1938, dar și lucrări de consolidare a celui nou (podul celor două benzi aferente sensului de mers către ieșirea din oraș). ”Conform soluției executată pentru podul aval, proiectat în anul 1998 și executat în perioada 1999 – 2000, acesta a fost realizat alipit în zona culeelor de podul din amonte (vechi), realizat în anul 1938. Proiectanții, la acea vreme, au folosit zidurile de gardă ale culeelor podului vechi și nu au mai executat altele noi în vecinătatea celor existente structurile nemaifiind independente, ceea ce va conduce la o destabilizare a terasamentului din spatele culeelor podului din aval și, implicit, a carosabilului, în momentul dezafectării podului amonte (vechi). În aceste condiții este impetuos necesar luarea unor măsuri provizorii de stabilizare a corpului drumului și carosabilului, atât în faza de demolare (sprijiniri cu palplanșe), cât și după realizarea podului nou, prin realizarea de ziduri întoarse noi, pentru fiecare structură în parte”, mai descriu reprezentanții Direcției Tehnice în raportul amintit.

Podul vechi (cel din 1938, aferent sensului de mers către centru) va fi demolat și înlocuit cu unul cu trei benzi, dintre care una la dreapta. Sursa foto: Google Earth

Totodată, podul din aval va fi supus și altor intervenții, inclusiv prin amenajarea unei piste de biciclete, pentru ”armonizarea traficului și încadrarea peisagistică”. O altă pistă de biciclete urmează a fi amenajată pe sub cele două poduri, pentru a face legătura între viitoarea pistă aflată acum în curs de amenajare în cartierul Ștrand și viitoarea pistă de biciclete care urmează să fie proiectată pe malurile Cibinului.

Noul pod va avea trei benzi de circulație: una către Ștrand

În locul vechiului pod din amonte, va fi construit unul nou care – potrivit datelor din DALI – va avea o lungime totală de 56,2 metri și o lățime totală de 16,15 m (față de cei 11,15 m ai podului existent în aval). Noua structură va avea trei benzi de circulație spre diferență de cele două existente în prezent. Una din cele trei benzi de circulație va face legătura cu strada Maramureșului, către cartierul Ștrand. ”Se impune realizarea unei benzi suplimentare pentru îmbunătățirea condițiilor de trafic și fluidizarea traficului - care, la ore de vârf, prezintă blocaje – către cartierul Ștrand pe str. Maramureșului, cu evitarea girației existente”, descriu reprezentanții Direcției Tehnice.

Prin DALI, valoarea totală a proiectului a fost estimată la 26,2 milioane de lei, cu tot cu TVA (aprox. 5,4 milioane de euro). Valoarea lucrărilor de construcție și montaj este estimată la 22,8 milioane de lei, cu tot cu TVA, sumă în care sunt incluse intervențiile și la podul din 2000.

În aceste valori sunt incluse și costurile estimate pentru demolări, relocări de rețele și utilități, amenajarea de noi rețele de iluminat public etc.

Odată bugetat proiectul, Primăria mai trebuie să lanseze licitațiile pentru angajarea proiectanților, a constructorilor, asistența tehnică.

Din vremea lui Iohannis

184.500 de lei, cu tot cu TVA, este valoarea contractului pe care îl semna în ianuarie 2009 primarul Sibiului din acea vreme, Klaus Iohannis, pentru ”studiul de fezabilitate, proiectul şi detaliile tehnice pentru construirea unui nou pod în amonte de podul Peco”. Contractul a fost semnat cu o firmă din Cluj-Napoca, Drumex SRL, căreia tot atunci i-a fost încredințat contractul și pentru întocmirea documentațiilor necesare construirii unui pod peste Cibin în prelungirea străzii Neculce (pod care a fost deschis circulației în vara lui 2012).

”Construirea celor două poduri este o posibilă soluţie de a decongestiona traficul în cele două zone - podul Peco de pe strada Alba Iulia şi străzile Malului şi Râului, în zona străzii Ion Neculce - selectându-l sau reducând volumul acestuia. Studiul de fezabilitate va oferi o imagine mai clară cu privire la configurarea sensurilor de rulare şi a numărului de benzi”, declara primarul Iohannis în ianuarie 2009.

Studiile necesare au fost finalizate rapid, astfel că trei luni mai târziu, consilierii locali aprobau alocarea a 3,9 milioane de lei (echivalentul a aproape un milion de euro, la acea dată) pentru construirea noului pod în locul celui din 1938. Un pod tot cu trei benzi de circulație, din care una să facă legătura direct cu strada Maramureșului. Conform proiectului de hotărâre, însă, podul urma să fie ușor mai scurt (54 de metri, față de 56,2 metri acum) și fără piste de biciclete.

Documentația unui nou pod peste Cibin a mai trecut prin votul consilierilor locali în aprilie 2009

Implementarea proiectului a cunoscut amânări – terenul necesar celei de-a treia benzi, cea către str. Maramureșului, nu era în proprietatea orașului (s-au purtat negocieri pentru achiziție), relocările de rețele de gaz ridicau probleme.

După două mandate și jumătate de la demararea primelor proceduri pentru un nou pod, o nouă documentație să fie aprobată de cei pe care i-au votat sibienii să facă parte din Consiliul local Sibiu. Consilieri cărora, în ședința on-line, le-au fost prezentate și câteva simulări. ”Aici sunt niște «randări», care ne dau o imagine mai clară decât textul”, le-a transmis primarul Astrid Fodor consilierilor locali, înainte ca pe ecranele aleșilor să fie proiectate simulările care însoțesc și acest articol.

Vizualizari: 3590

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

7 comentarii

Lucian B.

Acum 1 săptămână

Ce atata graba? Daca KWJ a demarat proiectul in 2009, cred ca mai putem astepta pana in 2024 cand termina la Cotroceni si revine primar la Sibiu. Pensionarei fodor ii multumim pentru poze/randari. Atat poate.
Raspunde

Lucian B.

Acum 1 săptămână

Ce atata graba? Daca KWJ a demarat proiectul in 2009, cred ca mai putem astepta pana in 2024 cand termina la Cotroceni si revine primar la Sibiu. Pensionarei fodor ii multumim pentru poze/randari. Atat poate.
Raspunde

Rafael Urdea

Acum 1 săptămână

Deci sa recapitulam : 1 banda de circulatie +piste de biciclete +2 metri lungime + ceva renovari la podul din aval , ne costa 5,2 mil euro + TVA . Pe vremea presedintelui ne costa 1 milion de euro . Hai sictir ! Probabil tot cu incredintare prin negociere directa !!??
Raspunde

Kokos Kokos

Acum 1 săptămână

Corectie : 3 benzi de circulatie+pista de biciclete , 56 m lungime .
Raspunde

Rafael Urdea

Acum 6 zile

Kokos , tantalaule ! Ce am scris acolo este in plus fata de podul lui Johannis. Nu ti se pare ca vre-o 5 milioane de euro fata de mai putin de un milion de atunci , sunt cam mult ? Pai tie , daca esti cu scaun la cap , ti se pare normal? De 5 ori pretul pentru aproape acelasi lucru ? De ce nu repara podul existent si sa mai construiasca doar 1 banda catre Strand ? Tu esti de acord sa-si bata astia joc de banii nostrii , inclusiv de ai tai ?

Raspunde

Dan .

Acum 1 săptămână

podul peste Cibin, momentan in executie pe str. Rozmarinului, de 30 de metri și o lățime de 15,7 metri, costa 5 mil. lei. De la 5 mil. la 23 de mil. e aproape de 5x mai scump! Lucrarile banuiesc sunt prevazute concomitent cu asfaltarea drumului din campsor (??) ca sa avem coloane kilometrice.
Raspunde

Autel Pau

Acum 3 zile

Mai dragilor, voua cred ca va place sa urlati la luna, fara sa spuneti nimic!

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus