Duminică,
02.10.2022
Cer Senin
Acum
14°C

Primul proiect al noilor politicieni ai Sibiului: 136 de acte pentru care nu mai trebuie să mergi fizic până la Primărie

Primul proiect al noilor politicieni ai Sibiului: 136 de acte pentru care nu mai trebuie să mergi fizic până la Primărie

În cea de-a doua ședință a noului Consiliu local al Sibiului, pe ordinea de zi se află primul proiect inițiat de cei de la USR PLUS. Proiectul propune introducerea semnăturii electronice în relația dintre administrație și sibieni, respectiv, companii, astfel încât pentru 136 de acte nu va mai fi nevoie de deplasarea fizică în birourile Primăriei.

Proiectul propus de Diana Mureșan, Raul Apostoiu, Ionuț Ghișe și Laurențiu Theodoru, cei patru consilieri locali ai municipiului Sibiu aleși pe listele USR PLUS (vezi foto principală), are rolul de a reglementa tipul de semnătură electronică care poate fi utilizată în relația dintre administrația locală și persoanele fizice și juridice. Proiectul reglementează utilizarea semnăturii electronice, a semnăturii electronice avansate și a semnăturii electronice calificate și obligă și autoritățile locale să primească înscrisurile astfel semnate transmise de către sibieni sau de către companii.

”În vederea primirii documentelor electronice transmise de persoane fizice și juridice, Primăria municipiului Sibiu pune la dispoziție portalul propriu, pe adresa www.sibiu.ro. În situația în care primirea documentelor electronice nu se poate realiza pe portal, se va utiliza poșta electronică”, se arată în raportul care însoțește proiectul de hotărâre inițiat de USR PLUS Sibiu, justificat și prin restricțiile impuse din cauza pandemiei de Covid-19.

Inițiativa noilor politicieni prevede că înscrisurile emise de administrație ca urmare a primirii documentelor cu semnătură electronică să fie transmise tot în format electronic, cu excepția situației în care există o cerere contrară. ”Pentru acele documente pentru care legislația impune semnătură olografă, acestea se vor emite în format fizic și se vor semna electronic ulterior. În acest caz, documentele se vor comunica în format electronic cu posibilitatea solicitării și a documentului în format fizic”.

Inițiativa aleșilor USR PLUS se dorește a fi o procedură complementară situațiilor de până acum, când pentru depunerea sau ridicarea de documente de la sediul Primăriei era nevoie de prezența fizică. Acest demers are și limite. ”Emiterea documentelor în format electronic nu va fi posibilă în situația în care, conform prevederilor legislative în vigoare, se solicită prezentarea în original a documentelor și, prin urmare, presupune prezența fizică a cetățenilor pentru depunere/ridicare”.

Proiectul inițiat de USR PLUS include și două anexe cu documentele care pot fi transmise cu semnătură electronică de către Primărie și, respectiv, documentele care pot fi transmise semnate electronic de către sibieni și companii. Fără a mai fi necesară deplasarea și contactul fizic. 

Inițiativa va fi supusă dezbaterii și votului consilierilor locali în ședința programată săptămâna viitoare. 

Proiectul propus de noii consilieri USR PLUS vine în contextul în care, până acum, masa consilierilor locali ai Sibiului era, de obicei, una mai degrabă amorfă și lipsită de propuneri complexe în ceea ce privește administrarea comunității. Spre exemplu, în afară de rare inițiative pentru decernarea de titluri de cetățean de onoare unor diferite personalități, în mandatul trecut din rândul consilierilor locali a fost emanată ideea amenajării unor ”case ale bebelușului”. Inițiativa a aparținut consilierilor social-democrați și în urma acesteia a rezultat o astfel de amenajare în parcul Sub Arini.

Vezi mai jos lista documentelor care vor putea fi transmise și on-line, după ce au fost semnate electronic

 

 

 

Descarcă de aici Proiectul de hotărâre inițiat de USR PLUS și anexele aferente

Sursa foto: Facebook / USR Sibiu

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

Bogumil Agușteriței

Acum 1 an

Nu sunt fan USR, dar ma bucura aceasta initiativa. Iti dai seama cat de inapoiata e primaria Sibiu in anul 2020 si ca in ultimii multi ani nu s-a facut aproape nimic in sensul modernizarii si digitalizarii? Cam ca in mandatul de trista amintire al lui Condurat.
Raspunde

Newman Sibian

Acum 1 an

daca se implementeaza acest sistem informatic cu cat se reduce numarul celor care se fac ca fac?
Raspunde

Cristian Dancila

Acum 1 an

Felicitari! Deci se poate? .... Bineinteles. ... Continuati, va rog. :) Altii au dormit si mai dorm in consiliul local.
Raspunde

B Bogdan

Acum 1 an

Btavo USR
Raspunde

Itu Kukuruku

Acum 1 an

simplul fapt ca exista cel putin 136.... bravo usr plus, incercati sa schimbati in bine tot ce se poate la nivel local. sa vedem cu ocazia asta cat de mare e autonomia locala
Raspunde

Floein Opris

Acum 1 an

...din pacate totul se loveste invariabil de limitele extrem de strâmte ale coafezei de la cârmă.

Raspunde

Urbanism Dezastru

Acum 1 an

Degeaba daca nu se eficientizeaza serviciile. La urbanism este a fost dezastru. Nu stiu cum e acum dar oamenii astia isi bat jos de cetateni. Daca le ceri o parere, o interpretare a legii iti copiaza paragraful din lege si ti-l transmite. Autorizatiile de constructie ti le intoarce de cateva ori pentru a evita sa se incadreze in termen. Site-ul primariei functioneaza prost. Abia daca poti face plati la taxe. Etc, Etc, Etc... Eficienta nu povesti. Certificatul de urbanism ar trebui sa fie afisat on line. Pentru fiecare zona se stie ce poti face atat civil cat si industrial.
Raspunde

Andrei A

Acum 1 an

Urbanismul e slab, nu știu ce caută Urdea acolo, e depășită total, dar e prietena cu primărița. Si nu e singurul serviciu cu probleme. Despre site-ul primăriei nu-ți împărtășesc părerea, la mine a funcționat tot timpul fara probleme.
Raspunde

Asa Nu

Acum 1 an

Aceeasi situatie si la Cisnadie.Cartierul Arhitectilor- este oglinda incompetentei serviciului arhitect sef .Interpretarea legii urbanismului si a documentatiilor de urbanism se face discretionar. Sunt emise certificate de urbanism, cu reglemenatari diferite ,pentru parcele alaturate,sau din aceeasi zona, desi documentatiile de urbanism sunt aceleasi.. Daca intrebi, nu ti se raspunde. Singura solutie ar fi implicarea OAR , care sa reglementeze posibilitatea de a cerceta sub aspect profesional si disciplinar, arhitectii din primarii,care sunt functionari publici, sa faca parte, obligatoriu, din comisia de consucurs in vederea ocuparii functiei de arhitect sef.
Raspunde

Iii Lan

Acum 1 an

Initiativa este buna, dar oare cati oameni vor beneficia de ea? Cati cetateni simplii au achizitionata semnatura electronica? Nici firmele nu cred ca au toate...asa ca...mare banza nu va fi. Dar e de bine.
Raspunde

Inspecorul Javert

Acum 1 an

Nu s-ar putea ca primăria să înceapă cu ceva mai ușor? De exemplu să pot achita on line taxa la cimitir,nu de alta dar pentru a plăti rahatul de de taxă pe mormânt eu trebuie să îmi iau o zi din concediu(fac naveta la Cristian).Programul de la administrația cimitirului din Sibiu este făcut pentru angajați ,nu pentru cetățeni ,ca de altfel tot programul pe care îl au bugetarii in Romania.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus