În toamna anului viitor Aeroportul Brașov va fi finalizat și se vor putea opera primele curse, a anunțat administrația județeană. Conform Consiliului Judeţean Brașov, în 2021 se vor finaliza toate investiţiile de aici, astfel, că în septembrie de pe Aeroportul Internaţional se vor efectua primele curse. Legat de viitoarele destinaţii zbor, acestea se discută şi se stabilesc cu companiile aeriene. După cum a declarat ieri Alexandru Anghel, directorul Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, într-un interviu pentru Adevărul „am avut discuţii la Braşov cu Lufthansa, El Al, Blue Air, Wizz Air şi LOT. Companiile vor să vadă care este potenţialul zonei”. Deocamdată nu s-au stabilit destinaţii punctuale. Din câte am aflat, sunt vizate în special Londra, Munchen, Roma şi Viena. Conform studiilor, Braşovul ar putea ajunge la 15-20 de destinaţii care pot fi operate. Toate acestea se vor deschide într-un anumit ritm: se va începe cu maximum trei, apoi, pe parcurs, se vor mai adăuga câte două sau câte trei, anunță Bună Ziua Brașov.
Aeroportul de la Braşov, primul construit în România, de la zero, după 50 de ani, a fost proiectat pentru a face faţă unui flux maxim de un milion de pasageri pe an. „Se ia întotdeauna capacitatea la ora de vârf, la noi va fi de trei avioane, calculat la 180 de pasageri per avion”, spune Alexandru Anghel. Terminalul va fi construit pe trei niveluri, subsol, parter şi etaj. Va avea o arie desfăşurată de 12.031 mp şi o înălţime de 14,87 metri. Acesta va asigura servicii aeroportuare pentru maxim 720 de pasageri (360 la „sosiri” şi 360 la „plecări”), iar construcţia va fi realizată astfel încât să poată fi extinsă ulterior.
Balizaj LED și turn de control vizual
Aeroportul din Braşov va fi primul din ţară ce va avea balizaj cu LED. Tot ca noutate absolută, aeroportul ar putea avea turn de control virtual. Conceptul este în felul următor: când cei care se ocupă de controlul zborurilor sunt în turnul clasic, se asigură vizibilitate de la înălţimea platformei. Neavând turnul clasic, partea de control ar putea fi asigurată cu camere de luat vederi poziţionate la înălţime şi cu o clădire la nivelul solului. „Propunerea este deocamdată în analiză. Sunt şanse mari să fie turn virtual la viitorul aeroport, sunt argumente puternice în acest sens, inclusiv privind costurile de investiţie şi de operare ulterior implementării”, a declarat Alexandru Anghel pentru Bună Ziua Brașov.
Lucrări executate în proporție de 80% - 120 de milioane de euro
„Stadiul lucrărilor la terminalul de pasageri a ajuns la peste 80%, clădirea fiind deja construită. În prezent se lucrează la compartimentări, la instalaţii şi la echipamente, inclusiv echipamentele de la subsol pentru sortarea bagajelor. S-au scos la licitaţie, recent, lucrările privind sistemul de televiziune cu circuit închis. Sunt în execuţie mai multe clădiri-suport privind reţelele de utilităţi, precum şi drumul de acces din drumul judeţean către aeroport”, a declarat, pentru Adevărul, Alexandru Anghel, directorul Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul Consiliului Judeţean (CJ) Braşov. Valoarea totală a proiectului este de 120 milioane euro. Finanţarea este asigurată de la bugetul Consiliului Judeţean Braşov şi de la bugetul de stat.
Foto: Bună Ziua Brașov
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi


Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Emil
Acum 6 ore
O
Acum 6 ore
Emil
Acum 6 ore
Claudiu
Acum 7 ore
CA