Se spală cu un săpun de rufe făcut cu sodă caustică, adus de acasă. Lângă o toaletă care nu a mai fost curățată de aproape două luni. Asemeni coridoarelor și a altor spații publice. Este vorba de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Sibiu.
Cel puțin o parte din cei 70 de angajați ai Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară din cele cinci sedii aflate în județul Sibiu spun că au o reală teamă de a mai merge la serviciu. Și asta din cauză că, de anul trecut, instituția publică nu mai are contract cu vreo firmă care să asigure curățenia și materialele de igienă necesare, ceea ce transformă sediile instituției într-un ”focar de infecție”. Lipsește hârtia igienică, lipsesc prosoape de hârtie, lipsește săpunul. În glumă sau în serios, unul din angajați a adus la toalete un săpun de casă (foto principală), făcut ”tradițional” cu leșie și sodă caustică. E folosit în continuare.
Cu timpul, o parte din angajații OCPI au început să își dezinfecteze singuri birourile, cu produse aduse de acasă, spun ei. Dar restul majorității spațiilor (de la coridoare la toalete) rămân cu mizeria adunată de săptămâni. Iar asta – subliniază angajații – în contextul pandemiei de Covid-19, care impune sporirea măsurilor de igienă. ”Vă rugăm din suflet să luați atitudine. De săptămâni întregi toaletele nu au mai fost igienizate. Ne-am igienizat noi birourile, dar mai mult de atât nu putem... Avem nevoie de produse necesare curățeniei și dezinfecției, atât pentru pardoseală, cât și pentru mobilier. Nu se face curățenie din motive necunoscute și neimputabile angajaților”, sunt câteva din mesajele transmise redacției Turnul Sfatului despre situația de la OCPI Sibiu. Oamenii preferă să nu își facă publice numele, de teama unor potențiale repercusiuni. ”Totuși, la noi se pare că nu se gândește nimeni”.
Se anunță sancțiuni. Dar și mizerie în continuare
Conducerea OCPI Sibiu, asigurată din vara anului trecut de către Simona Conțiu, proaspăt intrată în PNL, recunoaște situația. ”Contractul încheiat pentru prestarea de servicii de curățenie a încetat la data de 31 decembrie 2020 și nu a mai fost prelungit prin act adițional începând cu data de 01 ianuarie 2021. Compartimentul responsabil de încheierea unui nou contract având ca obiect servicii de curățenie a demarat o nouă procedură de achiziție publică a acestor servicii”, se arată în răspunsul transmis redacției Turnul Sfatului.
Cu toate acestea, în Sistemul electronic de achiziții publice (SICAP) nu apare nicio procedură aflată în derulare la solicitarea OCPI Sibiu pentru angajarea unei firme de curățenie. Au existat – potrivit datelor centralizate de SICAP – două tentative de angajare a unei firme: este vorba de o solicitare de oferte din 30 decembrie anul trecut și o achiziție directă pentru asigurarea curățeniei pe parcursul lunii februarie 2021. Niciuna dintre proceduri nu a avut, însă, vreo finalitate.
”Instituția a pus la dispoziția angajaților materialele necesare efectuării igienizării birourilor proprii”, mai răspunde conducerea OCPI Sibiu. Conform acelorași date publicate pe SICAP (sistemul electronic prin care se derulează toate achizițiile publice din țara noastră), singura dată când OCPI Sibiu a cumpărat produse de igienă s-a întâmplat pe 29 ianuarie 2021. În acea zi, de la un distribuitor sibian au fost achiziționate produse în valoare de 3.078 de lei: 1.400 de mănuși din latex (albe, galbene și verzi), 37 de litri de gel dezinfectant de mâini, 20 de sticle de alcool sanitar ”Dora” și 37,5 litri de dezinfectant pentru suprafețe.
Acesta este contextul în care directorul Simona Conțiu anunță că îi va pedepsi pe cei vinovați de această situație. ”Vă informăm că, din dispoziția conducerii OCPI Sibiu, a fost declanșată cercetarea persoanelor responsabile urmând a fi luate măsurile legale”, se mai arată în răspunsul transmis Turnul Sfatului.
La OCPI Sibiu, în lipsa unei firme care să asigure curățenia, gunoaiele sunt depozitate pe casa scărilor
3.000 de mp necurățați de anul trecut
Conform caietului de sarcini publicat de OCPI Sibiu în penultima zi a anului trecut în încercarea de a angaja o firmă de curățenie, bugetul alocat acestor servicii ar fi cuprins între 67.500 și 135.000 de lei.
Serviciile de curățenie care lipsesc de anul trecut sunt necesare pentru cele cinci sedii ale OCPI în județul Sibiu: cel din municipiul Sibiu (cel mai mare, cu o suprafață de 2.382 de mp), Mediaș (300 de mp), Avrig (94 de mp), Agnita (110 mp) și Săliște (98 de mp).
Serviciile solicitate includ de la ștergerea prafului, aspiratul și spălatul pardoselelor, dezinfectarea grupurilor sanitare, spălarea mobilierului din toalete, aspiratul și spălatul părților comune, la aerisirea și odorizarea încăperilor, curățirea zonelor de intrare, ștergerea și dezinfectarea zonelor de contact (uși, balustrade etc), spălarea geamurilor, instalarea de suporturi pentru dezinfectant și a celorlalte măsuri de protecție împotriva SARS-CoV-2, dar și asigurarea de materiale consumabile (de la hârtie igienică la săpun-spumă).
În tot acest timp, în municipiul Sibiu incidența răspândirii Covid-19 a depășit din nou două cazuri la mia de locuitori.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 11277
Ultimele comentarii
Acum 46 minute
Iwebvdm
Acum 1 oră
Emil
Acum 2 ore
Dan
Acum 2 ore
Aci dutu
Acum 2 ore
Rammstein