Cauciucurile nu au cea mai bună reputație. Se sparg ușor, își pierd presiunea, sunt predispuse la explozii și alunecă pe gheață.
Dar acum, noua tehnologie a cauciucurilor transformă un set de cauciucuri obișnuite într-un set de cauciucuri inteligente. Cauciucurile viitorului vor putea să „vorbească” cu șoferii și să-și repare propriile defecte. Vor fi ecologice, mai sigure și mai durabile.
Și, deși majoritatea acestor progrese în noile tehnologii de cauciucuri s-ar putea să nu fie disponibile timp de ceva timp pentru publicul de rând, impactul lor se face deja simțit în ziua de astăzi. Iată câteva exemple de noi tehnologii de cauciucuri despre care trebuie să știți în 2021:
1. Tehnologia de rulare a cauciucurilor
Nu este nimic la fel de frustrant și stresant ca a face pană și apoi să trebuiască să vă opriți și să o reparați singur.
Aici intervine tehnologia de rulare a cauciucurilor, care vă permite să continuați să conduceți mașina la viteză moderată - de obicei până la 100 de km - chiar și cu o ruptură sau o gaură în cauciuc. Cheia pentru tehnologia cauciucurilor sunt pereții laterali extrem de puternici ai cauciucurilor. Forța suplimentară vă oferă suficient timp pentru a vă duce mașina la un service auto pentru a vă repara cauciucul sau pentru a găsi o locație sigură unde să o puteți schimba singur.
Cauciucurile Run-flat nu sunt noi (au apărut pentru prima dată în jurul anului 1985), dar acum sunt în creștere în popularitate. Unii producători auto răspund cererii făcându-le o adiție standard la mașinile noi.
2. Cauciucuri cu autoetanșare
Un salt evolutiv și mai mare îl reprezintă cauciucurile cu autoetanșare. După ce un cauciuc este perforat, un lichid stropește automat pe cauciuc și etanșează gaura.
Descopera ofertele zilei pentru anvelope all season
Printre mărcile care oferă cauciucuri cu autoetanșare se numără companiile Bridgestone, Pirelli și Michelin, care ce le face o opțiune din fabrică pentru modelul Ford Explorer 2020.
3. Detectarea informațiilor zonei de contact
În dezvoltare din 2011 în Japonia, Europa și S.U.A., sistemul de detectare a informațiilor zonei de contact include un senzor pe peretele interior al cauciucurilor, care monitorizează interacțiunea acestora cu suprafața drumului. Acestea promovează siguranța șoferului prin informarea șoferului cu privire la schimbarea condițiilor de suprafață a drumului.
De exemplu, sistemul Bridgestone de detectare a informațiilor zonei de contact verifică diferite condiții ale drumului și transmite informații în timp real – presiunea aerului, uzura benzii de rulare și condițiile drumului – șoferului, care este mai asemănător cu un pilot. Șoferul poate fi avertizat să facă corecții precum reglarea turației motorului și controlul tracțiunii. Informațiile sunt trimise wireless către modulul central CAIS (un ecran digital) care este găzduit în interiorul mașinii.
Următorul pas în noua tehnologie a cauciucurilor este ca acestea să semnalizeze șoferului atunci când întâlnesc o groapă, pietriș sau gheață. Avertismentul avansat permite șoferului să apese frânele și să monitorizeze situația. Această nouă tehnologie de cauciucuri va fi, de asemenea, o componentă cheie în dezvoltarea vehiculelor autonome.
4. Cauciucuri fără aer
Primul cauciuc pneumatic, sau umplut cu aer, a fost dezvoltat acum aproape 125 de ani. De atunci, echipele de cercetare și dezvoltare ale producătorilor de mașini au lucrat nonstop pentru a preveni deformarea și exploziile cauciucurilor.
În ultimii ani, noua tehnologie a cauciucurilor a făcut progrese incredibile și deschide acum calea pentru cauciucurile fără aer. Imaginați-vă că nu trebuie să vă faceți griji cu privire la umflarea cauciucurilor sau posibilitatea ca un cui să le spargă. De asemenea, luați în considerare modul în care acest lucru poate reduce impactul negativ asupra mediului.
Suntem mai aproape de această realitate decât vă puteți imagina. De fapt, compania Bridgestone a anunțat deja planurile de a fi prima marcă de cauciucuri care va furniza cauciucuri fără aer pentru vehicule comerciale. Brandul Michelin intră, de asemenea, în joc, după ce a prezentat recent un prototip de cauciuc care nu trebuie umflat deloc. Speră să înceapă să producă cauciucuri fără aer, împreună cu General Motors, până în 2024.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 1476
Ultimele comentarii
Acum 21 minute
Nasol
Acum 24 minute
Emil
Acum 42 minute
Newman
Acum 49 minute
Emil
Acum 49 minute
Barosanu