Marţi,
18.01.2022
Innorat
Acum
0°C

Sfaturi pentru reducerea consumului de carbohidrați

Sfaturi pentru reducerea consumului de carbohidrați

În cazul în care te-ai gândit că e necesar să consumi mai puțini carbohidrați, sau doctorul tău ți-a recomandat acest lucru, vreau să îți dau câteva tipsuri prin care poți reduce dramatic cantitatea de carbohidrați ingerată!

1. Evita băuturile îndulcite sau toate sucurile din comerț. Acestea conțin foarte mult zahăr, îți dau energie rapidă, deoarece sunt carbohidrați simpli, care atunci când sunt descompuși de corpul nostru cresc repede nivelul zahărului în sânge și pancreasul secretă rapid și multă insulină. De exemplu o doză de suc poate conține 35 grame carbohidrați, iar aceștia vin aproape în totalitate din zahăr.

2. Nu mai consuma pâine albă! Înlocuiește-o cu pâine integrală, o sursă de carbohidrați complecși, adică îi ia mai mult timp să se digere, și crește nivelul zahărului în sânge treptat, nu rapid precum carbohidrații simpli. Un plus în consumul de pâine integrală este faptul că este mult mai bogată în conținutul de fibre, vitamine și minerale!  Cu cât suntem mai atenți la nivelul glicemiei, adică aceasta să nu fie când foarte sus, când foarte jos, cu atât vom sta deoparte de anumite boli. Consider că dacă încă mai consumi pâine albă e necesar să îți îndrepți atenția spre o pâine integrală, iar moderația trebuie să te caracterizeze când consumi acest produs. Sfatul meu este să consumi pâine albă ocazional!

3. Renunță la freshurile din fructe- în urma stoarcerii nu mai conțin fibre deloc, au un conținut mare de fructoză - o formă de zahăr, un carbohidrat simplu! Chiar dacă mulți motivează faptul că sucul de fructe este bogat în vitamine și alți nutrienți, din cauza conținutului mare de fructoză îl consider o alegere total neinspirată. Dacă vrei să te lămurești mai mult de ce susțin acest lucru, citește aici.

4. Ai grijă la snack-urile de peste zi! Manageriază consumul de chipsuri, covrigei și crackersi! Foarte mulți carbohidați stau ascunși în aceștia! În plus din cauza conținutului scăzut de proteină și fibre suntem tentați să consumăm o cantitate destul de mare, nu ne putem opri la 3-4 bucăți. În cazul în care nu poți renunța la gustări, fă alegeri mai sănătoase, mai inspirate- alege niște bețe de morcovi, un iart, o mâna de nuci!

5. Începe ziua cu un mic dejun care nu îți ridică nivelul zahărului în sânge! Un exemplu ar fi ouăle! La micul dejun se ascund foarte mulți carbohidrați și zahăr, chiar dacă ar părea că este un mic dejun sănătos! De exemplu o sursă bogată de carbohidrați este granola, cerealele convenționale pentru mic dejun, toate acestea având și foarte mult zahăr adăugat! Tocmai de aceea îți recomand să ai în vedere consumul de ouă la micul dejun, care sunt o sursă excelentă de proteină, te fac să te simți sătul și să îți gestionezi mai bine poftele peste zi.  Oricum ouăle le poți prepara în multe feluri!

6. Redu consumul de zahăr! Folosește alte alternative pentru a aduce gustul dulce în viață ta! Vreau să știi că mierea este un îndulcitor natural, dar și așa este zahăr pur! O linguriță de miere conține 17 grame carbohidrați, toți proveniți din zahăr! În cazul în care vrei ceva dulce pentru cafeaua ta, ia în calcul următoarele variante:

  • Stevia- o plantă originară din America de Sud.
  • Eritrol- un îndulcitor care nu ridică nivelul zahărului în sânge și întârzie procesul de apariție a cariilor.
  • Xylitol- ajută și el la prevenția cariilor și este benefic atunci când vine vorba de managementul zahărului în sânge!

7. Când mergi la restaurant, ferește-te să comanzi mâncare ce reprezintă sursă majoră de carbohidrați! Nu lasă mesele cu prietenii să îți saboteze demersul tău în a limita sursele de carbohidrați! La restaurant poți comanda o carne bună, pește, dar să nu fie pane sau cu tot felul de sosuri pe ele. De regulă lumea mai comandă lângă carne cartofi, orez, paste sau pâine, însă aceste garnituri reprezintă o sursă enormă de carbohidrați.  Așa că te sfătuiesc să alegi cu drag o salată sau legume la grătar ca și garnitură!

8. Înlocuiește făina albă cu alte tipuri de făină!

Cu făină albă, super procesată sunt preparate majoritatea produselor de patiserie, și tot făină albă e folosită atunci când prăjim diverse lucruri.  Așa cum am spus mai sus, făină albă este săracă în fibre, ceea ce o face să se digere mult mai repede și să ridice rapid nivelul de insulină.

Poți alege în schimb făină de migdale, făină de cocos iar dacă ții neapărat să consumi produse de patiserie, prepară-le tu acasă din făină integrală!

9. Consumă în marea majoritate a timpului legumele non-amidonoase!

Legumele sunt o sursă infinită de fibre și nutrienți! Conțin fitonutrienti, antioxidanți care ne îmbunătățesc sănătatea și încetinesc procesul de îmbătrânire! Sună formidabil! Totuși dacă vrei să ai control asupra consumului de carbohidrați, consumă ocazional legumele care conțin amidon!

10. Prioritizează consumul de proteină și legume!

Acest lucru cred că îl spun zilnic! Atunci când consumi proteină te simți sătul, și te ține sătul o perioadă mai mare de timp! Practic mănânci mai puțin pe parcursul zilei! În plus dacă mănânci proteină, arzi mult mai multe calorii să o digeri!

Acestea sunt sfaturile mele referitoare la cum poți să minimalizezi consumul de carbohidrați! Atenție să nu înțelegi că nu sunt benefici carbohidrații în viață noastră de zi cu zi! Sunt! Au și ei rolul și importanța lor! Însă este foarte important să șții când să îi consumi și cum. Consumați carbohidrații valoroși, excludeți mâncarea  procesată precum tot felul de chipsuri, săratele, prăjiturele, paste, etc.

Spor la sănătate!

Corina Macrea

de Corina Macrea

Health Coach

0741313451

corinamacrea.ro

 

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus