Trenul metropolitan Sibiu, variantele ocolitoare Sibiu Sud și Mediaș și autostrăzile spre Brașov și Pitești apar pe lista de priorități în Planul de investiții în infrastructura de transport 2020-2030.
Sibiul urmează să fie conectat, ca primă prioritate, cu Pitești și Brașov, pe autostradă, se arată în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030.
Ministerul Transporturilor a realizat în acest plan de fapt, o actualizare a Master Planului General de Transport și urmărește o prioritizare a proiectelor legate de infrastructura rutieră.
Autostrada Sibiu – Pitești este văzută ca o prioritate, la fel ca și Autostrada Sibiu – Brașov, ce ar urma să lege apoi Transilvania de Moldova, urmând să ajungă până în Bacău. De asemenea, apar și variantele ocolitoare ale celor două municipii din județ, Sibiu și Mediaș.
Trenul metropolitan Sibiu dezvoltat pe linii actuale și pe cele aflate în conservare
Pentru prima dată, însă apare într-un document planul detaliat al structurii feroviare a viitorului Tren metropolitan Sibiu.
Conform datelor prezentate de Ministerul Transporturilor, Trenul metropolitan va putea face legătura, prin Sibiu, între Avrig sau Tălmaciu, orașe aflate în sudul municipiului cu localități din nord, precum Copșa Mică, Ocna Sibiului sau Loamneș.
Conform proiectului, trenul metropolitan se poate dezvolta atât pe liniile existente, în special în lungul magistralei feroviare 200, cât și pe linii aflate în conservare dar care pot fi reactivate treptat, pe măsură ce se identifică o creștere a cererii de transport, se arată în document.
Sunt întocmite patru linii metropolitane, acestea putând transporta călători în aproape toate zonele municipiului.
Linia metropolitană S1 Sibiu: Avrig (P&R) - Tălmaciu (P&R) – Veștem – Șelimbăr – Vasile Aron/Broscărie – Sibiu Gara Centrală (P&R) – Turnișor – Cristian (P&R) – Orlat – Săcel – Săliște (P&R) (Sebeș (P&R));
Linia metropolitană S2 Sibiu: Cisnădie (P&R) - Șelimbăr – Vasile Aron/Broscărie – Sibiu Gara Centrală (P&R) – Băile Ocna Sibiului - Loamneș - Copșa Mică (P&R);
Linia metropolitană S3 Sibiu: Agnita (P&R) - Cornățel (P&R) – Mohu – Șelimbăr – Vasile Aron/Broscărie – Sibiu Gara Centrală (P&R);
Linia metropolitana S4 Sibiu: Zona industrială Gușterița (P&R) – Fabrica de cărămidă Wienerberger – Vasile Aron/Broscărie – Sibiu Gara Centrală (P&R) – Aeroport Sibiu (P&R) – Zona industrială Vest (P&R).
Tren metropolitan, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transport Metropolitan Sibiu
Primarul Astrid Fodor anunța în ianuarie 2021 că administrația locală intenționează să solicite finanțare din fonduri europene nu numai pentru realizarea efectivă a proiectului unui tren metropolitan, sau peri-urban, ci și pentru elaborarea documentațiilor tehnico-economice necesare pregătirii şi implementării acestui proiect.
Pentru a începe aceste demers, a explicat ea, e nevoie de acceptul tuturor localităților care se află pe viitoarele trasee. S-a stabilit atunci un parteneriat între administrația Sibiu și cea din Șelimbăr, iar ieri s-a anunțat constituirea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Transport Metropolitan Sibiu.
„Continuăm demersurile pentru realizarea trenului periurban Sibiu. Pentru o mai bună conectivitate între zona periurbană și municipiul Sibiu, traseul trenului urban va include, într-o primă etapă, legătura dintre Șelimbăr, zona industrială vest și Aeroportul Sibiu. Pentru aceasta este necesară încheierea unui acord de parteneriat între Municipiul Sibiu și comuna Șelimbăr”, a declarat Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, la începutul acestui an.
Primăria Sibiu a anunțat ieri că s-a început demersul de constituire a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Transport Metropolitan Sibiu, care va reuni municipiul Sibiu și localitățile Șelimbăr, Cisnădie, Poplaca, Sadu, Cristian, Șura Mică, Ocna Sibiului, Șura Mare și Roșia.
”O echipă de experți în domeniu contractată de Primăria Sibiu a realizat studiul de trafic pentru acest obiectiv, zona studiată cuprinzând întreg municipiul Sibiu și zona periurbană adiacentă (Șelimbăr, Cristian și Cisnădie). Au fost analizate patru scenarii pentru traseu, din care, cel care oferă cele mai multe beneficii, este pe ruta Șelimbăr – zona industrială vest/Aeroportul Internațional Sibiu, cu ramificație înspre cartierul Tilișca. Acest traseu oferă posibilitatea extinderii către Cisnădie, într-o a doua etapă a II-a a proiectului. Traseul propus se suprapune în proporție de aproximativ 80% pe liniile CFR existente, iar diferența va fi asigurată prin utilizarea liniilor industriale existente în municipiul Sibiu” – Primăria Sibiu în ianuarie 2021.
Sibiu – Pitești, 22,7 milioane euro/kilometru
Prima prioritate în domeniul infrastructurii rutiere a noului guvern este încheierea lucrărilor la Coridorul de conectivitate 1 (Transcarpați), care este compus din 13 proiecte de autostradă și asigură legătura între Marea Neagră și granița de vest a țării, pe o lungime de aproximativ 978 km. Dintre aceștia, 650 km sunt în operare, se arată în document.
Proiectele de autostradă necesar a fi implementate pentru a se asigura continuitatea acestui coridor sunt: Autostrada Inel București + drumurile radiale (ramura nordică), Autostrada Inel București (ramura sudică), Autostrada Pitești – Sibiu și sectorul de autostradă Holdea – Margina.
În total, în operare sunt disponibili 650 de kilometri, în construcție sunt în acest moment doar 51,2, iar în stadiul de proiect alți 276,94 kilometri.
Sibiu – Brașov, 11,4 milioane euro/kilometru
Bucata de autostradă Sibiu – Brașov, va face parte din Coridorul de conectivitate 3 (Coridorul Moldova) și este compus din două proiecte de autostradă și un proiect de conectivitate între acestea.
Coridorul, în lungime de aproximativ 300 km, asigură legătura între sudul Transilvaniei și Moldova și reprezintă o cale rapidă de acces la coridorul de conectivitate, se arată în document.
Ar urma să fie compus din proiectele de autostradă Sibiu – Brașov și Brașov – Bacău care sunt legate de proiectul de autostrada ByPass Brașov – Nord.
Autostrada Sibiu – Brașov ar urma să aibă 129,6 kilometri și să coste în total 1,47 miliarde de euro, fără TVA, rezultând un preț mediu pe kilometru de 11,4 milioane de euro. În total, întregul coridor ar urma să coste 3,96 miliarde de euro, iar în total ar fi 309,2 kilometri, de la Sibiu, la Bacău.
Variantele ocolitoare: 54 milioane de euro – Sibiul, 20,4 – Mediașul
În total, sunt prevăzute 24 de proiecte de variante de ocolitoare și însumează o lungime totală de 217.1 km. Costul estimat pentru realizarea acestor proiecte este de 574 mil. EUR fără TVA și 683.1 mil. euro cu TVA inclus, iar costul mediu pe km fiind de 2.6 mil. euro, se arată în document.
Varianta ocolitoare Sibiu Sud ar urma să aibă 22,5 kilometri și să coste în medie 2,4 milioane euro/kilometru. În cazul Mediașului, costul per kilometru ar urma să fie de 2,4 milioane de euro pentru cei 8,5 kilometri.
Loturile 2 și 3 din Sibiu – Pitești, cele mai importante lucrări
Prin document s-a făcut și o ierarhizare a proiectelor aflate în desfășurare, în diferite stadii de execuție, iar loturile 2 și 3 din Autostrada Sibiu – Pitești ocupă prima poziție, cu un punctaj maxim de 100 de puncte.
Autostrada Sibiu – Brașov se află în acest clasament al prioritizărilor pe locul 6, cu un punctaj de 77,05 puncte.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: pitesti , moldova , Transilvania , Sibiu , Brașov , autostrada , Tren Metropolitan , trafic , Bucuresti , tren
Vizualizari: 11492
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Dragan Cristina
Acum 4 ore
Emil
Acum 4 ore
Hermannstädter
Acum 4 ore
Valentino Versace
Acum 4 ore
John