Marți,
19.08.2025
Partial Noros
Acum
15°C

Planul Trenului metropolitan Sibiu. Se va putea ajunge din Avrig sau Turnu Roșu până în Copșa Mică. Planul pe transport 2020-2030

Planul Trenului metropolitan Sibiu. Se va putea ajunge din Avrig sau Turnu Roșu până în Copșa Mică. Planul pe transport 2020-2030

Trenul metropolitan Sibiu, variantele ocolitoare Sibiu Sud și Mediaș și autostrăzile spre Brașov și Pitești apar pe lista de priorități în Planul de investiții în infrastructura de transport 2020-2030.

Sibiul urmează să fie conectat, ca primă prioritate, cu Pitești și Brașov, pe autostradă, se arată în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030.

Ministerul Transporturilor a realizat în acest plan de fapt, o actualizare a Master Planului General de Transport și urmărește o prioritizare a proiectelor legate de infrastructura rutieră.

Autostrada Sibiu – Pitești este văzută ca o prioritate, la fel ca și Autostrada Sibiu – Brașov, ce ar urma să lege apoi Transilvania de Moldova, urmând să ajungă până în Bacău. De asemenea, apar și variantele ocolitoare ale celor două municipii din județ, Sibiu și Mediaș.

Trenul metropolitan Sibiu dezvoltat pe linii actuale și pe cele aflate în conservare

Pentru prima dată, însă apare într-un document planul detaliat al structurii feroviare a viitorului Tren metropolitan Sibiu.

Conform datelor prezentate de Ministerul Transporturilor, Trenul metropolitan va putea face legătura, prin Sibiu, între Avrig sau Tălmaciu, orașe aflate în sudul municipiului cu localități din nord, precum Copșa Mică, Ocna Sibiului sau Loamneș.

Conform proiectului, trenul metropolitan se poate dezvolta atât pe liniile existente, în special în lungul magistralei feroviare 200, cât și pe linii aflate în conservare dar care pot fi reactivate treptat, pe măsură ce se identifică o creștere a cererii de transport, se arată în document.

Sunt întocmite patru linii metropolitane, acestea putând transporta călători în aproape toate zonele municipiului.

Linia metropolitană S1 Sibiu: Avrig (P&R) - Tălmaciu (P&R) – Veștem – Șelimbăr – Vasile Aron/Broscărie – Sibiu Gara Centrală (P&R) – Turnișor – Cristian (P&R) – Orlat – Săcel – Săliște (P&R) (Sebeș (P&R));

Linia metropolitană S2 Sibiu: Cisnădie (P&R) - Șelimbăr – Vasile Aron/Broscărie – Sibiu Gara Centrală (P&R) – Băile Ocna Sibiului - Loamneș - Copșa Mică (P&R);

Linia metropolitană S3 Sibiu: Agnita (P&R) - Cornățel (P&R) – Mohu – Șelimbăr – Vasile Aron/Broscărie – Sibiu Gara Centrală (P&R);

Linia metropolitana S4 Sibiu: Zona industrială Gușterița (P&R) – Fabrica de cărămidă Wienerberger – Vasile Aron/Broscărie – Sibiu Gara Centrală (P&R) – Aeroport Sibiu (P&R) – Zona industrială Vest (P&R).

Tren metropolitan, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transport Metropolitan Sibiu

Primarul Astrid Fodor anunța în ianuarie 2021 că administrația locală intenționează să solicite finanțare din fonduri europene nu numai pentru realizarea efectivă a proiectului unui tren metropolitan, sau peri-urban, ci și pentru elaborarea documentațiilor tehnico-economice necesare pregătirii şi implementării acestui proiect.

Pentru a începe aceste demers, a explicat ea, e nevoie de acceptul tuturor localităților care se află pe viitoarele trasee. S-a stabilit atunci un parteneriat între administrația Sibiu și cea din Șelimbăr, iar ieri s-a anunțat constituirea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Transport Metropolitan Sibiu.

„Continuăm demersurile pentru realizarea trenului periurban Sibiu. Pentru o mai bună conectivitate între zona periurbană și municipiul Sibiu, traseul trenului urban va include, într-o primă etapă, legătura dintre Șelimbăr, zona industrială vest și Aeroportul Sibiu. Pentru aceasta este necesară încheierea unui acord de parteneriat între Municipiul Sibiu și comuna Șelimbăr”, a declarat Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, la începutul acestui an.

Primăria Sibiu a anunțat ieri că s-a început demersul de constituire a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Transport Metropolitan Sibiu, care va reuni municipiul Sibiu și localitățile Șelimbăr, Cisnădie, Poplaca, Sadu, Cristian, Șura Mică, Ocna Sibiului, Șura Mare și Roșia.

”O echipă de experți în domeniu contractată de Primăria Sibiu a realizat studiul de trafic pentru acest obiectiv, zona studiată cuprinzând întreg municipiul Sibiu și zona periurbană adiacentă (Șelimbăr, Cristian și Cisnădie). Au fost analizate patru scenarii pentru traseu, din care, cel care oferă cele mai multe beneficii, este pe ruta Șelimbăr – zona industrială vest/Aeroportul Internațional Sibiu, cu ramificație înspre cartierul Tilișca. Acest traseu oferă posibilitatea extinderii către Cisnădie, într-o a doua etapă a II-a a proiectului. Traseul propus se suprapune în proporție de aproximativ 80% pe liniile CFR existente, iar diferența va fi asigurată prin utilizarea liniilor industriale existente în municipiul Sibiu” – Primăria Sibiu în ianuarie 2021.

Sibiu – Pitești, 22,7 milioane euro/kilometru

Prima prioritate în domeniul infrastructurii rutiere a noului guvern este încheierea lucrărilor la Coridorul de conectivitate 1 (Transcarpați), care este compus din 13 proiecte de autostradă și asigură legătura între Marea Neagră și granița de vest a țării, pe o lungime de aproximativ 978 km. Dintre aceștia, 650 km sunt în operare, se arată în document.

Proiectele de autostradă necesar a fi implementate pentru a se asigura continuitatea acestui coridor sunt: Autostrada Inel București + drumurile radiale (ramura nordică), Autostrada Inel București (ramura sudică), Autostrada Pitești – Sibiu și sectorul de autostradă Holdea – Margina.

În total, în operare sunt disponibili 650 de kilometri, în construcție sunt în acest moment doar 51,2, iar în stadiul de proiect alți 276,94 kilometri.

Sibiu – Brașov, 11,4 milioane euro/kilometru

Bucata de autostradă Sibiu – Brașov, va face parte din Coridorul de conectivitate 3 (Coridorul Moldova) și este compus din două proiecte de autostradă și un proiect de conectivitate între acestea.

Coridorul, în lungime de aproximativ 300 km, asigură legătura între sudul Transilvaniei și Moldova și reprezintă o cale rapidă de acces la coridorul de conectivitate, se arată în document.

Ar urma să fie compus din proiectele de autostradă Sibiu – Brașov și Brașov – Bacău care sunt legate de proiectul de autostrada ByPass Brașov – Nord.

Autostrada Sibiu – Brașov ar urma să aibă 129,6 kilometri și să coste în total 1,47 miliarde de euro, fără TVA, rezultând un preț mediu pe kilometru de 11,4 milioane de euro. În total, întregul coridor ar urma să coste 3,96 miliarde de euro, iar în total ar fi 309,2 kilometri, de la Sibiu, la Bacău.

Variantele ocolitoare: 54 milioane de euro – Sibiul, 20,4 – Mediașul

În total, sunt prevăzute 24 de proiecte de variante de ocolitoare și însumează o lungime totală de 217.1 km. Costul estimat pentru realizarea acestor proiecte este de 574 mil. EUR fără TVA și 683.1 mil. euro cu TVA inclus, iar costul mediu pe km fiind de 2.6 mil. euro, se arată în document.

Varianta ocolitoare Sibiu Sud ar urma să aibă 22,5 kilometri și să coste în medie 2,4 milioane euro/kilometru. În cazul Mediașului, costul per kilometru ar urma să fie de 2,4 milioane de euro pentru cei 8,5 kilometri.

Loturile 2 și 3 din Sibiu – Pitești, cele mai importante lucrări

Prin document s-a făcut și o ierarhizare a proiectelor aflate în desfășurare, în diferite stadii de execuție, iar loturile 2 și 3 din Autostrada Sibiu – Pitești ocupă prima poziție, cu un punctaj maxim de 100 de puncte.

Autostrada Sibiu – Brașov se află în acest clasament al prioritizărilor pe locul 6, cu un punctaj de 77,05 puncte.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

Alin

Acum 3 ani

Deja au trecut 2 ani din perioada 2020-2030 si in afara de sb-pt restul sunt iluzii optice! Foarte probabil 2030 se va transforma in 2040 si nimeni nu raspunde de Nimic in Romania!
Raspunde

Gigi

Acum 3 ani

Majoritatea traseelor prezentate pe aceasta harta ca fiind o mare dezvoltare a transporturilor consta din linii de cale ferata inaugurate cu mai mult de un secol in urma. Bine ca avem o administratie vizionară! Sa ne bucuram macar ca vor sa fie refolosite. Au trecut poate zece ani de cand se discuta tema asta si nu se intampla mare lucru. Bunicii si strabunicii nostri in 10 ani le-au construit de la zero.
Raspunde

Aurel Metrescu

Acum 3 ani

Când citesc despre toate aceste proiecte, îmi dau seama că ele vor fi realizate doar prin munca biologilor, geneticienilor, bio-inginerilor. Pentru că le vom vedea implementate când va face plopul pere și când va zbura porcul.
Raspunde

Sibian100 %

Acum 3 ani

Cine să pună în aplicare acest plan, actuala conducere a CJ, cea mai incompetentă din ultimii 50 de ani?
Raspunde

Dan

Acum 3 ani

Dupa 30 de ani de capitalism, cand te opresti putin si compari ce (nu) s-a realizat in infrastructura (excepatand autostrazile facute in ritm de melc) ar trebui sa-l reevaluam pe Ceausecu putin. Capitalismul condus de pe dambovita nu a fost in stare nici macar sa mentina functionala infrastructura realizata de Ceasusescu, daramite sa construiasca ceva major de la zero. Ce sa mai zicem de inexistenta si incompeteta administratie locala - daca podul peste Cibin se tot face de 13 ani iar extraordinarul drumeag dintre Turnisor si Strand s-a facut in vreo 8 ani si are fabuloasa latime de 7,00m.
Raspunde

Gheo

Acum 3 ani

la ca voi comunistii ati inventat strazi din pamint si rotile de lemn
Raspunde

Javert

Acum 3 ani

@Dan .Nu capitaliștii sunt vinovați de starea de rahat în care se află infrastructura din România !Vinovații trebuie să-i cauți printre bugetari .Ei (bugetarii) cu salarii mari ,sporuri multe ,concedii fără număr ,vouchere de vacanță ,prime de tot felul ,weekend prelungit .De fapt ,de 30 de ani ,nu reușesc să înțeleg de ce bugetarii își urăsc țara în care trăiesc (comparând cu cei din privat ) ca niște împărați.
Raspunde

KRAMNIK

Acum 3 ani

Absolut corect! Numai că ce avem noi nu se numește capitalism ,ci Economie Fanariotă.
Raspunde

Kukuruku

Acum 3 ani

Foarte bine, macar sa avem trenuri locale,pe distante scurte, cu frecventa mare, in compensatie pt faptul ca liniile din zona asta nu sunt electrificate. Si sa aiba viteza mare (pt Romania), gen 70-100 km/h. Ca sa fie si alternativa buna pentru masini si sa se poata ajunge usor si la garile cele mai apropiate de pe liniile electrificate: Copsa Mica si Vintu de Jos.
Raspunde

Vai de noi

Acum 3 ani

Nu sunt in stare sa astupe 3 gropi dintr-un drum....ce sa vorbim de tren metropolitan. Probabil daca trăia Ceaușescu se putea face.
Raspunde

Birtu

Acum 3 ani

Planuri peste planuri,cred ca pot folosi arhiva cu planurile sa produca hartie igienica ca poate asa vor face si ei ceva. Se fac niste hartii,apoi se iau niste bani frumosi pentru ca sau facut studii de fezabilitate stiind ca nu se va face nimic si uite asa trece cincinalul,apoi sfertul de veac si asa mai departe. Dar cashul ajunge in buzunarul anumitor persoane din turma pastorita de ciobanii din marginime.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus