Trenurile de pasageri vor trebui să circule cu 160 km/h și pe anumite rute din România, până în 2040, anunță comisarul european Adina Vălean, după ce s-a realizat un regulament nou pentru Reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T), care vizează și România.
Coridorul feroviar european va trece și prin Sibiu, județul nostru urmând să lege Brașovul de Cluj, însă acum distanța până la Brașov se realizează pe o singură linie de cale ferată și aceasta neelectrificată, fiind construită acum mai bine de 130 de ani.
Comisia Europeană a prezentat marți o serie de planuri mai ambițioase pentru rețeaua feroviară din UE, dar și pentru cea din România. Pe coridoarele feroviare din rețeaua primară TEN-T, trenurile de pasageri vor trebui să circule cu 160 km/h, până în 2040. Tot până în acest an, UE ne cere să finalizăm linia ferată de mare viteză București-Budapesta. Va exista, de asemenea, un nou coridor prin Europa de Est, din care va face parte și România, informează Economedia.
Totodată, prin noul regulament, se creează un nou coridor european pe flancul estic, care va lega Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Egee. Și România va face parte din acest coridor. Acesta va crea o nouă legătură între Polonia (Gdansk), Slovacia, Ungaria, România (inclusiv portul Constanța), Bulgaria și Grecia.
Secțiunile rutiere și feroviare de-a lungul graniței de vest a României vor trece de la rețeaua globală (care trebuie finalizată în 2050) la rețeaua primară extinsă (care trebuie finalizată în 2040), deoarece fac parte din coridorul nou creat Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee, precizează Comisia.
Mai precis, Comisia afirmă că linia feroviară de mare viteză dintre Budapesta și București va trebui finalizată până în 2040.
Comisia propune, așadar, realinierea conexiunii de mare viteză de la București la Budapesta prin București, Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea spre Budapesta și adăugarea acesteia la rețeaua primară extinsă.
De asemenea, Comisia ridică ștacheta în ceea ce privește standardele pentru rețea. Viteza minimă pentru calea ferată pe rețeaua primară va trebui să fie, până în 2040, de 160 km/h pentru transportul de pasageri și de 100 km/h pentru transportul de marfă.
Comisarul european a mai precizat că, pentru aceste noi ambiții europene, este nevoie de 270 de miliarde de euro în plus, de acum până în 2050, la nivelul Uniunii.
Sibiu – Brașov se parcurge pe o linie neelectrificată, iar spre Târgu Mureș media este de 35 km/h
CFR Călători a anunțat săptămâna trecută noul program care va fi valabil până în decembrie 2022, iar situația momentului ne trezește la realitate.
Un drum spre București, din Sibiu, durează, conform noului program, între 5 ore și 11 minute și peste 6 ore, în funcție de trenul ales.
La aproximativ jumătatea distanței, până la Brașov, distanța e parcursă de cel mai rapid tren de pe această rută în 2 ore și 54 de minute.
O călătorie din Sibiu spre Cluj se face în 4 ore și 6 minute. Compania Interregional Călători a introdus un tren direct între cele două orașe, distanța de 199 km urmând a fi făcută în 4 ore și 6 minute.
Spre Târgu Mureș se circulă cel mai încet, în județ. Pe cei 204 km, un tren Regio direct face 5 ore și 45 minute. Viteza medie este 35 km/h deoarece sunt restricții, iar trenul oprește în aproape toate stațiile.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 2773
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Ana lu Manole
Acum 1 oră
Virgil Caragea
Acum 3 ore
Un cititor
Acum 3 ore
Sibian
Acum 4 ore
Joe Doe