Duminică,
15.09.2024
Partial Noros
Acum
18°C

UE ne cere să finalizăm până în 2040 linia ferată de mare viteză București-Budapesta, ce trece și prin Sibiu. Ruta până în Brașov este și acum neelectrificată

UE ne cere să finalizăm până în 2040 linia ferată de mare viteză București-Budapesta, ce trece și prin Sibiu. Ruta până în Brașov este și acum neelectrificată

Trenurile de pasageri vor trebui să circule cu 160 km/h și pe anumite rute din România, până în 2040, anunță comisarul european Adina Vălean, după ce s-a realizat un regulament nou pentru Reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T), care vizează și România.

Coridorul feroviar european va trece și prin Sibiu, județul nostru urmând să lege Brașovul de Cluj, însă acum distanța până la Brașov se realizează pe o singură linie de cale ferată și aceasta neelectrificată, fiind construită acum mai bine de 130 de ani.

Comisia Europeană a prezentat marți o serie de planuri mai ambițioase pentru rețeaua feroviară din UE, dar și pentru cea din România. Pe coridoarele feroviare din rețeaua primară TEN-T, trenurile de pasageri vor trebui să circule cu 160 km/h, până în 2040. Tot până în acest an, UE ne cere să finalizăm linia ferată de mare viteză București-Budapesta. Va exista, de asemenea, un nou coridor prin Europa de Est, din care va face parte și România, informează Economedia.

Totodată, prin noul regulament, se creează un nou coridor european pe flancul estic, care va lega Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Egee. Și România va face parte din acest coridor. Acesta va crea o nouă legătură între Polonia (Gdansk), Slovacia, Ungaria, România (inclusiv portul Constanța), Bulgaria și Grecia.

Secțiunile rutiere și feroviare de-a lungul graniței de vest a României vor trece de la rețeaua globală (care trebuie finalizată în 2050) la rețeaua primară extinsă (care trebuie finalizată în 2040), deoarece fac parte din coridorul nou creat Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee, precizează Comisia.

Mai precis, Comisia afirmă că linia feroviară de mare viteză dintre Budapesta și București va trebui finalizată până în 2040.

Comisia propune, așadar, realinierea conexiunii de mare viteză de la București la Budapesta prin București, Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea spre Budapesta și adăugarea acesteia la rețeaua primară extinsă.

De asemenea, Comisia ridică ștacheta în ceea ce privește standardele pentru rețea. Viteza minimă pentru calea ferată pe rețeaua primară va trebui să fie, până în 2040, de 160 km/h pentru transportul de pasageri și de 100 km/h pentru transportul de marfă.

Comisarul european a mai precizat că, pentru aceste noi ambiții europene, este nevoie de 270 de miliarde de euro în plus, de acum până în 2050, la nivelul Uniunii.

Sibiu – Brașov se parcurge pe o linie neelectrificată, iar spre Târgu Mureș media este de 35 km/h

CFR Călători a anunțat săptămâna trecută noul program care va fi valabil până în decembrie 2022, iar situația momentului ne trezește la realitate.

Un drum spre București, din Sibiu, durează, conform noului program, între 5 ore și 11 minute și peste 6 ore, în funcție de trenul ales.

La aproximativ jumătatea distanței, până la Brașov, distanța e parcursă de cel mai rapid tren de pe această rută în 2 ore și 54 de minute.

O călătorie din Sibiu spre Cluj se face în 4 ore și 6 minute. Compania Interregional Călători a introdus un tren direct între cele două orașe, distanța de 199 km urmând a fi făcută în 4 ore și 6 minute.

Spre Târgu Mureș se circulă cel mai încet, în județ. Pe cei 204 km, un tren Regio direct face 5 ore și 45 minute. Viteza medie este 35 km/h deoarece sunt restricții, iar trenul oprește în aproape toate stațiile.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

7 comentarii

Stanciu

Acum 2 ani

Da ce ne grabesc in halul asta?!! 2040, auzi. Daca facem cum vor ei o sa avem tren de mare viteza inainte sa avem autostrada.
Raspunde

Un sibian

Acum 2 ani

Invariabil din orice comentariu despre infrastructură tot despre autostrazi ajungem să comentăm. Asta pentru ca prea puțin le pasă românilor de infrastructura de transport ÎN COMUN. Suntem în mare majoritate individualiști, adepții mersului cu mijloace personale. Am transformat AUTOSTRADA într-un dumnezeu și autoturismul în ALTAR. Cu mijlocele de transport în comun circulă, în concepția majorității, doar săracii și cei cei care nu au permis. Infrastructura feroviară se află într-o stare mult mai jalnică decât autostrăzile (nu că am sta prea bine nici în cazul lor) și românii aproape tot numai de sfânta AUTOSTRADA se plâng.
Raspunde

Stanciu

Acum 2 ani

@ Un sibian :))) eram ironic in comentariul meu, sunt pt infrastructura feroviara sau pt autobuze. Pavara creierului tau masiv iti ia din limpezime. Dar daca ai adus in duscutie autostrada nu sunt de acord cu tine; nu esti egoist sau individualist daca vrei sa ai masina proprie. E inacceptabil ce taxe grele ni se pregatesc pt a ne forta sa renuntam la masini pt ca, vezi Doamne, nu avem bani de Tesla. Treptat vor sa ne transforme intr-o populatie slaba si controlata. Deci sunt bune si autobuzele dar si masinile, nu trebuie sa renuntam la libertatea de a avea masina personala. Si da, ai dreptate, trebuie sa luam autobuzul mai mult prin orase. Zi buna!
Raspunde

Un individualist

Acum 2 ani

Esti un sibian marxist, patetic.
Raspunde

Rammstein

Acum 2 ani

Sunteti siguri că în 2040 va mai locui cineva pe aici?..
Raspunde

George

Acum 2 ani

Astia din hUooE vor sa ne bruscheze dezvoltarea natiei. De 130 de ani nimic si acum subit in 20 de ani vor sa facem rachete... stati ma ce atata graba!? Iar nu va mai place mersul pe jos
Raspunde

Zzz

Acum 2 ani

Bratule, cred că nu ai înțeles despre ce e vorba, trece prin judetul Sibiu nu prin orașul Sibiu, adică pe Medias wei
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus