Când am pornit către șantierul aproape finalizat al primei parcări supraetajate ridicată de Primăria din Sibiu, aveam în cap (ca și acum) o prejudecată: că și la Sibiu, ca mai în toată țara asta, administrațiile pompează, în continuare, sume imense de bani pentru a asigura infrastructură în special mașinilor. Ignorând adesea că orașele nu sunt comunități de mașini, ci de oameni.
Străzile sunt lățite pentru a face loc mai multor benzi de circulație pentru mașini, străzile capătă sensuri unice pentru a putea fi amenajate mai multe locuri de parcare tot pentru mașini, trotuarele se îngustează pentru a face loc mașinilor, iar – mai nou – construim și blocuri pentru mașini. O chestiune de stabilire a priorităților, în cele din urmă.
Da, clar, poți spune că mașinile sunt utilizate tot de către sibieni - prin urmare, dacă faci loc mașinilor personale, sporești confortul sibienilor, ar putea fi redus într-o gândire simplistă. O gândire depășită de realitate, din punctul meu de vedere. Dar acesta e un subiect pentru alte discuții, subiect care nu are aderență și adepți nici printre majoritatea sibienilor, nici printre majoritatea celor care administrează orașul sibienilor.
Probabil tocmai această pornire nu foarte însuflețită către locul în care s-au investit cinci milioane de euro pentru ”confortul” mașinilor a dus mai apoi la uimirea mea. Cu toate că noul bloc pentru mașini a fost ridicat între alte blocuri și betoane, rezultatul este cât se uimitor, din ceea ce am văzut. Deoarece chiar dacă spațiile verzi nou create prin ”urcarea mașinilor în bloc” nu au suprafețe semnificative, până la urmă este o premieră: în orașul Sibiu nu doar se betonează pentru mașini, ci se și plantează gazon pentru oameni. Și nu oriunde, ci acolo unde înainte erau parcări.
Rezultatul proiectului are, evident, și șansa unui constructor de nădejde, care a făcut viața mult mai simplă administrației. Colaborarea dintre cele două părți a readus, după mulți ani la Sibiu, exemplul lucrărilor care se termină înainte de termen. Și se termină cu bine.
Rămâne de văzut cât de apetisantă va fi, pentru locuitorii din zonă, utilizarea noii parcări. Situație care depinde, în mod direct, de politica tarifară pe care o va adopta Primăria Sibiu. Cam 10.000 de euro (la un calcul foarte grosolan) a costat amenajarea unui loc de parcare în proiectul în discuție, iar la asemenea costuri, cu cât ar trebui să fie tarifată ora sau ziua sau luna de parcare, astfel încât să și recuperezi investiția, dar și să menții atractivitatea parcării?
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: bloc , Sibiu , parcare , masini , supraetajata
Vizualizari: 6421
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Z
Acum 1 oră
Mda, ipocritii continua cu minciunile
Acum 3 ore
Gen
Acum 4 ore
Eu
Acum 4 ore
Lecx