Marţi,
18.01.2022
Innorat
Acum
0°C

Un lucru bun. Chiar și un bloc pentru mașini

Când am pornit către șantierul aproape finalizat al primei parcări supraetajate ridicată de Primăria din Sibiu, aveam în cap (ca și acum) o prejudecată: că și la Sibiu, ca mai în toată țara asta, administrațiile pompează, în continuare, sume imense de bani pentru a asigura infrastructură în special mașinilor. Ignorând adesea că orașele nu sunt comunități de mașini, ci de oameni.

Străzile sunt lățite pentru a face loc mai multor benzi de circulație pentru mașini, străzile capătă sensuri unice pentru a putea fi amenajate mai multe locuri de parcare tot pentru mașini, trotuarele se îngustează pentru a face loc mașinilor, iar – mai nou – construim și blocuri pentru mașini. O chestiune de stabilire a priorităților, în cele din urmă.

Da, clar, poți spune că mașinile sunt utilizate tot de către sibieni - prin urmare, dacă faci loc mașinilor personale, sporești confortul sibienilor, ar putea fi redus într-o gândire simplistă. O gândire depășită de realitate, din punctul meu de vedere. Dar acesta e un subiect pentru alte discuții, subiect care nu are aderență și adepți nici printre majoritatea sibienilor, nici printre majoritatea celor care administrează orașul sibienilor.

Probabil tocmai această pornire nu foarte însuflețită către locul în care s-au investit cinci milioane de euro pentru ”confortul” mașinilor a dus mai apoi la uimirea mea. Cu toate că noul bloc pentru mașini a fost ridicat între alte blocuri și betoane, rezultatul este cât se uimitor, din ceea ce am văzut. Deoarece chiar dacă spațiile verzi nou create prin ”urcarea mașinilor în bloc” nu au suprafețe semnificative, până la urmă este o premieră: în orașul Sibiu nu doar se betonează pentru mașini, ci se și plantează gazon pentru oameni. Și nu oriunde, ci acolo unde înainte erau parcări.

Rezultatul proiectului are, evident, și șansa unui constructor de nădejde, care a făcut viața mult mai simplă administrației. Colaborarea dintre cele două părți a readus, după mulți ani la Sibiu, exemplul lucrărilor care se termină înainte de termen. Și se termină cu bine.

Rămâne de văzut cât de apetisantă va fi, pentru locuitorii din zonă, utilizarea noii parcări. Situație care depinde, în mod direct, de politica tarifară pe care o va adopta Primăria Sibiu. Cam 10.000 de euro (la un calcul foarte grosolan) a costat amenajarea unui loc de parcare în proiectul în discuție, iar la asemenea costuri, cu cât ar trebui să fie tarifată ora sau ziua sau luna de parcare, astfel încât să și recuperezi investiția, dar și să menții atractivitatea parcării?

Vizualizari: 3535

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Nonick

Acum 4 săptămâni

Iar se pune problema gresit: "cu cât ar trebui să fie tarifată ora sau ziua sau luna de parcare, astfel încât să și recuperezi investiția". Nu stiam ca Primaria este un SRL care trebuie sa "recupereze investitia" sau sa faca profit. Cand se va "recupera investitia" in stadion? In podul de pe Rozmarinului? In asfaltul de pe strazi? In cladirea noua de la Liceul de Arta? "Investitia" a fost recuperata in avans, fiind platita din banii platiti de contribuabilii sibieni, ca doar nu a venit primaria cu bani de acasa. Taxarea parcarii ar trebui sa acopere doar costurile curente de functionare. Asa cum transportul local e subventionat, nu are nimeni pretentia ca Tursib sa "recupereze investitia" in autobuzele noi si sa aiba si bani de intretinere, salarii, combustibil etc. Rolul primariei e sa cheltuiasca banii de care dispune din taxele noastre ca sa ne asigure conditii de trai din ce in ce mai bune, nu sa recupereze investitii.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 3 săptămâni

Atitudine tipic comunistă "să ne dea"
Raspunde

Un sibian

Acum 5 zile

Nu poți echivala interesul pentru construirea unei parcări într-un cartier (interes aproape exclusiv privat) cu interesul public major reprezentat, de exemplu, de dezvoltarea transportului în comun. E rezultatul unei scări răsturnate a valorilor în comunitate, în societate în general. Sunt perfect de acord cu punctul de vedere al autorului articolului exprimat în primele două paragrafe. Altfel s-ar dezvolta orașul. Dar majoritatea dictează: prioritate pentru autoturisme și locurile lor de parcare.

Raspunde

Ion Mos

Acum 2 săptămâni

S-a băgat o grămadă de bani în parcare care nu se vor recupera cât timp nu se va face ordine în parcările din Sibiu, parcările cu plata de pe Mihai Viteazu sunt goale dar parcările și trotuarele dintre blocuri ticsite de mașini.Locurile de parcare multe puține sunt făcute din banii de impozite ale sibienilor dar sunt folosite si de proprietari de auto care nu plătesc impozite în Sibiu.Sibienii care vin acasă după ora 17 are singura varianta sa parcheze în parcările cu plata!Oricum zona parcării etajata e plina de mașini ale celor care locuiesc în Selimbar unde parcările sunt cumpărate pe bani grei.Primaria nu a fost în stare sa vina cu nici o soluție în problema parcărilor în schimb a cheltuit miliarde (cine știe câte și cât timp vor avea de plătit de acum!?) cu efect minim pentru sibienilor si maxim pentru venetici cu tupeu!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus