Marţi,
24.05.2022
Acum
0°C

Autostrada Sibiu – Făgăraș are studiu de fezabilitate. Va avea 68,05 km, este împărţită în 4 tronsoane și va costa peste 7,5 miliarde de lei

Autostrada Sibiu – Făgăraș are studiu de fezabilitate. Va avea 68,05 km, este împărţită în 4 tronsoane și va costa peste 7,5 miliarde de lei

Jumătatea autostrăzii Sibiu – Brașov, porțiunea dintre Sibiu și Făgăraș are de astăzi Studiu de fezabilitate.

Documentul a fost avizat de Consiliul de specialitate din Ministerul Transporturilor, a anunțat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scriosteanu.

”Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a avizat în data de 28 Decembrie Studiul de Fezabilitate pentru proiectul Autostrada Sibiu- Făgăraş. Traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraş porneşte din dreptul localităţii Boiţa şi se termină în apropierea Municipiului Făgăraş. Traseul trece adiacent de localităşile Turnu Roşu, Sebesu de Jos, Racoviţa, Marsa - Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Carta, Arpaşu de Jos, localităţi ce aparţin judeţului Sibiu şi de localităţile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagăraş şi Ileni, din judeţul Braşov”, a transmis, marţi seară, Irinel Ionel Scriosteanu. 

Autostrada Sibiu – Făgăraș are lungimea de 68,05 km şi este împărţită în 4 tronsoane:

Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boiţa (Autostrada Sibiu-Piteşti) şi Avrig-Marsa (DJ105G)

Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig-Marsa (DJ105G) şi Arpasu de Jos (DN1)

Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpaşu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)

Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraş/ Drum de legătură cu DN1.

Valoarea totală a obiectivului de investiţii este de 7.531.381.595,75 lei cu T.V.A.

 

Legătura cu autostrada Sibiu – Pitești ar urma să fie realizată prin intermediul unui nod de mare viteză, la Boița, care să permită circulația în siguranță cu o viteză de minim 80 de km/h. Nodul rutier va fi unul mai complicat, având în vedere că va trebui să facă legătura și cu DN7, drum pe care vor fi amenajate două sensuri giratorii. Pentru acest nod rutier va fi nevoie de demolarea a 12 clădiri, care sunt ”în mare parte nelocuite – locuințe părăsite sau anexe gospodărești).

Noduri rutiere la Avrig și Arpașu

Primul tronson al autostrăzii, cel care va începe cu nodul rutier amenajat între Mârșa și Avrig pe drumul DJ 105G (care leagă cele două localități) va avea o lungime de aproximativ 14,23 km. Pe acest tronson vor fi amplasate și două spații de servicii de servicii (stânga-dreapta) de tip S3, adică zone care au rezervate teren inclusiv pentru un autoservice, n restaurant și un hotel sau motel (au o suprafață de aproximativ 30.000 de mp, dublă față de celelalte tipuri ”clasice” de spații de servicii). Cel de-al doilea tronson va avea o lungime de aproape 20 de km, următoarele două tronsoane fiind proiectate să aibă 17,6, respectiv 16,2 km.

În afară de Avrig, autostrada va mai avea, pe teritoriul județului Sibiu, un nod rutier la Arpașu de Sus, iar pe teritoriul Brașovului, la Sâmbăta, Ileni, Victoria și Făgăraș. Nodurile rutiere, asemeni podurilor, vor fi iluminate.

În apropierea nodului rutier de la Avrig va fi prevăzut și un Centru de întreținere și coordonare (asemeni celui de la Săliște), iar la nodul rutier de la Arpașu de Sus va fi amenajat și un punct de sprijin pentru a fi asigurată întreținerea autostrăzii.

 

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

Alex

Acum 4 luni

Studiul a fost terminat in ianuarie si semnat in decembrie.Un an le-a trebuit pentru o semnătură. Până se liciteaza și se adjudeca încă doi ani. Ministerul întârzie mai mult cu semnătura decât constructorul să construiască autostrada.
Raspunde

Ion Ionescu

Acum 4 luni

Frumos proiect, dar să vedem și începerea execuției lucrărilor...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus