Extinderea părculețelor existente și integrarea lor în aleea de promenadă. Alei de promenadă dedicate petrecerii timpului liber cu o lățime suficient de mare pentru a fi amenajate terase sezoniere și puncte de atracție. Realizarea de bariere de protecție între pista de biciclete și trotuar, prin plantarea de arbori, amplasarea de bănci de relaxare, montarea stâlpilor de iluminat. Pistă de biciclete de cel puțin 1,5 m. lățime. Acestea sunt propunerile pe care Asociația pentru Înfrumusețarea Orașului (AIOS) și Asociația Develop le propun Primăriei Sibiu, să le aibă în vedere atunci când proiectul de remodelare a bulevardului Mihai Viteazu va începe să prindă contur.
”Vorbim despre un proiect probabil unic în viețile noastre pentru Bdul. Mihai Viteazu, despre modificarea obiceiurile oamenilor, schimbarea totală a modului de a circula, inclusiv modificarea circulației pietonale a 20.000-30.000 de oameni (atâția câți trăiesc și lucrează în zonă). Toate aceste modificări trebuie să țină seamă de efectele în cascadă ce vor influența o zonă mult mai largă astfel că este necesar un studiu de impact realizat cel puțin pe întreg cartierul Hipodrom și prelungirea Mihai Viteazu – zona Doamna Stanca pentru a avea în vedere viitoare investiții necesare”, se arată într-o comunicare transmisă de cele două asociații Primăriei Sibiu.
AIOS și Develop solicită în primul rând un bulevard pentru oameni, nu dedicat exclusiv traficului auto.
”Urmărind tema de proiectare, ne dăm seama că nu este pus suficient de mult accent pe circulația pietonală, aceasta fiind lăsată în plan secund. Considerăm că trebuie să luăm în serios sporirea gradului de confort al pietonilor, inclusiv prin crearea de spații de relaxare și zone dedicate teraselor sezoniere. Având în vedere că Bdul Mihai Viteazu este cel mai important bulevard comercial aflat în cel mai mare cartier al Sibiului, considerăm că studiul de trafic trebuie să țină cont și de circulația pietonală.
Ne îngrijorează perspectiva îngustării trotuarelor actuale pentru a lăsa loc circulației auto, benzilor speciale pentru autobuze, pistelor de biciclete și parcărilor realizate pe ambele sensuri de mers. Oricum am calcula, cei 17,40 m. ce îi avem acum până în axul drumului în zona cea mai lată a bulevardului, duce inevitabil la îngustarea trotuarului în varianta în care vom avea pe fiecare sens de mers câte o bandă de circulație auto (3 m.), o bandă dedicată transportului în comun (3,5 m.), parcări laterale (2,5 m.), o pistă de biciclete (1,5 m.) și cel puțin o barieră de protecție -spațiu verde- între parcare și pista de biciclete ori între pista de biciclete și trotuar (1,5 m.). Adăugând cel puțin 3 m. păstrați ca spațiu verde pe axul drumului, rezultă un trotuar chiar mai mic de 4 m., ceea ce face imposibilă amenajarea corectă a spațiilor de relaxare și a teraselor sezoniere, lăsând totodată și spațiu suficient de trecere pentru pietoni”, se mai arată în document.
Sens giratoriu prietenos cu bicicliștii
Remodelarea Bulevardului Mihai Viteazu poate fi o ocazie pentru administrația locală să facă în sensurile giratorii dinspre Nicolae Iorga sau dinspre Calea Dumbrăvii niște exemple de intersecții sigure pentru bicicliști.
”Vă prezentăm comparativ un sens giratoriu din Amsterdam ce are dimensiuni similare cu cel din Sibiu, de la intersecția Bdul. Mihai Viteazu și str. Nicolae Iorga. Recomandăm reducerea benzilor de circulație auto la doar o bandă în sensul giratoriu de aici, acest lucru fiind susținut și prin faptul că aproape toate arterele ce se intersectează aici au, oricum, doar o bandă de mers pe sens. Astfel se poate amenaja pista de biciclete circulară atât de necesară în toate sensurile giratorii, pentru o conectivitate eficientă între pistele de biciclete amenajate în oraș”, se precizează în document.
Sursa foto: AIOS.ro
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: bicilete , bulevard , pietoni , Sibiu , Mihai Viteazu , AIOS
Vizualizari: 2758
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Adrian
Acum 8 ore
Loijhbloijh
Acum 8 ore
Emil
Acum 8 ore
Pastor marginas
Acum 8 ore
Emil