Sâmbătă,
28.05.2022
Acum
0°C

Zonă de promenadă, terase și pistă pentru biciclete lată și protejată. AIOS și Develop vin cu recomandări în vederea remodelării Bulevardului Mihai Viteazu

Zonă de promenadă, terase și pistă pentru biciclete lată și protejată. AIOS și Develop vin cu recomandări în vederea remodelării Bulevardului Mihai Viteazu

Extinderea părculețelor existente și integrarea lor în aleea de promenadă. Alei de promenadă dedicate petrecerii timpului liber cu o lățime suficient de mare pentru a fi amenajate terase sezoniere și puncte de atracție. Realizarea de bariere de protecție între pista de biciclete și trotuar, prin plantarea de arbori, amplasarea de bănci de relaxare, montarea stâlpilor de iluminat. Pistă de biciclete de cel puțin 1,5 m. lățime. Acestea sunt propunerile pe care Asociația pentru Înfrumusețarea Orașului (AIOS) și Asociația Develop le propun Primăriei Sibiu, să le aibă în vedere atunci când proiectul de remodelare a bulevardului Mihai Viteazu va începe să prindă contur.

”Vorbim despre un proiect probabil unic în viețile noastre pentru Bdul. Mihai Viteazu, despre modificarea obiceiurile oamenilor, schimbarea totală a modului de a circula, inclusiv modificarea circulației pietonale a 20.000-30.000 de oameni (atâția câți trăiesc și lucrează în zonă). Toate aceste modificări trebuie să țină seamă de efectele în cascadă ce vor influența o zonă mult mai largă astfel că este necesar un studiu de impact realizat cel puțin pe întreg cartierul Hipodrom și prelungirea Mihai Viteazu – zona Doamna Stanca pentru  a avea în vedere viitoare investiții necesare”, se arată într-o comunicare transmisă de cele două asociații Primăriei Sibiu.

AIOS și Develop solicită în primul rând un bulevard pentru oameni, nu dedicat exclusiv traficului auto.

”Urmărind tema de proiectare, ne dăm seama că nu este pus suficient de mult accent pe circulația pietonală, aceasta fiind lăsată în plan secund. Considerăm că trebuie să luăm în serios sporirea gradului de confort al pietonilor, inclusiv prin crearea de spații de relaxare și zone dedicate teraselor sezoniere. Având în vedere că Bdul Mihai Viteazu este cel mai important bulevard comercial aflat în cel mai mare cartier al Sibiului, considerăm că studiul de trafic trebuie să țină cont și de circulația pietonală.

Ne îngrijorează perspectiva îngustării trotuarelor actuale pentru a lăsa loc circulației auto, benzilor speciale pentru autobuze, pistelor de biciclete și parcărilor realizate pe ambele sensuri de mers. Oricum am calcula, cei 17,40 m. ce îi avem acum până în axul drumului în zona cea mai lată a bulevardului, duce inevitabil la îngustarea trotuarului în varianta în care vom avea pe fiecare sens de mers câte o bandă de circulație auto (3 m.), o bandă dedicată transportului în comun (3,5 m.), parcări laterale (2,5 m.), o pistă de biciclete (1,5 m.) și cel puțin o barieră de protecție -spațiu verde- între parcare și pista de biciclete ori între pista de biciclete și trotuar (1,5 m.). Adăugând cel puțin 3 m. păstrați ca spațiu verde pe axul drumului, rezultă un trotuar chiar mai mic de 4 m., ceea ce face imposibilă amenajarea corectă a spațiilor de relaxare și a teraselor sezoniere, lăsând totodată și spațiu suficient de trecere pentru pietoni”, se mai arată în document.

Sens giratoriu prietenos cu bicicliștii

Remodelarea Bulevardului Mihai Viteazu poate fi o ocazie pentru administrația locală să facă în sensurile giratorii dinspre Nicolae Iorga sau dinspre Calea Dumbrăvii niște exemple de intersecții sigure pentru bicicliști.

”Vă prezentăm comparativ un sens giratoriu din Amsterdam ce are dimensiuni similare cu cel din Sibiu, de la intersecția Bdul. Mihai Viteazu și str. Nicolae Iorga. Recomandăm reducerea benzilor de circulație auto la doar o bandă în sensul giratoriu de aici, acest lucru fiind susținut și prin faptul că aproape toate arterele ce se intersectează aici au, oricum, doar o bandă de mers pe sens. Astfel se poate amenaja pista de biciclete circulară atât de necesară în toate sensurile giratorii, pentru o conectivitate eficientă între pistele de biciclete amenajate în oraș”, se precizează în document.

Sursa foto: AIOS.ro

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

Astrid Fodor, du-te!!!

Acum 4 luni

Este puțin posibil ca o astfel de propunere să fie implementată de către nulitățile incompetente din primărie, care nu au nici un fel de viziune sau înclinare spre a construi ceva cu adevarat frumos. Mai mult ca sigur că zonele verzi vor fi reduse la un minim, numărul de parcări de va dubla și peste tot vor trona betoane, dale înnierbate și mult ciment. Administrația actuală a doamnei Fodor este cea mai mare pată de rușine din istoria Sibiului!
Raspunde

Dan

Acum 4 luni

Trebuie sa fii cel putin picat din Luna sa recomanzi " Recomandăm reducerea benzilor de circulație auto la doar o bandă în sensul giratoriu de aici". Ii recomand o vizita intre orele 7:30-9:00 si 15:00-18:00, si apoi sa isi imagineze ce ar insemna o gatuire la o banda
Raspunde

AIOS si prietenii sa-si gaseasca alte vocatii

Acum 4 luni

pe asta cu remodelarea din articol n-au nimerit-o deloc Nu e vorba doar de cei 20-30.000 de locuitori din zona si de accentul pus pe deplasarea pietonala. Sunt mii de masini ce vin dinspre Turnisor spre Dedeman (si invers) care doar tranziteaza zona. Vreti sa sacrificati o a doua banda pentru autobuze , inclusiv in giratoriul de la biserica? Sunteti idioti! Sunt sofer si biciclist dar nu am nevoie de o banda intreaga pentru a traversa pe bicicleta giratoriul M. Viteazul cu N. Iorga. Orase cu pretentii au bulevarde cu 2-3-4 benzi pe sens, doar la sat in Sibiu se concep ineptii cu o banda pe sens pe bulevarde mari ca M. Viteazul sau Cl. Dumbravii.
Raspunde

Dan

Acum 4 luni

oare cei din AIOS au fost la ore de varf in zona Mihai Viteazul, Nicolae Iorga, Cisnadiei, Dima ? daca da, cum poti propune o banda pe sens in zonele acelea ? Rapid ar trebui 2 benzi pe Cisnadiei, 2 benzi pe Dumbravii. si daca va pasa catusi de putin in mod real de biciclisti (nu doar studii teoretice din birou) militati macar pentru aducerea la nivel a sutelor de capace de canal care pun in pericol in mod real integritatea biciclistilor - si luati din vest modelul capacelor de canal cu colectare laterala - incastrate in bordura, nu in carosabil.
Raspunde

Gigi

Acum 4 luni

ce bine ar fi daca ar exista cate un Aios d-asta la urbanism si directia tehnica in locul celor fara viziune si simt estetico-functional care ocupa aceste posturi.
Raspunde

Carcotel

Acum 4 luni

Vise...ei lucreaza minim 2 ani sa traga o banda in plus pe Dumbravii (proiect inutil) si aici in proiect se vorbeste de reconfigurarea aproape totala a unui -asa numit- bulevard. Pai cred ca durata de executie la asa proiect va fi de minim 3-4 ani la cum se lucreaza la noi :)
Raspunde

Borat Sagdiyev

Acum 4 luni

Nu mai bine facem puțină risipă și băgăm bani într-un transport în comun mai util și mai atractiv pentru cetățeni? Astfel încât să nu mai lărgim străzi și parcări ci trasee de troleibuz? Nu știu poate organizați și ceva împrospătare a managementului Tursib? Zic și eu.
Raspunde

Azamat Bagatov

Acum 4 luni

@Borat, ma bag si eu in discutie. Da, trebuie sa fie mai extinsa reteaua de transport in comun dar cred ca varianta cu troleibuze, desi buna, e cam greu de implementat mai ales ca incep sa fie tot mai utilizate si mai accesibile autobuzele electrice care vor putea circula si pe strazile unde lipsesc catenarele. O strada frumoasa cu copaci, asa cum visam sa existe in Sibiu, nu prea ar arata bine cu catenarele printre crengi.
Raspunde

Sofer

Acum 4 luni

Mare tampenie cu Mihai Viteazu pe care l-au redus de la 2 benzi la 1.5... Daca tot ar vrea o fluidizare a traficului, ar desfiinta parcarile din mijloc si ar face 2 benzi pe sens + banda de biciclete si despartire completa intre sensuri + vreo 3-4 pasaje subterane ( la Piata Aurel Vlaicu , la Piata Rahovei, la biserica, etc). Dar asa ceva nu se paote face la Sibiu, ca ar fi o solutie prea civilizata si avansata.
Raspunde

BON

Acum 4 luni

La ce vă vor trebui terase pe bd. M. Viteazu. Sunt destul de multe terase şi-n alte zone ale oraşului, dar dacă nu sunt "în buricu târgului", unde nu te vede mulţimea că-ţi bei cafeaua sau berea, n-ai nicio valoare. Aşadar lăsaţi terasele...
Raspunde

Nonick

Acum 4 luni

Terase sezoniere... pentur ce? Pentru farmacii, la pariuri, la magazinul de perdele? La Pitici este deja terasa, la Spartan nu cred ca e nevoie la cati clienti au, Starbucks s-a inchis. Mai sunt alte restaurante/baruri pe Viteazu? In poza aia, la nr. 1, poate ne explica autorul ce vrea sa zica cu "extinderea parculetelor si integrarea in aleea de promenada". In imagine se vede ca nu mai ai unde extinde parculetul de la fostul Impuls, eventual sa demolezi blocurile. Banda speciala de autobuze pe Mihai Viteazu? La ora de varf in statia Primavara trec 13 autobuze intr-o ora (am luat intervalul 7.00-7.59, inclusiv liniile scolare), deci un autobuz la 4 minute. La ore mei lejere (19.00-19.59) sunt 8 autobuze. Pentru ce trebuie banda separata? Planuieste Tursib sa dubleze frecventa?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus