Joi,
13.06.2024
Ploi Moderate
Acum
21°C

Șase obiceiuri pentru un an 2022 mai sănătos

Șase obiceiuri pentru un an 2022 mai sănătos

Suntem la final de ianuarie și majoritatea persoanelor care și-au setat obiective pentru noul an, aproape că le-au și uitat. Sunt aici să te susțin și vin în față ta cu 6 idei de obiceiuri simple pe care dacă le practici și te ții de ele îți vei optimiza la maxim starea.

Pentru început vreau să te întreb cum ai vrea să te simți? Unde crezi că poți aduce îmbunătățiri atunci când vine vorba de corpul tău, de sănătatea ta fizică, mentală, emoțională și spirituală?

Poate că ți-ai dori mai multă energie pe parcursul zilei, poate că ai vrea să te simți mai puțin obosit la sfârșitul săptămânii, sau pur și simplu îți dorești să fii mai motivat.

Vreau să îți vorbesc mai jos de 6 obiceiuri care îți vor schimba perspectiva dacă te vei ține de ele.

1. Construiește masă musculară!

Atunci când ai masă musculară ai un corp și oase puternice și te simți plin de energie. Din păcate, după 30 de ani masa musculară începe să decadă în mod natural și multă lume se confruntă cu osteoporoză.

De multe ori când încurajez lumea să se focuseze și să construiască masă musculară sunt confundată cu body-bulderii momentului. Nu este deloc așa! Nu trebuie să mergi asiduu la sala și să ridici sute de kilograme pentru a construi masă musculară! Este suficient să fi foarte activ, să grădinărești, să faci pilates, să iei scările atunci când ai putea lua liftul și multe alte activități. Ideal este să te miști mai mult și mai des.

2. Ai grijă de flora ta intestinală!

În intestinele noastre trăiesc sute de bacterii- și bune și rele- între care e necesar să existe un echilibru! Dacă te confrunți cu dureri abdominale, cu stări de balonare, constipație sau sensibilitate la anumite alimente înseamnă că flora ta intestinală merită atenția ta!

Ghici ce aliment este cel mai dăunător pentru flora intestinală? Zahărul- îți recomand să reduci aproape înspre deloc consumul de zahăr, mai ales zahăr rafinat și să te concentrezi pe consumul de alimente naturale, integrale, cât mai puțin procesate! Consumă murături și supă de oase! Acestea te vor ajuta să restabilești echilibrul!

3. Controlează percepția ta asupra stresului și urgențelor!

Din păcate foarte mulți oameni sunt foarte agitați, foarte nervoși, îi văd nerăbdători...toate acestea nu fac altceva decât să crească tensiunea arterială, să producă dezechilibre hormonale, să scadă calitatea somnului.

Pentru a avea odihnă, digestie de calitate este nevoie să fim relaxați. Știu că poate sună dificil. Dar poți ajunge să controlezi toate aceste stări prin focus asupra respirației. Îți recomand să faci zilnic exerciții de respirație, să fii conștient de respirația ta și să te străduieșți să mărești timpul de expirație, să reduci consumul de cafea sau alte băuturi care conțin cofeină.

4. Respiră pe nas!

Este foarte important să ne concentrăm și să respirăm pe nas. Pe gură respirăm atunci când avem situații de “urgență” precum o răceală, o alergie sau ne antrenăm intens, atunci când corpul are nevoie rapidă de oxigen! Acest lucru face să se schimbe pH-ul salivei ceea ce afectează negativ sănătatea dentară și poate cauza un nivel scăzut de oxigen în sânge!

5. Mișcă-ți limfa!

Așa cum te concentrezi să aduci nutrienți valoroși în alimentația ta și să iți hrăneșți corpul, în așa fel trebuie să te concentrezi și pe eliminarea reziduurilor toxice din organism! Toxinele se elimina din corp prin sistemul limfatic, care face față cu brio, chiar dacă nu are o pompă care să împingă și și să îl pună în mișcare!

Dacă te simți iritat, nemulțumit sau pur și simplu parcă nimic nu îți mai convine și nu ai claritate mentală, este un semn clar sistemul tău limfatic este destul de încărcat!

Poți ajuta sistemul limfatic prin mișcare și exerciții fizice, prin exerciții de respirație și poți consumă anumite plante medicinale care susțin mișcarea limfei.

6. Caută-ți momente de bucurie!

Din păcate așa de prinși suntem în activitățile noastre încât uităm să ne mai bucurăm. Practic este recomandat să facem anumite activități doar pentru distracție, doar pentru a ne aduce bucurie! Îți recomand să te gândești la practicarea unui nou hobby sau cea mai grea misiune, pe care mi-o dau și mie de multe ori este să  te relaxezi și să faci lucrurile mult mai distractive!Îți doresc un nou an de poveste, un nou an în care să realizezi tot ce ți-ai propus, dar nu uită- sănătatea ta este obiectivul suprem!

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 3646

Corina Macrea

de Corina Macrea

Health Coach

0741313451

corinamacrea.ro

 

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus