Vineri,
12.09.2025
Innorat
Acum
21°C

În ce condiții lucrează salvamontiștii sibieni care numai anul trecut au salvat 286 de persoane

În ce condiții lucrează salvamontiștii sibieni care numai anul trecut au salvat 286 de persoane

Serviciul Public Județean Salvamont Sibiu numără 45 de persoane, dintre care doar 18 sunt angajați, restul fiind voluntari, inclusiv doi medici. Cu toții au avut pe parcursul anului 2021 nu mai puțin de 264 de intervenții, reușind salvarea a 286 de persoane, dintre care 61 au fost predate ambulanțelor sau SMURD-ului. Din păcate, trupurile a două persoane au fost predate Institutului de Medicină Legală.

Cifrele prezentate mai sus cuantifică, într-o oarecare măsură, munca Salvamontului, însă nu arată condițiile în care lucrează iubitorii muntelui în afara intervențiilor, când sunt expuși naturii. Spre exemplu, angajații au ture de câte șapte zile, timp în care se autogospodăresc, până recent fiind cazați într-un apartament din Păltiniș pe care îl împărțeau cu pompierii civili.

”Pentru înnoptare aveam o cameră la dispoziție și spațiu comun în bucătărie, unde colegii mei asigurau permanența 24 de ore din 24”, spune directorul Salvamontului Sibiu, Dan Popescu. În plus, salvamontiștii lucrează la Păltiniș în puncte de prim ajutor formate din containere, dotate cu aparatură medicală, aflate la baza celor două pârtii publice.

Situația s-a schimbat radical începând de astăzi, Serviciul Public Județean Salvamont Sibiu având un nou sediu, rezultatul unei investiții de aproape 3,5 milioane de lei. Noua Bază Salvamont Păltiniș are garaj încălzit pentru autovehiculele de intervenție și snowmobil, spații de prim ajutor și patru camere de cazare pentru echipele de intervenție, toate dotate cu baie și dușuri. Nu lipsesc nici sala de mese, oficiul pentru prepararea hranei, la care se adaugă, la etaj, încă două spații de cazare, dintre care o cameră cu două paturi și o cameră cu 12 locuri, dotate cu grup sanitar, wc, lavoar și dușuri.

Tot imobilul are încălzire în pardoseală, electrocasnice noi și dotări de ultimă generație. În exteriorul bazei există montat un panou de cățărare pentru antrenamentul salvatorilor montani.

Inaugurarea a avut loc marți, în prezența președintei Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, precum și a administratorului public al județului, Adrian Bibu.

”Baza Salvamont Păltiniș, echipată și dotată la standarde europene, va aduce un plus de valoare activității salvamontiștilor și siguranței turiștilor. Este un obiectiv important pentru turismul sibian, mai ales în condițiile în care ne propunem ca județul Sibiu să devină o destinație pentru iubitorii ecoturismului”, a declarat Daniela Cîmpean.

Clădirea noii baze de salvare de la Păltiniș este ridicată pe un teren cedat Consiliului Județean Sibiu de către Primăria Municipiului Sibiu și se află în imediata vecinătate a Bazei Sportive Șoimii Păltiniș, lângă intersecția cu drumul spre Șanta.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 1609

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

3 comentarii

Asigurari si decont , Curte de conturi

Acum 3 ani

Salvamontul face actiuni de salvare a unor turisti care intra pe proprietatile neingradite ale cuiva, domeniu public, privat etc, fara acordul proprietarilor, si isi pericliteaza de multe ori santatea. Iar partiile nu sunt publice. Parca le "exploateaza" economic, cineva. Cine merge la piscina are si si salvamar. Cine merge la partie de ce n-are salvapartie? Cine face un sport, tenis de exemplu, plateste. Cine face "munte, de ce nu platesc, de ce nu au asigurari? Ai bani de ATV dar nu ai asigurare!?? De ce plateste judetul activitatea? In acest timp Colegiile si scolile judetului nu pot asigura invatamant hibrid. Nici online, fie vorba...Si ne mai miram ca tinerii patriei ajung la munte fara sa fi citit prognoza meteo.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 3 ani

pârtiile exploatate comercial cred că sunt obligate să aibă stewardzi, sau salvapârtie cum scrii, dar salvamontul e altceva. salvamontul a fost înființat inițial pentru a salva turiștii care ajungeau în situații dificile din cauza unor schimbări bruște a condițiilor, cedarea echipamentului și alte situații greu previzibile. din păcate au ajuns să umble după piți care pleacă pe munte în cizme cu toc
Raspunde

Histrionici

Acum 3 ani

Asa era acum 140 de ani. Cand muntii pe care se plimbau aveau un -1 max 2 proprietari si proprietarul le facuse cabana si ii intretinea pe salvamontisti. Cred ca confunzi cu SKV- ul b(Carl Wolff, etc) care avea scop cercteraea, etc. si care cred ca era pe baza de voluntariat! Cand nu era un sistem administrativ, buget, Curte de Conturi, piata libera si asigurari ca acum. Si actualul Salvamont nu prea umbla dupa pitzi, paltonari cum le zicea pe vremuri cand rezemau balustrada la podul de pe Oncesti in alaindelon, ci dupa iresponsabili, narcisiti, histrionici si nesimtititi si arareori sportivi profesionisti. N-am auzit pe un sportiv serios sa cheme Salvamontul....Nu pentru el, oricum, ci ptr cate unul ratacit sau care pleaca aiurea
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus