Vineri,
12.09.2025
Parțial Noros
Acum
20°C

”Mai mult decât atât nu se poate face”. De ce nu vor apărea alte giratorii în cartierul Arhitecților

”Mai mult decât atât nu se poate face”. De ce nu vor apărea alte giratorii în cartierul Arhitecților

Aproape de finalizare, proiectul de lărgire a drumului județean din dreptul cartierului Arhitecților se cere modificat de unii dintre locuitorii din zonă. Aceștia cer mai multe sensuri giratorii pe traseul drumului județean lărgit, solicitări cărora însă nu le mai poate fi dat curs, arată autoritățile.

În cursul lunii viitoare este așteptată finalizarea lucrărilor de lărgire la trei benzi a DJ 106C între limita cu municipiul Sibiu și podul peste Seviș, care a fost demolat și reconstruit cu patru benzi. Proiectul a cărui notă de plată a ajuns la aproape 25 de milioane de lei a dus la restricționarea virajului la stânga în cazul locuitorilor din Arhitecților care se întorc din Sibiu și care, pentru a intra pe una din cele peste 20 de străzi ale cartierului trebuie să utilizeze unul din cele trei sensuri giratorii amenajate pe sectorul în discuție.

Iar cum unii locuitori trebuie să facă un ocol semnificativ din punctul lor de vedere, s-au înmulțit vocile celor care solicită amplasarea unor noi girații la care să poată întoarce cât mai aproape de locuință.

Citește și Amânat de patru ori, scumpit în șase rânduri: cum a ajuns să coste 5,4 mil. de euro drumul din Arhitecților

Nu mai este loc pentru alte sensuri giratorii, arată însă Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu, instituția care și-a asumat acest proiect. ”Pe lângă ceea ce își doresc unii să se facă, trebuie să avem în vedere și caracteristicile și limitările tehnice. Soluția tehnică este cea pe care astăzi o avem: dacă s-au dorit alte două-trei sensuri giratorii, s-a constatat că sunt piedici în realizare. Spre exemplu, chiar dacă unele zone erau generoase pentru amplasarea unui sens giratoriu, duceau la situația în care un cetățean ar fi ieșit din curte direct în sensul giratoriu, lucru nelegal. Rețeaua de curent iarăși ne-a creat probleme. Întotdeauna vor fi nemulțumiri și persoane care își doresc mai mult. Mai mult decât atât nu se poate face. La câți bani am alocat, mai aveam să alocăm pentru încă două noi sensuri giratorii, dar nu mai este loc”, arată Daniela Cîmpean.

Ea a apelat și la istoria acestui proiect, în cadrul căruia au fost organizate inclusiv dezbateri publice. Iar soluția la care s-a ajuns și a fost implementată a dus la fluidizarea traficului, arată președinta CJ Sibiu. Potrivit căreia proiectul în discuție este cel mai dificil implementat în mandatele sale de până acum. ”S-a ajuns la această investiție pentru că 100% din cei care stau în cartier stăteau în trafic cu orele. De acolo a rezultat nevoia de a fluidiza traficul. A fost o investiție covârșitoare pentr CJ, a fost făcută din buget propriu. Am considerat că trebuie să intervenim și să sprijinim locuitorii din cartierul Arhitecților. A fost cea mai provocatoare investiție pe care CJ a făcut-o de când sunt aici. Am avut noroc cu colegi care s-au dedicat proiectului. Mai mult decât atât nu se poate face. La acest moment, oamenii nu mai stau în trafic. Circulația este fluidă și va deveni și mai fluidă când se termină și ultima porțiune”, a mai făcut referire Cîmpean la porțiunea de la limita cu municipiul Sibiu unde au rămas ultimele amenajări de finalizat.

Citește și VIDEO Virajul interzis la stânga de 20 de ori: drumul lărgit în cartierul Arhitecților a primit marcaje

 

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

Eu

Acum 3 ani

La emiterea autorizatiilor de construire de catre Primaria Cisnadie au fost respectate prevederile legale privind distanta dintre axului drumului judetean si gardurile sau constructiile situate de o parte si de alta a drumurilor?A fost respectata distanta minima de 30m fata de ampriza DJ 106C- asa cum a fost stabilita prin PUZ aprobat prin HCL 12/2006- avizat de Consiliul Judetean Sibiu? Nerespectarea acestor prevederi este motivul pentru care in caz de amenajare a unui sens giratoriu “un cetatean ar fi iesit din curte direct in sensul giratoriu”? Forma negativa a verbelor este constant utilizata de autoritatile locale cand vine vorba de Cartierul Arhitectilor : sens giratoriu ”nu se poate”, scoala ”nu se poate”, gradinita ”nu se poate”, asfaltarea strazilor ”nu se poate”, pentru cartier ”nu sunt bani ”, transport in comun ” nu s-a putut”, amenajrea drumului spre Dedeman “ nu se poate”etc....
Raspunde

Miki maus

Acum 3 ani

Atatea sensuri giratorii cate sunt, sunt bune. E mai bun un mic ocol decat sa stam 40 minute in trafic (sa stam). Nu avem nicio problema cand trecem prin Cisnadie (zona primariei) sau prin centru Sibiului, unde sunt mai toate strazile cu sens unic... dar se circula. In plus , sa nu se stea pentru cate unii care vor sa o "taie" spre dreapta, as fi montat si parapeti. Asta chiar ar fluidifica traficul. Astept haterii...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Rr

Acum 3 ani

Unde locuiti domnule Miki? Daca locuiti pe o strada apropiata de unul dintre sensurile giratorii, e de inteles. Daca nici nu locuiti in cartier, va inteleg comentariul. Eu trebuie sa fac in plus mai mult de 1.5km la fiecare drum de intoarcere acasa. Am ajuns sa prefer drumul de pe camp.
Raspunde

Mini mais

Acum 3 ani

Locuiesc pe o strada cu sens unic din Sibiu. Cand vin din zona Aeroport fac 1.1 km mai mult decat daca vin din zona M.Viteazu. Nu stiu de ce nu mi-a trecut prin cap sa ma plang la ziar sa le cer sa schimbe toate sensurile unice in zona centrala ca sa ajung eu mai repede acasa.
Raspunde

K.Samuel

Acum 3 ani

Problema o vad mai degraba temporara, pana se da drumul la sensul giratoriu de la viitorul Kaufland. Actualmente, e într-adevăr aiurea dacă vrei s-o iei către Cisnădie de pe una dintre străzile cuprinse între sensul de la Profi de pe Calea Cisnădiei și cel de pe Dima, trebuie sa mergi pana pe Dima și sa înfrunți traficul, care adesea nu e lejer. Exista bineînțeles și varianta pe străduțe, însă acolo multe sunt de pământ. Aici ar putea interveni primăria Cisnădie pentru a crea soluții viabile și de a ușura traficul de pe artera principala.
Raspunde

Un sibian din Arhitectilor

Acum 3 ani

Se puteau face multe, dar e ușor să spui NU SE POATE, sau NU SUNT BANI! Titlul articolului, din acest punct de vedere, nu e fidel decât în parte conținutului! Nu observ niciun comentariu legat de amenajarea viitoarelor așa-zise PISTE de biciclete, care vor fi amenajate DOAR pe o parte a drumului, late de doar 1m/sens (minimul normativ legal stabilit acum mai bine de 30 de ani, dar insuficient în realitate) și pentru parcurgerea cu bicicleta de la podul peste Seviș la intrarea în Sibiu, este obligatoriu (regulamentar) să te dai jos pentru a trece ca pieton PENTRU FIECARE din cele peste 20 de treceri de pietoni aferente celor peste 20 de drumuri laterale!
Raspunde

Un biciclist

Acum 3 ani

Rog șoferii autovehiculelor să nu mai folosească ABUZIV avertizarea sonoră îndelungată ( sau/și să înjure, să amenințe etc) a bicicliștilor care folosesc DEOCAMDATĂ carosabilul. PÂNĂ la marcarea pe trotuar a pistelor de biciclete și semnalizarea lor cu indicatore rutiere, bicicliștii (și trotinetiștii) au dreptul să circule pe carosabil. Mai mult bicicliștilor le este interzis să circule pe trotuar. Le aduc la cunoștință acestor șoferi neinformați următorele dispoziții legale incidente: În sensul prezentei ordonanțe de urgență, expresiile și termenii de mai jos au următorul înțeles: [...] 25. pistă pentru biciclete - subdiviziunea părții carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pistă separată de drum, special AMENAJATĂ, SEMNALIZATĂ și MARCATĂ corespunzător, destinată numai circulației bicicletelor și trotinetelor electrice; [art. 6 alin. (1) din OUG nr. 195/2002] DACĂ un drum este prevăzut cu o pistă pentru biciclete, bicicletele și trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista respectivă. [art. 41 alin. (3) din OUG nr. 195/2002] DACĂ pe direcția de deplasare EXISTĂ o pistă pentru biciclete, SEMNALIZATĂ ca atare, conducătorii vehiculelor prevăzute la alin. (1) [bicicletele și trotinetele electrice] sunt obligați să circule numai pe această pistă. [art. 160 alin. (2) din Regulamentul ... aprobat prin HG nr. 1391/2006] Se INTERZICE conducătorului de bicicletă sau trotinetă electrică, după caz: [...] c) să circule pe TROTUARE, cu excepția cazului când pe acestea sunt AMENAJATE piste pentru biciclete; [art. 161 alin. (1) din Regulamentul ... aprobat prin HG nr. 1391/2006] Mulțumesc!
Raspunde

Un Sibian

Acum 3 ani

Si la scoala unde va trimiteți copiii? Acolo unde platiti impozit pe propietare speram, deci la Cisnadie!
Raspunde

Andrei

Acum 3 ani

Solutia implementata este foarte buna , cu urmatoarea mentiune: sa largeasca si sa asflateze drumul de pamant de langa camp ( care merge paralel cu DJ-ul ) , astfel circulatia in interiorul cartierului se poate face pe stradute lasand DJ-ul doar pentru acces.
Raspunde

Birtu

Acum 3 ani

¨NU SE POATE !¨ Marca inregistrata de autoritatile din Sibiu ! Se poate doar daca iasa ca$h pentru cei care trebuie in rest, nu se poate !
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus