Duminică,
03.07.2022
Cer Senin
Acum
19°C

20 de trenuri noi vor circula în România. Niciunul nu va trece prin Sibiu

20 de trenuri noi vor circula în România. Niciunul nu va trece prin Sibiu

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat astăzi un contract pentru achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, anunță ministrul Grindeanu pe facebook. Valoarea contractului de bază este de aproximativ 263 milioane de euro, fără TVA.

Contractul presupune achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional, comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 37 de unități, cu perioadă de mentenanță de 30 de ani. De asemenea, se vor asigura de către furnizor și servicii de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software, se arată într-un comunicat al Autorității pentru Reformă Feroviară.

Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90.

Din punct de vedere al confortului pasagerilor ramele dispun de o zonă de bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, dar și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Din punct de vedere al confortului, unitățile dispun de sisteme de climatizare, precum și conexiune wi-fi.

Viteza maximă de rulare este 160 km/h. Ramele electrice RE-IR vor fi folosite pentru a asigura conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale țării, dar și facilitarea conexiunilor inter-regionale. Astfel, rutele deservite de noile rame vor fi: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași, mai arată sursa citată.

"Achiziționarea noilor rame electrice inter-regionale va contribui la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată" transmit autoritățile.

Valoarea totală a contractului pentru achiziția  celor 20 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la valoarea de 1.309.065.880,00 lei, fără TVA (aproximativ 263 milioane  EUR), dintre care 931.065.880 lei reprezintă valoarea  ramelor și 378.000.000 lei serviciile de mentenanță.

Suplimentarea comenzii conform celor menționate anterior (alte 17 rame și dublarea mentenanței la 30 de ani) poate duce la un cost total de 3.714.279.851,00 lei, fără TVA (aproximativ 748 milioane EUR). Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat.

Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024.

foto Sorin Grindeanu/facebook



Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Comentarii

5 comentarii

Claus

Acum 3 luni

Trebuie neaparat bagata paza pe aceste trenuri,amenzi si interzis in ele daca e cazul,am mers cu un tren 18 ore in Romania,si gasit de la persoane ce se descaltau pana la sters pe maini cu perdeaua de la geam. Apoi sper ca nu v or merge tot cu 28 km/ora viteza medie CFR pe 2021.
Raspunde

BON

Acum 3 luni

Până acum câţiva ani în urmă, când peste liniile ferate ale gării Sibiu era un pod vechi, se spunea că nu se poate face o reţea de cale ferată electrică din cauza podului, că-i prea jos. Dar ce să vezi că s-a construit un pod nou şi încă nu este o cale ferată electrică de la Vinţu de Jos la Braşov, via Sibiu - Făgăraş. Motivul încă se mai caută. Cert e că acele noi garnituri de tren nu vor putea deservi şi această rută! RUŞINE!!!
Raspunde

Rosu

Acum 3 luni

Iti spun io motivu`: tunelu´ de la Apold.
Raspunde

@Roșu din partea unui apolzan feroviar

Acum 3 luni

NU-i adevărat. Linia Vințu de Jos - Sibiu este linie de rezervă în caz că se întâmplă vreun eveniment feroviar pe magistrala 300 între Vințu de Jos - Coșlariu - Copșa Mică și Brașov.
Raspunde

Xcn

Acum 3 luni

Sibiul a ramas iara marginalizat si nu avem legaturi directe cu bucurestiul decat cu vechile trenuri care se misca cu viteza melcului turbat...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus