Duminică,
14.08.2022
Cer Senin
Acum
24°C

Ne costă 7.200 de euro pe lună. Primăria caută operatori pentru Lacul lui Binder

Ne costă 7.200 de euro pe lună. Primăria caută operatori pentru Lacul lui Binder

183.000 de lei, la care se adaugă TVA, este bugetul pe care administrația locală l-a alocat pentru operarea și mentenanța instalațiilor amplasate pe Lacul lui Binder. Zonă de agrement la care Primăria lucrează de patru ani.

”Din scurt” a fost lansată licitația pentru operarea și mentenanța instalațiilor de wakeboard și schi nautic amplasate în cea mai nouă zonă de agrement a Sibiului, Lacul lui Binder. ”Din scurt” pentru că funcționarii speră să deschidă lacul peste aproximativ două săptămâni, adică de la 1 mai, iar termenul de depunere a ofertelor de către cei interesați a fost fixat la mijlocul săptămânii viitoare, adică pe 20 aprilie.

183.000 de lei, la care se adaugă TVA, este suma maximă pe care Primăria, prin intermediul Serviciului public de administrare a bazelor sportive și de agrement, o oferă pentru operarea și mentenanța celor două tipuri de instalații pe o perioadă de șase luni (1 mai – 31 octombrie 2022). Raportat la cele șase luni, rezultă că din estimările administrației locale, funcționarea Lacului lui Binder costă bugetul local al municipiului maxim 7.259 de euro lunar.

Pentru acești bani, societatea angajată ar urma să aducă operatori cu atestat în ceea ce privește operarea și manipularea instalațiilor de agrement, absolvenți ai cursurilor de prim-ajutor medical. Totodată, vor trebui aduse persoane autorizate pentru a asigura întreținerea și revizia respectivelor instalații.

Opt ore pe zi de operare

”Serviciile de mentenanță și operare a instalațiilor de agrement wakeboard / schi nautic ale complexului vor fi asigurate în perioada 1 mai – 31 octombrie, pe întreaga durată a programului de lucru, între orele 12:00 – 20:00 pentru operare, iar pentru mentenanță în afara orelor de program”, se arată în caietul de sarcini al procedurii de atribuire a contractului în discuție. 

Operatorii aduși de firma angajată vor trebui să participe la ședințele organizate în cadrul complexului, să pornească și oprească instalațiile, pe care să le întrețină zilnic. Săptămânal și lunar, în zilele de luni, se vor asigura operațiuni de mentenanță periodică.

Totodată, operatorii vor trebui să îi monitorizeze pe cei care le vor utiliza instalațiile. ”La ora de închidere, prestatorul va asigura evacuarea/ieșirea utilizatorilor din apă, luând măsurile necesare în acest sens, prestarea serviciilor zilnice încheindu-se odată cu terminarea operațiunii de evacuare de către utilizatori”, se mai arată în caietul de sarcini.

Funcționarii Primăriei au pus la dispoziția celor interesați manualele de utilizare și mentenanță a instalațiilor. Mai departe, autoritățile așteaptă de la firmele interesate ”descrierea modului în care înțeleg scopul contractului și modul în care își propun să abordeze prestarea serviciilor de mentenanță”.

Barul și terasa: de anul trecut tot încearcă

Procedura referitoare la mentenanța și operarea instalațiilor de pe Lacul lui Binder vine în contextul în care administrația locală încearcă din vara anului trecut să închirieze și barul și terasa amenajate în incinta împrejmuită cu gard a viitoarei zone de agrement. Săptămâna viitoare, pe 21 aprilie, este termenul de depunere a eventualelor oferte în cadrul celei de-a patra licitații pe care Serviciul Public Administrare Baze Sportive și de Agrement al Municipiului Sibiu (serviciul din cadrul Primăriei care administrează Lacul lui Binder) o organizează pentru barul de 72,7 mp, terasa neacoperită de 131 de mp și terasa de 35 de mp amenajată în zona plajei artificiale a Lacului lui Binder.

Contractul scos la licitație prevede închirierea acestor suprafețe pe o perioadă de cinci ani, cu program de funcționare timp de șapte luni, de marți până duminică, între orele 10:00 – 23:00. ”Activitatea Complexului de agrement va fi sezonieră, și se va desfășura în perioada 01 aprilie – 31 octombrie, cu posibilitatea de prelungire în funcție de condițiile atmosferice până cel mai târziu la data de 30 noiembrie a fiecărui an de activitate”, se mai arată în caietul de sarcini al procedurii.

Administrația locală interzice ca la aceste puncte să fie comercializate băuturi cu o concentrație de alcool mai mare de 12%, tutun sau produse alimentare nepreparate. 

Cele trei spații vor putea fi închiriate doar împreună, iar prețul minim de închiriere este de 1.500 de euro pe lună. ”Tariful de închiriere pentru bar pornește de la 5.093,20 lei/lună, iar tariful de închiriere al teraselor pornește de la 2.490,00 lei/lună. Cele trei imobile se închiriază doar împreună, tariful total va porni de la 7.583,20 lei/lună”, se arată în caietul de sarcini. Potrivit căruia, cuantumul chiriei va fi indexat în fiecare lună cu indicele inflației. În plus, pe perioada cât Lacul lui Binder va fi închis (noiembrie – februarie), cei care ar urma să închirieze spațiile trebuie să le elibereze de bunuri. Altfel, vor trebui să plătească trei lei pe zi pentru fiecare metru pătrat ocupat.

Chiria nu include și costurile utilităților. ”Pentru monitorizarea consumurilor de utilități, chiriașul va avea obligația de a monta contoare de apă, respectiv energie electrică”.

Funcționarii Primăriei arată în documentație că au ajuns să ceară o astfel de chirie ”având în vedere investițiile realizate pentru amenajarea Complexului de agrement Lacul lui Binder prin care s-a creat o nouă zonă de relaxare și petrecere a timpului cu un caracter unic în zonă, ținând cont în același timp de diversitatea activităților sportive și de agrement disponibile, precum și de potențialul de dezvoltare turistică a complexului”.

Operatorii din domeniu nu sunt, însă, convinși de faptul că viitorul Complex le va aduce clienți. ”Prețul nu cred că este atractiv. Trebuie să ai în vedere că acolo, dacă mergi, trebuie să faci o investiție, pentru care ai nevoie de câțiva ani ca să o recuperezi. Dar marea necunoscută este vadul de clienți. Deși proiectul este frumos pe hârtie, după doi ani de pandemie nu știu cine este dispus să riște a investi într-o astfel de zonă. Asta în condițiile în care și pe Bălcescu, dar și în Piața Mică sunt spații de închiriat pentru baruri și terase și nu se încumetă nimeni. Eu, cel puțin, nu aș vrea să risc deschierea unei investiții în acel complex, care este și îngrădit, deci nu poți atrage alți clienți, în afară de cei care plătesc taxa de intrare. Și să dea gratuit, în primă fază, acel spațiu și nu știu cât de mulți s-ar înghesui. Totuși, trebuie să faci o investiție inițială de câteva zeci de mii de euro”, sunt părerile culese de Turnul Sfatului de la trei proprietari de restaurante și terase din Sibiu.

Așteptat de trei ani

Din mai 2018 au început procedurile (proiectarea și, mai apoi, execuția) pentru amenajarea Lacului lui Binder sub forma unui complex de agrement. 14 milioane de lei au fost cheltuiți de atunci, în cadrul a două contracte.

Inițial, lucrările ar fi trebuit terminate în decembrie 2019. Apoi, în 2020. Apoi, contractul cu Construcții SA a fost reziliat, iar în 2021 lucrările au fost reluate. Complexul a fost anunțat oficial ca fiind finalizat în luna decembrie a anului trecut.

La începutul acestui an, administrația locală a adoptat și prețurile propuse pentru facilitățile amenajate acolo.

Citește și O familie cu doi copii va plăti 240 de lei pe zi să facă plajă și să se joace la Lacul lui Binder. Primăria anunță prețurile

Sursa fotografiilor: Primăria Sibiu

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Nicușor von Șorliken

Acum 4 luni

S-ar preta nemaipomenit cateva terase de lux, cu ciorba de la vestitii producatori locali- K si P, precum si cunoscutii mititei de la nea G!
Raspunde

BON

Acum 4 luni

Cred că cel mult timp va fi închis sau cu foarte puţini clienţi.
Raspunde

Comploteaza

Acum 4 luni

Oare cu cine s-a consultat Primaria cand a incercat sa inchirieze barul/terasa ? Acolo trebuie invitati sa inchirieze doar firme foarte potente din Sibiu cu experienta mare in domeniu si care pot sa-si permita sa vanda cu adaus rezonabil fara a vede din locatie o sursa de inbogatire ci una de publicitate.

Raspunde

Birtu

Acum 3 luni

Cum de nu se inghesuie clientii primariei care sint acolo unde e nevoie! Stiu ca nu iasa cascaval si nu se baga !

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus