Miercuri,
29.06.2022
Cer Senin
Acum
25°C

Pietonala din Șelimbăr, motiv de ceartă. ”S-a transformat în parcare pentru un ansamblu rezidențial”

Pietonala din Șelimbăr, motiv de ceartă. ”S-a transformat în parcare pentru un ansamblu rezidențial”

Zona de promenadă dintre străzile Mihai Viteazu și Octavian Goga, la intersecția cu George Coșbuc, nemulțumește șelimbărenii care chiar vor să se plimbe în această zonă. Ei spun că o pot face în continuare, dar devine periculos din cauza mașinilor care intră aici sau care chiar parchează în zonă.

”Au fost făcute sesizări și memorii de către locuitorii din zonă, deoarece este o zonă exclusiv de case, iar accesul pe str. Ion Creangă se face pe o stradă cu o lățime de maxim 4 metri, neasfaltată.

Într-adevăr au fost montate indicatoare rutiere cu accesul auto interzis și au „inventat” încă o cale de acces dinspre strada Mihai Viteazu, acest acces fiind prin curtea familiei Orlandea, dar chiar și așa locuitorii unuia dintre blocuri nu pot ajunge în parcare decât trecând prin zona de promenadă”, spune un șelimbărean.

Acesta este nemulțumit de faptul că deși a fost prevăzut accesul riveranilor de pe strada Horia Creangă, încă din faza de proiectare a promenadei, de acest fapt beneficiază de fapt proprietarii din cele 4 blocuri care au apărut în zonă.

”Parcare pentru aceste blocuri se putea construi pe partea opusă a promenadei unde se află un teren deținut de aceeași societate comercială, dar pe care probabil intenționează să ridice alte blocuri, fără ca primăria și serviciul de urbanism să realizeze că accesul mașinilor de pompieri la anumite construcții din zonă este imposibil, iar traficul unui întreg ansamblu rezidențial pe străduțe cu lățime de 3 sau 4 metri este un dezastru”, spune cetățeanul.

La fel, se semnalează că din cauza traficului auto, promenada dată în folosință de scurtă vreme începe să se strice.

Primarul Marius Grecu spune însă că accesul mașinilor pentru locatarii din zonă nu poate fi îngrădit. ”Este permis accesul autoturismelor pe tronsonul dintre străzile Ion Creangă și Mihai Viteazu, însă doar riveranilor. Nu suntem doar noi în această situație, trebuie să le acordăm accesul în această zonă. Legat de faptul că sunt pavele distruse, acestea vor fi reparate de societatea care are lucrări în această zonă. Am discutat cu ei, au luat la cunoștință și vor face reparațiile”, spune Marius Grecu.

Valoarea estimată a contractului de lucrări, conform devizului general întocmit de proiectant, a fost de 4.188.870,81 lei fără TVA.

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

Ionica

Acum 2 luni

Pe scurt pietonala in campanie dar de fapt nu e pietonala, avem trafic auto pe doua sensuri fara trotoar, lucru ilegal si fara spatii verzi. Primaria Selimbar e vestita in tribunale, La Multi Ani!
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 luni

Pe vremea comunistilor (si cred ca si inainte) ar fi fost de mult alipit oficial la Sibiu, ca Turnisorul si Gusterita, imediat cum se unea fizic cu Sibiul, si nu si-ar mai fi facut nimeni de cap in halul de acum in Selimbar sau Arhitectilor. O fi Fodor praf, dar Sibiul nu arata atat de haotic, sunt alte standarde. N-ar fi existat nici blocul ala de 100 de mii de etaje din capatul Mihai Viteazu , care e la un metru de granita cu Sibiu :)
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 luni

Astia n-au auzit de asfalt in pavelestadt?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Vasile

Acum 2 luni

Iar se pricepe Bratu la ce se întâmplă în Șelimbar???
Raspunde

Marius Costei

Acum 2 luni

Primarul e praf si in acest caz. Regulile de urbanism nu se aplica. De cele de bun simt nu mai vorbim. Vor suferi selimbarenii din zona. Spaga merge, salariile merg. Deschideti ochii data viitoare si mergeti la vot ! Indepartati cancerul care se metastaziaza la primaria Selimbar.
Raspunde

Maria

Acum 2 luni

Mă întreb cum pot fi numiți riverani ai străzii Horia Creanga, locuitorii celor 4 blocuri, când adresa lor e fie pe str. Mihai Viteazu, fie pe str. Ion Creangă. Având în vedere că cele 4 blocuri s-au construit ulterior zonei de promenadă, cum s-a autorizat accesul auto pe o zona marcată cu indicatoare de zonă exclusiv pietonală?
Raspunde

Dragos

Acum 1 lună

Sunt multe de spus despre acest subiect. Totul a inceput cu o autorizatie de constructie obtinuta in 5 luni de catre fostul proprietar al terenului, familia Orlandea. Dezvoltatorul imobiliar a mers la sigur, a cumparat terenul la data de 29.06.2020, autorizatia de constructie nr. 90 fiind obtinuta la 11.06.2020, pentru adresa str. Ion Creanga, nr. 21, avand regim P+2E. Cu grija Primariei, autorizatia a fost acordata cu acces din Promenada, ca nu cumva dezvoltatorul sa piarda din terenul construibil prin amenajarea accesului pe terenul propriu. Autorizatia de construire a fost emisa fara a fi solicitat PUZ, cu toate ca celor care au construit pe strada Horia Creanga (Promenada), Primaria le-a cerut PUZ si le-a acceptat P+E+Er. Pentru obtinerea autorizatiilor Primaria le-a cerut sa cedeze si din teren pentru a se face str. Horia Creanga (actuala Promenada). Ansamblul rezidential nu a beneficiat de aceeasi “rigoare” din partea Primariei, ba a primit si acces de pe Promenada pe 2 sensuri de circulatie. O noua “surpriza” o constituie acordarea autorizatiei de construire pentru un nou imobil pe terenul invecinat Promenadei, teren care a fost tot in proprietatea familiei Orlandea, tot fara PUZ si cu regim P+2E, cu nr 165 din 08.07.2021. Si nu e gata sirul “surprizelor”, deoarece ansamblul rezidential a primit o noua autorizatie de constructie nr 186 din 25.08.2021 pentru schimbarea femei la autorizatia de constructie nr 90 din 11.06.2020, prin efectuarea unor lucarne si luminatoare la nivelulul podulului celor 3 blocuri, adica pasul premergator aparitiei unor mansarde la cele 3 blocuri, reprezentand inca vreo 15-18 apartamente pe langa cele 63 deja construite, totul planificat pas cu pas. Toate acestea inseamna cel putin 80 de masini care vor circula in medie cel putin o data pe zi pe “Promenada” cu o latime de 6 m si fara trotuare pentru pietoni. Va las pe dumneavoastra sa trageti concluziile cu privire la dezvoltarea Selimbarului!

Raspunde

Che

Acum 1 lună

Superb , magnific ! , o inginerie ….financiară !!
Raspunde

Ionel

Acum 1 lună

Din păcate sunt admirați toți cei care fac bani prin metode necinstite! Nu e nicio inginerie financiară în acest caz, este vorba de mult tupeu, de ”mușchii” lui Orlandea junior și de complicitatea Primăriei Șelimbăr. Ce se va întâmpla la prima accidentare a unui pieton de către o mașină? Va fi de vină pietonul că a circulat pe un traseu marcat cu semn de ”interzis accesul auto” și ”zonă pietonală” sau va fi de vină conducătorul auto care a plătit bani grei pentru un apartament cu loc de parcare într-o zonă cu acces auto interzis? Oricum nu vor fi de vină nici cei de la primărie care au eliberat autorizația de construcție, nici dezvoltatorul imobiliar care a avut tupeul să construiască așa ceva.
Raspunde

Ion

Acum 1 lună

Felicitări pentru răbdarea de a povesti întreaga ”telenovelă”. Cât de curând va începe sezonul 2 pentru că familia Orlandea a solicitat certificat de urbanism (numărul 199/ 31.03.2022) pentru construirea încă unui bloc pe petecul de pământ care i-a mai rămas ca grădină. Din fericire nu i-a fost eliberat acel certificat de urbanism, dar vom vedea ce mai urmează. Mai e ceva teren prin jurul celor 4 blocuri, deci mai pot construi că doar n-o să pună pomi sau iarbă, iar locul de joacă și filigoriile promise locatarilor au fost doar pe hârtie.

Raspunde

Alina

Acum 1 lună

Tot "inginerie financiara" se numeste si faptul ca au denumit dormitorul birou ca sa nu mai fie nevoiti sa pastreze distanta legala intre cladiri sau sa faca studiu de insorire?
Raspunde

Veronica

Acum 1 lună

Am citit tot in Turnul Sfatului articolul despre "Noi norme urbanistice în Șelimbăr". Oare cati dintre dezvoltatorii imobiliari vor fi preocupati de respectarea lor si cati vor fi preocupati de gasirea "portitelor" pentru ocolirea lor? Pe hartie totul atata bine, in practica...mai vedem.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus