Vineri,
02.12.2022
Partial Noros
Acum
6°C

Noua pistă de biciclete din cartierul Arhitecților a fost îngustată în favoarea trotuarului

Noua pistă de biciclete din cartierul Arhitecților a fost îngustată în favoarea trotuarului

Înainte de recepția proiectului de lărgire a drumului din dreptul cartierului Arhitecților, autoritățile județene au dispus modificarea suprafețelor alocate pistei de biciclete și a trotuarului de lângă.

Modificările au fost realizate în cursul zilei de luni, prin acoperirea marcajului care delimita trotuarul și pista de biciclete amenajate pe partea stângă a DJ 106C (sensul de mers dinspre Sibiu spre Cisnădie) și trasarea unuia nou în zona alocată inițial pistei. Prin noul marcaj care delimitează cele două fluxuri de circulație, pista de biciclete a fost îngustată la o lățime de 1,75 metri, iar trotuarul măsoară acum o lățime de 1,35 metri, marcajul de demarcare având o lățime de zece centimetri.

Citește și Drumul din cartierul Arhitecților, amânat a cincea oară: din cauza locuitorilor și a Primăriei Sibiu

Modificările au loc în condițiile în care trotuarul și pista de biciclete nu au mai fost construite la lățimile propuse prin proiectul de obținere a autorizației de construire de la Primăria Cisnădie. Conform autorizației emisă în vara anului 2020, pista de biciclete urma să aibă o lățime de doi metri, iar trotuarul – 1,5 metri.

De la o lățime de 3,5 metri a trotuarului și pistei, propusă prin proiect, s-a ajuns la o lățime însumată de 3,2 metri. Care acum a fost reîmpărțită între trotuar și pistă

Potrivit normativelor în vigoare, în localitățile urbane trotuarele se amenajează ”cu o lățime cuprinsă între 1,00 m şi 4,00 m, în funcţie de intensitatea circulaţiei pietonale şi de locul unde sunt amplasate”.

În ceea ce privește amenajarea pistelor de biciclete, legislația din țara noastră este extrem de lacunară. Prin ghidurile elaborate acum pentru accesarea de fonduri prin PNRR, autoritățile centrale au decis să finanțeze, în mediul urban, piste de biciclete cu dublu sens care au o lățime de minim trei metri.

Lucrările pentru modernizarea DJ 106C pe o porțiune de 3,2 km au termen de finalizare 27 mai 2022.

Citește și Ghinion. Pista de biciclete a Consiliului Județean din Arhitecților nu se mai continuă și în Sibiu

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

Vld

Acum 6 luni

e foarte bine ca s-a largit trotuarul, chiar era greu sa te deplasezi pe acolo. dar, doamne, ce urat arata dunga aia neagra pe un asfalt nou. lucru de doi bani :(
Raspunde

Favela Arhitecti

Acum 6 luni

Din nou, aceasta favela ingrozitoare nu se dezminte!
Raspunde

Sandokan

Acum 6 luni

Inteleg ca ai invatat un cuvant nou (favela) si tii neaparat sa-l folosesti de fiecare data cand faci referire la Cartierul Arhitectilor. Daca vrei sa fii obiectiv, nu sa faci comentarii doar "de amorul artei" si ca sa-ti versi tu frustrarile, atunci critica-i pe cei care au facut modificarea asta. Pana una-alta, spre deosebire de celelalte piste din "metropola" bine gandita si organizata , Sibiu, pista asta macar nu e definita de o dunga pe marginea partii carosabile. Stii ce zic? Adica ar fi fain sa vezi si "partea plina a paharului".
Raspunde

Emil

Acum 6 luni

Din cate stiu, licheaua Boc a introdus construcția favelelor in Romania.
Raspunde

Ran

Acum 6 luni

Tronsonul de pista (vorba vine pista) care incepe la Cisnadie si tine pana dupa podul peste Sevis (unde traverseaza strada), circula zvonul ca a fost construit fara autorizatie de construire si fara documente justificative de baronul din Cisnadie…Bazat…
Raspunde

Jiji Berbecali

Acum 6 luni

Dupa standardele sibiene mie mi se par mai late decat trebuie, asta chiar e un progres.
Raspunde

Arhitect

Acum 6 luni

Pista de biciclete reconfigurata nu respecta deci nici macar un minim de 1 m pe sens de mers. Un proiect facut de Campean dupa standarde Huja...
Raspunde

Xulescu

Acum 6 luni

Ar trebui să se sesizeze politia rutieră. Acea pistă nu mai e conformă. Trebuie cel puțin 1m pe sens. Și să nu mai vorbim despre întreruperea "pistei" la fiecare intersecție unde sunt treceri de pietoni. Dar ca la noi, așteptăm întâi să moară cineva ca să se ia măsuri.
Raspunde

Pieton

Acum 6 luni

Se vede că cei de la consiliul județean și cei de la primăria Cisnadie nu obișnuiesc să meargă pe jos sau cu bicicleta.
Raspunde

Ovidiu

Acum 6 luni

Ca la noi la nimeni
Raspunde

No Name

Acum 6 luni

Mai sunt niste marcaje care inseala biciclistul si le-ati publicat in imaginea 2. Acolo aveti un marcaj cu 2 sageti si o bicileta desenata intre ele, una dintre sageti indica faptul ca biciclistul poate sa parcurga trecerea de pietoni fara sa se dea jos de pe bicicleta. De asemenea acolo este marcaj numai de trecere de pietoni, inseamna ca nu se traverseaza pe bicicleta, trotineta, tricicleta, skateboard etc. Derutare totala cu marcajele drumului asta! Iar daca autoritatiile care oricum traiesc in realitatea lor spun ca pe trecerile de pietoni se poate trece si pe bicicleta atunci de ce nu s-ar trece si pe trecreile de pietoni de pe drumul national?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus