Duminică,
12.10.2025
Innorat
Acum
10°C

Ghinion. Pista de biciclete a Consiliului Județean din Arhitecților nu se mai continuă și în Sibiu

Ghinion. Pista de biciclete a Consiliului Județean din Arhitecților nu se mai continuă și în Sibiu

Cu un buget total de 30 de milioane de lei, cele două proiecte derulate de două administrații diferite în zona cartierului Arhitecților ”nu se pupă” între ele. Pista de biciclete pe care Consiliul Județean Sibiu o (re)amenajează pe o lungime aproximativ trei km și care face legătura și cu orașul Cisnădie nu se mai continuă și în municipiul Sibiu.

Luna martie a anului viitor este – după mai multe amânări – termenul de finalizare a lucrărilor de lărgire a DJ 106C în zona din dreptul cartierului Arhitecților. Proiect derulat de Consiliul Județean Sibiu, în cadrul unui contract a cărui valoare a ajuns la 24,7 milioane de lei, cu tot cu TVA, lărgirea drumului județean are în vedere și amenajarea unei piste de biciclete. Una promisă a avea o lățime de doi metri și care vine tocmai din Cisnădie.

La intrarea în municipiul Sibiu, însă, infrastructură pentru deplasarea cu bicicleta nu mai există: proiectul în care Primăria Sibiu a investit peste cinci milioane de lei pentru lărgirea Căii Cisnădiei nu prevede și piste pentru bicicliști.

N-a mai fost loc

Într-un răspuns transmis pentru cititorii Turnul Sfatului, conducerea Primăriei Sibiu arată că ei i-a aparținut primul proiect de intervenție în infrastructura de transport din zonă. ”Proiectul de lărgire a Căii Cisnădiei la ieșirea/intrarea în municipiul Sibiu s-a inițiat și finalizat înainte ca proiectul Consiliului Județean de lărgire a drumului județean să înceapă. Precizăm însă că documentația tehnică aferentă proiectului Primăriei Sibiu a fost pusă la dispoziția omologilor din cadrul Consiliului Județean tocmai, pentru consultare și corelare”, răspund reprezentanții Primăriei Sibiu.

De la bun început lărgirea Căii Cisnădiei nu a fost gândită și pentru bicicliști

Contractul pentru lărgirea Căii Cisnădiei de la două la patru benzi (pe tronsonul cuprins între limita administrativă a municipiului Sibiu și sensul giratoriu de la intersecția cu străzile Rahovei și Gheorghe Dima) a fost semnat la finele lui 2019, pe baza unui proiect tehnic realizat în același an. Execuția lucrărilor a fost începută și finalizată în 2020. Adică în anul în care a început și Consiliul Județean lucrările la lărgirea drumului județean care continuă Calea Cisnădiei din Sibiu.

Încă de la bun început, proiectul cerut de Primăria Sibiu nu prevedea vreo pistă de biciclete. ”Primăria Sibiu a inițiat acest proiect cu scopul de a fluidiza circulația într-un punct în care traficul spre/dinspre Cisnădie se bloca și prin urmare a fost realizat cu prioritate și urgență, pentru a atenua această problemă”, arată cei care administrează infrastructura Sibiului.

Cu atât mai puțin s-a mai gândit cineva la vreo pistă de biciclete, cu cât Primăria a decis să asculte dorințele locuitorilor din zonă și a renunțat la lărgirea Căii Cisnădiei la patru benzi, alegând varianta unei extinderi la trei benzi. ”Primăria Sibiu a revizuit proiectul, reducând carosabilul la 3 benzi, asigurând circulația pietonală și menținând cât mai mult din zonele verzi. Având în vedere aceste modificări, lățimea carosabilului nu mai permite și crearea de piste pentru biciclete. Marcarea unor astfel de piste ar îngusta din nou căile de circulație auto și / sau pietonală, anulând practic scopul lucrării”.

În urmă cu aproximativ o lună, Consiliul local a aprobat o hotărâre pentru a facilita colaborarea Primăriei Sibiu cu CJ Sibiu, pentru ”conectarea” celor două proiecte de infrastructură. Protocolul vizează chestiuni referitoare la rețele de comunicație și nu și la infrastructura pentru bicicliști. 

Pentru ca mașinile să intre mai ușor în Sibiu din Arhitecților, Primăria a amenajat două benzi de circulație. Pentru pistă de biciclete, n-a mai fost loc

O promisiune

Încurajarea deplasării cu mijloace alternative mașinii personale este un deziderat asumat prin numeroase strategii de către administrația Sibiului. În acest context, Primăria Sibiu promite că nu va lăsa pista de biciclete modernizată pe trei km și care pornește de la marginea Cisnădiei fără legătură cu interiorul municipiului. ”Pentru a crea în zonă infrastructura pentru deplasarea pe bicicletă, Primăria Sibiu are în vedere amenajarea zonei adiacente străzii Siretului și a drumului care va face legătura între Calea Cisnădiei și Calea Dumbrăvii (pe strada Arieșului), cu piste pentru biciclete, asigurând continuitatea culoarelor pentru biciclete și legătura cu pistele care sunt în curs de creare pe Calea Dumbrăvii”, descriu reprezentanții Primăriei Sibiu.

Drumul care ar urma să facă legătura între strada Arieșului și Calea Dumbrăvii (peste fosta bază Tursib) nu are deocamdată nici studiu de fezabilitate. În ceea ce privește ”zona adiacentă străzii Siretului”, în planul urbanistic zonal elaborat pentru magazinul Kaufland (vizavi de cartierul Arhitecților) nu este prevăzută nicio amenajare destinată infrastructurii pentru bicicliști.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

9 comentarii

Birtu

Acum 3 ani

Ghinion au locuitorii orasului ca avem asa politicieni si administratori!Numai de lucrari smart avem parte in oras si in localitatile din jur. Ei construiesc piste,de fapt bucati de piste doar ca uniunea europeana le recomanda . Poate ar fi bine sa foloseasca bicicleta cei care decid sa vada cum se descurca,din masina totul se vede in roz.
Raspunde

Ghjgj

Acum 3 ani

tipic pentru primaria Sibiu, hai sa facem sa luam ochii si de dragul de aface ca doar nu trebuie sa mai si gandim sa facem ceva pentru viitor... Vai si amar de primaria Sibiu
Raspunde

Nicușor von Șorliken

Acum 3 ani

Sibiul atinge alt record mondial, cu pretul per km al pistelor cu mult peste cel al autostrazilor de munte din Alpi! Daca ar exista DNA, ar rade de pe fata pamantului pe toti sobolanii din CJ si primarie!
Raspunde

Aci Duțu

Acum 3 ani

Păi ia zi-ne și nouă cât costă autostrada prin Alpi, să comparăm, că altfel zice lumea că ești ipocrit,
Raspunde

Gigi

Acum 3 ani

sa reduci de la 2 benzi de intrare la 1 banda de intrare pentru intrarea la magazin... asta inseamna ca esti expert.. nu era mai bine oare sa ii obligi pe toti sa mearga pana la primul sens giratoriu si sa intoare/intre ?
Raspunde

Aci Duțu

Acum 3 ani

și pe unde să facă, prostea, dacă nu e loc?
Raspunde

Noi muncim si nu gandim

Acum 3 ani

Initial pentru accesul in magazinul ce se va construi, s-a proiectat un sens giratoriu. Pentru ca costa prea mult sa se mute utilitatile s-a ajuns la intersectia din poza. 1. Cum vor face virajul la stanga spre calea Cisnadiei cei care ies din parcarea magazinului? Oare cu ajutorul unui semafor? 2. Din arhitecti se vine pe 2 benzi, care se restrang la una in zona accesului in parcarea magazinului. Care este rolul celor 2 benzi pana aici? 3. Oare se poate gandi o pasarela pe directia Calea Cisnadiei, care sa ocoleasca aceasta intersectie? 4. Cei de la urbanism din primaria Sibiu, pot gandi in viitor, sau rezolva problemele doar dupa ce apar? Tema noua - podul de la gara mica, podul garii, bariera tiglari, podul de pe calea surii mici, zona campsor - strada pe 2 benzi in 2021
Raspunde

Bambolero

Acum 3 ani

pistele sunt pentru vîlîi, să se dea cu țoacla la ei în cartier, lol
Raspunde

Cătălin lup

Acum 3 ani

Băi asta uni oameni nu au mașină că tine așa că merg cu bicicleta la lucru,și uni copii fac la fel merg cu bicicleta la școala daca nu stiai
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus