Vineri,
29.03.2024
Innorat
Acum
13°C

Actele de identitate care au expirat în starea de urgență își pierd valabilitatea

Actele de identitate care au expirat în starea de urgență își pierd valabilitatea

Începând cu data de 7 iunie 2022, actele de identitate care, potrivit legii, au expirat pe perioada stării de urgență și stării de alertă și au rămas valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, își pierd valabilitatea, informează Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, printr-un comunicat de presă.

Reprezentanții instituției invită cetățenii județului să se adreseze serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor pe raza cărora își au domiciliul, pentru schimbarea actului de identitate, având în vedere că aceste documente și-au pierdut valabilitatea la data menționată anterior.

În conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

Pentru evitarea prezentării, în același timp, a unui număr mare de persoane la sediul serviciilor publice locale de specialitate, recomandăm cetățenilor să acceseze platformele de programare on-line /telefonic ori să verifice, în prealabil, programul de activitate al celor 19 servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor operaționale la nivelul județului Sibiu accesând site-urile oficiale ale primăriilor în subordinea cărora acestea funcționează.

De asemenea, pentru situații de excepție, în scopul eliberării actului de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit la nivelul serviciului de profil, se poate formula o cerere motivată, adresată șefului serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

Pentru a urmări procedura de eliberare a actului de identitate la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Sibiu vă adresăm rugămintea de a consulta site-ul instituției, la www.djepsibiu.ro – secțiunea dedicată evidenței persoanelor.   

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

3 comentarii

Sibianca

Acum 1 an

In data de 6 iunie m-am programat pentru 19 iulie, este corect ? Sa se suplimenteze personalul sunt situatii cand nu poti astepta atat. Asi dori sa imi reinnoiesc buletinul mai repede, ce trebuie sa fac? Sa imi caut o pila sau relatie la primarie. Cunoastem si cazuri de acestea. Ceva trebuie schimbat, nu functioneaza bine.
Raspunde

Vld

Acum 1 an

sa dai timpul inapoi cu o luna si sa te programezi din timp. credeai ca daca te programezi in 6 iunie, cu o zi inainte sa isi piarda valabilitatea, deja in 7 ai buletin nou?
Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

stiati ca e expirat...ce-ati asteptat???

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus