Miercuri,
10.08.2022
Ploi Scurte
Acum
19°C

Actualizare. ”A ajuns ca o autogară”. Pe Aeroportul din Sibiu ecranele de informare nu mai funcționează

Actualizare. ”A ajuns ca o autogară”. Pe Aeroportul din Sibiu ecranele de informare nu mai funcționează

Confuzie printre pasagerii Aeroportului internațional Sibiu: de săptămâni bune, sistemul de informare a călătorilor nu mai funcționează. Reprezentanții AIS spun că sunt în căutarea unor soluții provizorii, până la instalarea unor sisteme noi, în cadrul proiectului de modernizare de anul viitor. 

Actualizare 19:50. Reprezentanții Aeroportului Sibiu au transmis că, în cursul zilei de azi, ecranele de informare din zona Plecări au fost repuse în funcțiune.

Ştirea inițială. S-au înmulțit precum ciupercile după ploaie sesizările transmise pe adresa redacției Turnul Sfatului referitoare la defecțiunile din Aeroportul internațional Sibiu, mai ales în ceea ce privește tocmai informarea călătorilor. Defecțiuni cu atât mai vizibile cu cât, în urma celor doi ani de pandemie, orarul zborurilor suferă adesea modificări de ultim moment (în special întârzieri).

La trei săptămâni după ce un cititor descria experiența neplăcută ca urmare a faptului că nimeni nu l-a putut anunța că avionul său are o întârziere de cinci ore, mai mulți cititori au utilizat aplicația Turnul Sfatului pentru a sesiza noi deficiențe: ecranele de informare din zona de Plecări nu mai funcționează. 

”Știu că a fost publicat un articol acum ceva timp, dar văd că nimic nu s-a schimbat. Ieri (30 iunie 2022 – n.r.) erau trei zboruri de plecare într-un interval de timp destul de scurt, așa că sala de așteptare era foarte plină, iar niciun ecran nu indica de la ce poartă decolează fiecare zbor, ceea ce a creat destul de multă confuzie între pasageri”, descrie un cititor al Turnul Sfatului.

După ce au aflat – întrebând ”din poartă în poartă” – pe unde vor pleca spre îmbarcare, călătorii au rămas tot nelămuriți, deoarece nu funcționa nici sistemul audio de informare. Practic, fiecare trebuia să urmărească momentul în care poarta de la care a aflat că se va îmbarca se deschide fizic. ”Odată ajunși la ghișeul de îmbarcare am întrebat o angajată a companiei de ce nu folosesc ecranele, iar aceasta mi-a spus efectiv că aeroportul este un dezastru și că nu depinde de compania aeriană managementul ecranelor. Dacă acum cu atât de puține porți de îmbarcare aeroportul nu se gestionează eficient, eu mă întreb ce o să se întâmple când o să fie extins”.

Aeroportul: călătorii vor fi informați prin ”soluții redundante”

Turnul Sfatului a solicitat reprezentanților Aeroportului internațional Sibiu să explice motivele informării atât de precare a celor care zboară de la Sibiu. ”Dorim să precizăm faptul că disfuncționalitățile punctual apărute la sistemul de informare video din zona Plecări sunt cauzate de motive de ordin tehnic generate de uzura fizică și morală a dispozitivelor de afișare care au fost puse în funcțiune în anul 2007”, își încep reprezentanții AIS explicațiile.

Potrivit lor, până recent, defecțiunile erau remediate „cu celeritate” de către angajați AIS, dar din cauza lipsei de suport tehnic problemele s-au înmulțit. ”Însă la acest moment, din cauză că producătorul sistemului nu mai oferă suport tehnic, remedierea disfuncționalităților, acolo unde este posibil, necesită timpi de intervenție și reparație ridicați. În acest sens, până la înlocuirea integrală prevăzută în cadrul proiectului de extindere și modernizare, au fost efectuate demersurile de identificare a potențialilor furnizori care să asigure în sistem abonament o soluție redundantă în cazul în care sistemul de afișare ar deveni complet nefuncțional”, se mai arată în răspunsul reprezentanților AIS, transmis cititorilor Turnul Sfatului.

Pentru reprezentanții Aeroportul Sibiu este dificilă amplasarea unor afișe, de exemplu, care să indice poarta de îmbarcare pentru diferite zboruri

Un termen pentru implementarea soluțiilor de rezervă nu este estimat. Iar în ceea ce privește proiectul de extindere și modernizare, acesta este, încă, în fază incipientă de implementare: contractul de 48,5 milioane de euro a fost semnat zilele trecute, cu termen finele anului viitor. Primele patru luni de la semnarea contractului sunt rezervate întocmirii proiectului tehnic. 

Citește și 48,5 mil. de euro: Aeroportul Sibiu se extinde cu un mega-șantier, pe care călătorii îl vor simți o singură zi

”O autogară”

”A ajuns și aeroportul ăsta o autogară. În plină caniculă și plin de oameni, zero aerisire/aer condiționat. Probabil se face economie. Ecranele de la «gate» - stinse. Nu știe lumea dacă e charterul de Antalya sau cursa de Dublin”, a scris și sibianul Călin Turcu pe pagina lui de Facebook, după o experiență pe Aeroportul din Sibiu.

Postarea sa a generat numeroase reacții similare. ”În urmă cu câteva săptămâni, într-o duminică în care erau patru zboruri care plecau într-un interval de o oră, din care două spre Viena, vreo câteva sute de oameni se plimbau de la o coada la alta neștiind unde să stea pentru a se îmbarca în zborul corect. Așa cum ai remarcat, ecranele nu erau funcționale nici atunci”, remarcă o altă sibiancă, care remarcă amar că autoritățile ”se laudă în continuare cu salonul Business”.

Salon care, oricum, este mai tot timpul închis. ”La Cluj, Timișoara sau pe alte aeroporturi ai acces în salonul Business și cu carduri de la Banca Transilvania, de exemplu, fără să conteze compania cu care zbori. La noi, în Sibiu, e «maram lounge» și ai acces doar cu bilete de clasa Business ori pentru senatorii Lufthansa. Salonul e oricum încuiat și e un afiș atârnat pe ușă cu «cheia e la chioșcul de lângă». Cum e la buda din benzinării afișul cu «cheia se află la personalul stației»”, mai descrie Călin Turcu.

Citește și Aeroportul Sibiu are un salon de business. ”Cei care pleacă rămân și cu un ultim gust bun”

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

17 comentarii

Liberal saxon

Acum 1 lună

Pai asta spun de vreo 10 ani...este adevaratul nivel al satului Sibiu, condus de ciuma galbena si de ciuma saxona prin mirificii lor reprezentanti. Votati in continuare liberali si sasalai!
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 lună

tu ești de la roșși, sau de la hauri? că nu înțelegem cu cine vei vota
Raspunde

Aurel Metrescu

Acum 1 lună

Imi place optimismul istoric al sibienilor. "A ajuns ca o autogara." Pai tot timpul a fost o autogara.
Raspunde

Dorina

Acum 1 lună

Chiar ca in autogara. Cel putin 3 zboruri planificate intr-un interval de aprox 1 ora, sala de asteptare insa nu are locuri suficiente pentru atatia calatori. Mai pui si o intarziere a zborului cu 1 ora 40 min si ai parte de o asteptare neplacuta in picioare. La toaleta lipsa hartie si sapun.
Raspunde

Un sibian

Acum 1 lună

un aeroport prapadid condus de INCOMPETENTI si IGNORANTI...sa-si faca publice salariile sa se vada pe ce bani NU FAC NIMIC!!!
Raspunde

Ie Greu

Acum 1 lună

Managerul a fost numit politic, nu-i așa? Și la fel întreaga echipă de conducere care își încasează cu nesimțire primele de performanță. Deloc mici O fi sau nu o fi "poartă de intrare" în orașul nostru nepereche, fapt este că există suficient de mulți călători de pe alte meleaguri și care sunt demult obișnuiți cu secolul 21. Mai ales în timpul festivalului de teatru. Ăla,"international". La fel că și aeroportul Ar cam fi vremea ca și aeroportul Sibiu să poată mai mult decât scuze și explicații. Și să înceteze să ne mai facă,pe toți, "de mândră minune"
Raspunde

Robert

Acum 1 lună

Să adăugam că anunțurile audio, atât cele în limba română cât și cele în engleză, sunt total neinteligibile fie din cauza ecoului fie din modul în care crainica (sau robotul) rostește nedeslușit textul. Acest lucru îl constați și privind reacțiile din privirile călătorilor care se străduiesc să înțeleagă
Raspunde

Claudia

Acum 1 lună

Ecranele nu funcționează de mult timp,in aprilie am plecat din aeroportul Sibiu la check in mi au spus un gate,când s au pus oamenii la coada era un altul ,iar plecarea efectivă a fost de la gate 5,un haos total!
Raspunde

Petrică

Acum 1 lună

Pentru TurnulSfatului.. de ce nu veniți la noi la aerport sa vedeti magazia plină de televizoare (monitoare) noi nouțe. Sunt aici de doi ani, în cutii, și nu ne lasă să le instalăm pentru că încă nu a caștigat licitația firma ”agreată” de conducere. Chiar așa trebuie să își ia parandarătul de fiecare dată? De ce să sufere toți angajații aeroportul din cauza unei conduceri slabe și numite pe criterii politice? Întrebați-l pe domnul director de ce nu vrea să monteze televizoarele!
Raspunde

Dragoș

Acum 1 lună

Aveți dreptate. Confirm și eu faptul că sunt deja monitoare cumpărate la aeroport. De multă vreme. Nu se montează deoarece trebuie să câștige licitația ”cine trebuie”. Domnule Deleanu, faceți o vizită la aeroport și întrebați conducerea. Să nu vă speriați de gazela leopard! Întrebați și despre numirile recente în posturile de director. Puteți face apoi o vizită la CJ să întrebați de ce nu dau doi bani pe sibieni.
Raspunde

UmpaLumpa

Acum 1 lună

Dragi angajati, De ce nu faceti voi un denunt la DNA?
Raspunde

ValKer

Acum 1 lună

Pai de 10 ani se tot fac lucrari de extindere.... Doamna Campean ? PNL... baba cloanta cu freza infoiata ?.... cineva ? Nimeni ? ....somn usor. ..la fel si cu spitalul Judetea... ala care tot incepe de vreo 20 de ani..... la fel ca si centura sud.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 lună

dacă vine fo veorică, bate din palme, și se face mintenaș
Raspunde

Sparrow, Jack Sparrow

Acum 1 lună

E slābut aeroportul ce e drept, dar se zboarā de pe el, ceea ce e mega bine in conditiile in care pe alte aeroporturi mai misto s-au luat niste tepe crunte mai ales in ultima perioadā. Asadar, eu sunt gata sā plātesc pretul unui disconfort suportabil in locul unui lux care nu-mi foloseste la nimic. ( Asteptatea unei curse cu intârziere de 5 ore si apoi anulatā in Gatwick nu îti va usura cālātoria dacā hârtia igienicā de la toaletā miroase a lavandā iar sapunul a bujori de munte, iar display-ul electronic de afisaj Al anulārii e Hitachi sponzorizat de elrond ) Au uitat românii când mergeau cu Atlassibul la Malaga...si mirosea a salam , ceapā si tocanā de vinete plus ciorapi transpirati....
Raspunde

Alex Dabija

Acum 1 lună

Superb!!! Există televizoare noi și nu vor să le monteze! Practic, autogara sibiu face ceva pe călători...
Raspunde

Petrișor

Acum 1 lună

Haideți să ne hotărâm odată. Este aeroport, autogară sau grădină zoologică? Spuneți-ne și nouă cine este gazela, leopardul, marele urs alb sau coiotul rănit.. Spuneți-ne de ce nu se instalează monitoarele dacă există de atâta vreme. Spuneți-ne de ce îți permit cei de la aeroport să își bată joc de oameni? Spuneți-ne de ce concursurile pentru posturile de director au fost de formă și care animăluțe au beneficiat de ele. Spuneți-ne cât sunt sporurile de performanță care se adaugă la salariile de 2000 de euro și care este ”performanța” acestei autogări. Spuneți-ne de ce Consiliul Județean orchestrează cu atâta zeflemism activitatea conducerii aeroportului / autogării / grădinii zoologice. Turnul Sfatului poate să pună aceste întrebări pentru noi?
Raspunde

Petrică

Acum 1 lună

Probabil vă întrebați mulți dintre voi cum a dat norocul peste două doamne să fie practic NUMITE directori la autogară. Sau credeți că au fost numite politic. Doar ele cred în forțele proprii și cred că li se cuvine funcția pe care acum o ocupă, deși nu pot gestiona lucruri simple cum ar fi funcționarea monitoarelor de pe peron. Haideți să vă spun, și vouă și lor, cum stă de fapt treaba. Numirile s-au făcut FĂRĂ să fie membri de partid pentru că va fi nevoie de semnăturile ”cuiva” atunci când se vor împărți milioanele de euro destinați modernizării autogării. Nu credeți că este normal să NU fie sacrificați membrii de partid ci niște persoane cărora li s-a insuflat falsul sentiment de încredere în sine și competență? Marele urs știe. Leoparzii încă nu. Puțină răbdare..
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus