Confuzie printre pasagerii Aeroportului internațional Sibiu: de săptămâni bune, sistemul de informare a călătorilor nu mai funcționează. Reprezentanții AIS spun că sunt în căutarea unor soluții provizorii, până la instalarea unor sisteme noi, în cadrul proiectului de modernizare de anul viitor.
Actualizare 19:50. Reprezentanții Aeroportului Sibiu au transmis că, în cursul zilei de azi, ecranele de informare din zona Plecări au fost repuse în funcțiune.
Ştirea inițială. S-au înmulțit precum ciupercile după ploaie sesizările transmise pe adresa redacției Turnul Sfatului referitoare la defecțiunile din Aeroportul internațional Sibiu, mai ales în ceea ce privește tocmai informarea călătorilor. Defecțiuni cu atât mai vizibile cu cât, în urma celor doi ani de pandemie, orarul zborurilor suferă adesea modificări de ultim moment (în special întârzieri).
La trei săptămâni după ce un cititor descria experiența neplăcută ca urmare a faptului că nimeni nu l-a putut anunța că avionul său are o întârziere de cinci ore, mai mulți cititori au utilizat aplicația Turnul Sfatului pentru a sesiza noi deficiențe: ecranele de informare din zona de Plecări nu mai funcționează.
”Știu că a fost publicat un articol acum ceva timp, dar văd că nimic nu s-a schimbat. Ieri (30 iunie 2022 – n.r.) erau trei zboruri de plecare într-un interval de timp destul de scurt, așa că sala de așteptare era foarte plină, iar niciun ecran nu indica de la ce poartă decolează fiecare zbor, ceea ce a creat destul de multă confuzie între pasageri”, descrie un cititor al Turnul Sfatului.
După ce au aflat – întrebând ”din poartă în poartă” – pe unde vor pleca spre îmbarcare, călătorii au rămas tot nelămuriți, deoarece nu funcționa nici sistemul audio de informare. Practic, fiecare trebuia să urmărească momentul în care poarta de la care a aflat că se va îmbarca se deschide fizic. ”Odată ajunși la ghișeul de îmbarcare am întrebat o angajată a companiei de ce nu folosesc ecranele, iar aceasta mi-a spus efectiv că aeroportul este un dezastru și că nu depinde de compania aeriană managementul ecranelor. Dacă acum cu atât de puține porți de îmbarcare aeroportul nu se gestionează eficient, eu mă întreb ce o să se întâmple când o să fie extins”.
Aeroportul: călătorii vor fi informați prin ”soluții redundante”
Turnul Sfatului a solicitat reprezentanților Aeroportului internațional Sibiu să explice motivele informării atât de precare a celor care zboară de la Sibiu. ”Dorim să precizăm faptul că disfuncționalitățile punctual apărute la sistemul de informare video din zona Plecări sunt cauzate de motive de ordin tehnic generate de uzura fizică și morală a dispozitivelor de afișare care au fost puse în funcțiune în anul 2007”, își încep reprezentanții AIS explicațiile.
Potrivit lor, până recent, defecțiunile erau remediate „cu celeritate” de către angajați AIS, dar din cauza lipsei de suport tehnic problemele s-au înmulțit. ”Însă la acest moment, din cauză că producătorul sistemului nu mai oferă suport tehnic, remedierea disfuncționalităților, acolo unde este posibil, necesită timpi de intervenție și reparație ridicați. În acest sens, până la înlocuirea integrală prevăzută în cadrul proiectului de extindere și modernizare, au fost efectuate demersurile de identificare a potențialilor furnizori care să asigure în sistem abonament o soluție redundantă în cazul în care sistemul de afișare ar deveni complet nefuncțional”, se mai arată în răspunsul reprezentanților AIS, transmis cititorilor Turnul Sfatului.
Pentru reprezentanții Aeroportul Sibiu este dificilă amplasarea unor afișe, de exemplu, care să indice poarta de îmbarcare pentru diferite zboruri
Un termen pentru implementarea soluțiilor de rezervă nu este estimat. Iar în ceea ce privește proiectul de extindere și modernizare, acesta este, încă, în fază incipientă de implementare: contractul de 48,5 milioane de euro a fost semnat zilele trecute, cu termen finele anului viitor. Primele patru luni de la semnarea contractului sunt rezervate întocmirii proiectului tehnic.
”O autogară”
”A ajuns și aeroportul ăsta o autogară. În plină caniculă și plin de oameni, zero aerisire/aer condiționat. Probabil se face economie. Ecranele de la «gate» - stinse. Nu știe lumea dacă e charterul de Antalya sau cursa de Dublin”, a scris și sibianul Călin Turcu pe pagina lui de Facebook, după o experiență pe Aeroportul din Sibiu.
Postarea sa a generat numeroase reacții similare. ”În urmă cu câteva săptămâni, într-o duminică în care erau patru zboruri care plecau într-un interval de o oră, din care două spre Viena, vreo câteva sute de oameni se plimbau de la o coada la alta neștiind unde să stea pentru a se îmbarca în zborul corect. Așa cum ai remarcat, ecranele nu erau funcționale nici atunci”, remarcă o altă sibiancă, care remarcă amar că autoritățile ”se laudă în continuare cu salonul Business”.
Salon care, oricum, este mai tot timpul închis. ”La Cluj, Timișoara sau pe alte aeroporturi ai acces în salonul Business și cu carduri de la Banca Transilvania, de exemplu, fără să conteze compania cu care zbori. La noi, în Sibiu, e «maram lounge» și ai acces doar cu bilete de clasa Business ori pentru senatorii Lufthansa. Salonul e oricum încuiat și e un afiș atârnat pe ușă cu «cheia e la chioșcul de lângă». Cum e la buda din benzinării afișul cu «cheia se află la personalul stației»”, mai descrie Călin Turcu.
Citește și Aeroportul Sibiu are un salon de business. ”Cei care pleacă rămân și cu un ultim gust bun”
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: ecrane de informare aeroport s , a ajuns ca o autogara aeroport , aeroport sibiu zona plecari
Vizualizari: 6926
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
MB
Acum 4 ore
Claudiu
Acum 4 ore
Liberal autentic
Acum 4 ore
Neli Oproiu
Acum 4 ore
Bobo