Miercuri,
29.10.2025
Cer Senin
Acum
7°C

A început licitația pentru proiectarea autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Valoare estimată a construcției: 3,6 miliarde de lei pentru 68,95 kilometri

A început licitația pentru proiectarea autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Valoare estimată a construcției: 3,6 miliarde de lei pentru 68,95 kilometri

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat luni că a început licitația pentru proiectarea și execuția autostrăzii Sibiu – Făgăraș.

Anunțurile pentru trei dintre cele patru tronsoane au fost publicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în Sistemul de Achiziții Publice.

În total, valoarea estimată pentru cele trei tronsoane de autostradă este de peste 3,6 miliarde de lei, iar lungimea totală a drumului ajunge la 68,95 kilometri.

Pentru fiecare tronson perioada de proiectare va fi de 12 luni și cea de execuție a lucrărilor va fi de 36 de luni, iar întregul proiect este finanțat din fonduri europene nerambursabile. Anunțurile de participare vor fi vizibile ulterior publicării acestora în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Tronsonul 1 are o lungime de 14,25 de kilometri, iar inclusiv proiectul pentru realizarea acestei porțiuni va fi scos la licitație. În total, viitoarea autostradă Sibiu – Făgăraș va avea o lungime de 68,95 kilometri.

Care sunt tronsoanele scoase acum la licitație pentru proiectare:

Tronsonul 2: Avrig-Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată de 1,713 miliarde de lei (fără TVA)

Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde de lei (fără TVA)

Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată de 1,163 miliarde de lei (fără TVA).

Datele limită pentru depunerea ofertelor:

11 octombrie 2022/Tronsonul 2

12 octombrie 2022 /Tronsonul 3

13 octombrie 2022/Tronsonul 4.

O poveste veche de 7 ani

Autorităţile au avut nevoie de 7 ani pentru a realiza studiile de fezabilitate pentru această autostradă și să încheie dosarele de licitaţie.

Studiile de fezabilitate au fost scoase la licitație în 2014, pe vremea când ministrul Transporturilor era Dan Șova.

Iniţial, licitaţia avea un termen complet nerealist: 4 luni pentru revizuirea studiului de fezabilitate, iar ulterior, datele contractuale au fost modificate.

În aprilie 2015 s-a semnat contractul de circa 16,3 milioane de lei cu Consitrans, cu termen 17 luni.

Oficial lucrările la SF-uri au început în mai 2015, dar s-au împotmolit în probleme birocratice, iar un an întreg a fost suspendat din lipsă de finanţare. De abia în 2019 au început primele foraje geotehnice pe traseu.

SF-ul a fost aprobat abia la finalul anului 2021, în decembrie. De atunci şi până acum, momentul trimiterii documentaţiei la ANAP au trecut alte 7 luni.

În anul 2019, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, estima într-un raport trimis Parlamentului că lucrările de execuţie ale ambelor tronsoane din autostrada Sibiu – Braşov vor fi încheiate până în anul 2023.

Citește și: Autostrada Sibiu - Făgăraș: Începe licitația pentru proiectare și execuție

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

Alin

Acum 3 ani

De ce nu e scos si Lotul 1 daca SF ul are Toate avizele?
Raspunde

Kokos

Acum 3 ani

Pentru ca grindeanu!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus