Luni,
03.10.2022
Parțial Noros
Acum
9°C

Se încheie reabilitarea ”drumului de sub munte”, care face legătura dintre Sibiu și Făgăraș. O alternativă la DN 1

Se încheie reabilitarea ”drumului de sub munte”, care face legătura dintre Sibiu și Făgăraș. O alternativă la DN 1

Drumul interjudeţean de 53,01 km, care face legătura între Șinca Veche – Sâmbăta de Sus și Cîrțișoara, o variantă la aglomerația de pe DN 1, este aproape de reabilitarea completă, în urma unor investiții coordonate de Consiliul Județean Brașov, anunță Bună Ziua Brașov.

Șoseaua străbate localităţile Şinca Veche, Şercăiţa, Bucium, Mărgineni, Sebeş, Recea, Gura Văii, Lisa, Sâmbăta de Sus, Drăguş, Viştea de Sus, Victoria, Ucea de Sus, acesta fiind cel mai tranzitat drum din Ţara Făgăraşului.

Lucrările de modernizare a acestei artere vor fi finalizate până la sfârşitul acestui an, după aproximativ trei ani de la începerea lucrărilor.

„Termenul de execuţie al lucrărilor de modernizare a fost prelungit prin, act adiţional, până în luna decembrie 2022, ca urmare a lucrărilor la infrastructura de canalizare de pe raza localităţilor Recea, Sâmbăta de sus, Ucea, lucrări care au impus prelungirea termenului de execuţie a lucrărilor de modernizare” a explicat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.

Cel mai mare proiect de modernizare a infrastructurii rutiere din ultimii 30 de ani

După discuţiile cu constructorul, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a declarat că „acesta este cel mai mare proiect de modernizare a infrastructurii rutiere din judeţul Braşov realizat în ultimii 30 de ani şi unul dintre cele mai importante din Regiunea Centru. Modernizarea acestui drum nu ar fi fost posibilă fără implicarea tuturor primarilor din Ţara Făgăraşului. A fost nevoie să ţinem cont de lucrările de investiţii, care se implementează la nivelul unor localităţi, precum şi de complexitatea intervenţiilor de relocare a reţelelor de utilităţi din zonă. Cu toate acestea, mărturisesc că suntem într-un progres foarte bun, deoarece am avut şansa unui constructor serios, care îşi face bine treaba, iar după trei ani de muncă, reuşim să ducem la bun sfârşit acest proiect investiţional complex! Ne dorim ca localnicii din satele străbătute de traseul «Drumului de sub munte», dar şi turiştii care vin în număr tot mai mare în zona Ţării Făgăraşului să poată circula în cele mai bune condiţii, această arteră fiind şi o alternativă la DN 1”.

Conform informaţiilor constructorului, la momentul actual, aşternerea  stratului de bază a fost realizată pe toată lungimea drumului, ceea ce reprezintă un progres al lucrărilor de 100%. În ceea ce priveşte stratul de uzură, acesta a fost finalizat în proporţie de 70%, respectiv 30 de kilometri pe DJ 104 A şi DJ 105 P – Ucea Sus.

De asemenea, au mai fost finalizate 15 poduri de pe traseul acestui drum interjudeţean,  două treceri la nivel cu linia ferată.

Modernizarea „Drumului de sub munte” a fost primul proiect cu fonduri europene destinat îmbunătăţirii infrastructurii rutiere, pe care Consiliul Judeţean Braşov l-a accesat în anul 2017, prin Programului Operaţional Regional 2014-2020.

Acest drum asigură conectarea cu reţeaua TEN-T şi descongestionează traficul din zona DN 1 Sibiu – Braşov, având în vedere că facilitează legătura între judeţele Braşov, Sibiu, Argeş şi face legătura între DN 1 şi DN 7C (Transfăgărăşan), la Cârţişoara. Valoarea totală a proiectului este de 146.864.245,94 lei.  

Sursa foto: Google Maps

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

Je

Acum 1 lună

Bravo CJ Brașov! Am fost săptămâna trecută pe acel drum și pot spune că este executat excelent, că în palmă vorba ceea. Încă nu erau trasate benzile dar asfaltul este excelent. Recomand aceasta varianta la DN1. Așa da.
Raspunde

Dorel

Acum 1 lună

Mulțumim de felicitării.am făcut o treabă nemaipomenita cu sprijinul C.J. ne dorim participanților drumuri line priveliște minunată aruncatul gunoiului decât acasă la fiecare.nu zgariatii Balustradele.La noi la Făgăraș "Bizonii" nu dau flasurii an trafic.
Raspunde

POPISTAN Zoica

Acum 1 lună

Prin satul Margineni acest drum a fost prevazut cu șanțuri pe ambele părți ale drumului. Pe partea dreapta în direcția Sâmbăta, șanțul depășește și 1,30 m. deși pe această parte nu a curs niciodată decât apa de la ploaie. Noi locuitorii acestei zone nu vom putea aduce apa de la fântână sau să mergem la cumpărături decât pe carosabil, trotuarul fiind foarte ingust. Am solicitat, chiar și la CJ acoperirea acestui șanț de pe partea stânga cu dale de beton dar se pare că nu ne aude nimeni. Aceste dale au și rolul de refugiu pentru pietoni, având în vedere că urmează și o curbă foarte periculoasă spre dreapta. I-am invitat pe oficiali la fața locului fără nici un rezultat. Doamne ferește să nu fiu nevoită să mai scriu aici un comentariu după vre-un posibil eveniment rutier, vizați sunt copii și bătrânii.
Raspunde

Zoica Popistan

Acum 1 lună

ERATA, În mesajul de mai sus am greșit când am spus de acoperirea șanțului de pe partea stânga, corect era acoperirea cu dale de beton a șanțului de pe partea dreaptă din direcția de mers către Sâmbăta.
Raspunde

Dobrota

Acum 1 lună

Extraordinar, fantastic, nemaipomenit... Să-l vedem gata, gata, dar GATA

Raspunde

McD

Acum 1 lună

De ce nu se face o continuare a drumului si in judetul Sibiu pana la Sebesul de Sus sau Turnu Rosu? Pai va spun eu de ce, ar strica treburile ilegale ale multor alesi din zona...s-ar vedea totul de la sosea
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus