Săptămâna trecută Turnul Sfatului publica un articol despre concluziile unui test pe care l-a realizat după ce a mers cu Bolt, Uber, 924 și 953 pe aceeași distanță, pentru a observa care este mai ieftin. În urma articolului, o persoană din conducerea 924 a luat legătura cu reporterul Turnul Sfatului și a povestit cu acesta despre schimbările care au avut loc în Sibiu după ce au apărut Bolt și Uber, despre majorarea tarifelor la taxi, dar și despre diferențele de preț dintre 924, Uber și Bolt.
Citește și: TEST Am mers prin Sibiu cu Bolt, Uber și taxi pe aceeași distanță. Care e mai ieftin?
„Au venit cu ceva nou”
Șoferul cu care am povestit spune că, la început, când Bolt și Uber au venit pe piața din Sibiu, clienții și-au dorit să le încerce pentru că pe lângă noutate, au adus și reduceri, reduceri care nu se găsesc la celelalte firme de taxi din Sibiu.
„Ne-au luat din clienți la început pentru că au venit cu ceva nou. Generația mai tânără clar s-a dus acolo. Ei au venit cu ofertele pe care le au, lucruri pe care noi nu le putem face, reducerile pe care noi nu le avem. Nu este o concurență loială. Ei merg, au o lege specială a lor, pe transport alternativ, nici nu știi câți sunt înregistrați, dacă sunt înregistrați și cum lucrează, cum se plătesc impozitele la stat. Din punctul meu de vedere, ca om care plătesc toate dările către stat, ar trebui să facă și ei acest lucru, nu îi controlează absolut nimeni. Unii sunt inscripționați, alții nu sunt inscripționați”, a spus acesta pentru Turnul Sfatului.
Și 924 are aplicație și oamenii pot plăti cu cardul
La fel cum Uber și Bolt au aplicație, și 924 are una. Diferența este, însă, dată de faptul că plata cu cardul nu se poate face direct prin aplicație.
„Noi avem și aplicația, se comandă taxi la adresă, mașina se deplasează. Noi am fost printre primii în Sibiu care am mers pe varianta plății cu cardul. Majoritatea mașinilor au POS. Sunt poate situații în care omul uită să-și încarce POS-ul sau, acum au doi ani de zile, a expirat garanția la ele, nu mai funcționează bateria, trebuie să stai să aștepți, să primești baterie, dar nu cred că s-a întâmplat să fie făcută comandă prin dispeceratul nostru, să se specifice că doresc plata cu card și să nu fie POS”.
Totodată, sunt cazuri când este orașul mai aglomerat și cererea este mai mare decât oferta. „Adică pur și simplu nu ne putem mișca. La noi regulile sunt simple. Dacă nu ajungi în șapte minute la client, nu iei comanda. Noi am mers pe varianta aceasta, sună un client la taxi când se grăbește, nu sună la taxi să se plimbe. La comanda prin aplicație trebuie să-i spui clientului că durează 12 minute, de exemplu, să-i dai termen, dacă clientul acceptă, te duci la comandă, dacă nu, el va refuza”, mai spune acesta.
Fără tarife fixe la Bolt și Uber
Un alt lucru despre care a vorbit persoana din conducerea 924 este faptul că nu există transparență, că Bolt-ul și Uber-ul nu au tarife fixe și că aceeași cursă pentru care astăzi plătești 20 de lei, mâine poate ajunge la 50 de lei, dacă este aglomerat în oraș.
„La ei nu vedeți niciun tarif, la ei vedeți cât costă cursa. Tariful pe care îl dau ei nu este real, ei zic, de exemplu 2,8 lei pe km, dar nu iau în calcul doar asta, îți iau și la staționare, îți iau și aglomerația din oraș, nu este o informare corectă față de client, din punctul meu de vedere. Noi avem tarif afișat de pornire, tarif de staționare, toate sunt afișate, transparente. E clar că sunt avantajați, nu ne deranjează lucrul acesta, clientul este liber să-și aleagă varianta pe care și-o dorește. Până la urmă, toată lumea lucrează pentru bani. Vă convine ca astăzi o cursă la Bolt să fie 20 de lei și mâine, când e aglomerat, să fie 50 de lei. Mâine, dacă clientul vede că e 50 de lei, nu mai merge cu Bolt și merge cu taxi”, a explicat acesta.
Foarte puțini șoferi au plecat de la 924 pentru Uber sau Bolt
Întrebat dacă șoferii au părăsit 924 pentru firmele concurente, persoana cu care am povestit spune că, în principiu, lucrează aceeași oameni și că doar doi șoferi s-au îndreptat către concurență.
„Da. Au plecat și șoferi de la noi, dar foarte puțini, pentru că la rândul lor nici șoferii nu câștigă foarte mult. De la noi două persoane au plecat, asta nu înseamnă nici 1%. De câștigat, foarte mult câștigă aplicațiile, firmele mari. Clar aplicația este foarte bună, ai tot ce vrei pe ea, este foarte ușor de folosit”.
„Sunt foarte mulți clienți care s-au întors”
Dacă la început, clienții s-au îndreptat spre ideea de noutate, după ce au testat aplicațiile și au văzut diferențele de prețuri, au revenit la 924, povestește șoferul. „Pe noi ne-a afectat foarte mult pandemia, lucratul de acasă. Normal că dacă omul are o reducere o folosește. Noi nu avem posibilitatea să facem reduceri, noi trebuie să mergem cu ceasul. Noi suntem obligați să mergem cu ceasul, noi scoatem bon fiscal înregistrat. Nu e corect să-ți vină Uberul din America, să-ți ia toți banii de la tine din țară și noi să fim fericiți. Sunt foarte mulți clienți care s-au întors. De exemplu, într-un anumit interval, din Șelimbăr până la aeroport plătești 130 de lei cu Bolt-ul și la noi 30-40 de lei, ne-au povestit clienții. Și noi vedem aceste prețuri prin aplicație”.
Referitor la condiții și la atitudinea șoferilor, acesta povestește că se investește în permanență pentru condiții bune pentru clienți și că atitudinea șoferilor contează la fel de mult.
„Cea mai scumpă mașină de pe taxi din oraș, o avem noi și o avem de mult. Avem mașini destul de bune cred eu. Atât timp cât un om a dat 19.000 de euro pe o mașină să o bage pe taxi, cred că este o investiție. Bineînțeles, contează și atitudinea șoferilor. Adevărul este că e greu, întâlnești tot felul de oameni, pe mulți nu îi interesează dacă îți murdăresc mașina, dacă pun umbrela udă pe banchetă. Sunt situații când ajungi la o tensiune și atunci ai o atitudine mai altfel pentru că cineva s-a comportat diferit cu tine de dimineață. Copiii, de exemplu, primul lucru pe care îl fac, este să se urce cu picioarele pe banchete. Oamenii trebuie să se gândească că vine altcineva și se așază pe acel loc în urma lor”.
Primăria a aprobat tariful maximal, dar prețurile la taxi nu au crescut încă
În ultima ședință a Consiliului Local s-a hotărât scumpirea taxiurilor din Sibiu de la 3,1 lei pe kilometru la 4,5 lei. Chiar dacă primăria a aprobat tariful maximal, firmele nu au crescut încă prețul, având în vedere toate scumpirile din ultima vreme.
„Acum toată lumea a sărit pe noi, cum să fie mărirea la 4,50 lei? Legea este în felul următor, transportatorul poate solicita primăriei și consiliului local această creștere. Noi am solicitat acest lucru la începutul verii, am solicitat o mărire de tarif maximal acordat de primărie în baza inflației, având în vedere că tarifele nu s-au mai mărit din 2014.
Tarifele sunt aprobate, dar nu le-am mărit noi pentru că în momentul de față nu este o cerere foarte mare și nu știm ce se întâmplă. Lucrurile nu sunt foarte roz, toată lumea este speriată de prețuri, scopul nostru nu este să stăm în stații, să mărim tariful și să stăm în stație și să nu lucrăm, scopul nostru este să circule clientul, să meargă cu noi. Ar fi necesară o mărire de tarif, dar nu cred că mai mult de 20%, adică să ajungem la 3 lei la 3,50”, concluzionează acesta.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: 924 sibiu , uber sibiu , bolt sibiu , taxi sibiu
Vizualizari: 29946
Ultimele comentarii
Acum 35 minute
Ban Cher
Acum 40 minute
Sibian
Acum 55 minute
Ovidiu
Acum 1 oră
Cetatean
Acum 1 oră
Ion Iliescu (RIP)