Joi,
11.09.2025
Parțial Noros
Acum
19°C

Taxi 924, despre Bolt și Uber: Nu este o concurență loială. Vă convine astăzi o cursă Bolt la 20 de lei și mâine, când e aglomerat, să fie 50 de lei?

Taxi 924, despre Bolt și Uber: Nu este o concurență loială. Vă convine astăzi o cursă Bolt la 20 de lei și mâine, când e aglomerat, să fie 50 de lei?

Săptămâna trecută Turnul Sfatului publica un articol despre concluziile unui test pe care l-a realizat după ce a mers cu Bolt, Uber, 924 și 953 pe aceeași distanță, pentru a observa care este mai ieftin. În urma articolului, o persoană din conducerea 924 a luat legătura cu reporterul Turnul Sfatului și a povestit cu acesta despre schimbările care au avut loc în Sibiu după ce au apărut Bolt și Uber, despre majorarea tarifelor la taxi, dar și despre diferențele de preț dintre 924, Uber și Bolt.

Citește și: TEST Am mers prin Sibiu cu Bolt, Uber și taxi pe aceeași distanță. Care e mai ieftin?

„Au venit cu ceva nou”

Șoferul cu care am povestit spune că, la început, când Bolt și Uber au venit pe piața din Sibiu, clienții și-au dorit să le încerce pentru că pe lângă noutate, au adus și reduceri, reduceri care nu se găsesc la celelalte firme de taxi din Sibiu.

„Ne-au luat din clienți la început pentru că au venit cu ceva nou. Generația mai tânără clar s-a dus acolo. Ei au venit cu ofertele pe care le au, lucruri pe care noi nu le putem face, reducerile pe care noi nu le avem. Nu este o concurență loială. Ei merg, au o lege specială a lor, pe transport alternativ, nici nu știi câți sunt înregistrați, dacă sunt înregistrați și cum lucrează, cum se plătesc impozitele la stat. Din punctul meu de vedere, ca om care plătesc toate dările către stat, ar trebui să facă și ei acest lucru, nu îi controlează absolut nimeni. Unii sunt inscripționați, alții nu sunt inscripționați”, a spus acesta pentru Turnul Sfatului.

Și 924 are aplicație și oamenii pot plăti cu cardul

La fel cum Uber și Bolt au aplicație, și 924 are una. Diferența este, însă, dată de faptul că plata cu cardul nu se poate face direct prin aplicație.

„Noi avem și aplicația, se comandă taxi la adresă, mașina se deplasează. Noi am fost printre primii în Sibiu care am mers pe varianta plății cu cardul. Majoritatea mașinilor au POS. Sunt poate situații în care omul uită să-și încarce POS-ul sau, acum au doi ani de zile, a expirat garanția la ele, nu mai  funcționează bateria, trebuie să stai să aștepți, să primești baterie, dar nu cred că s-a întâmplat să fie făcută comandă prin dispeceratul nostru, să se specifice că doresc plata cu card și să nu fie POS”.

Totodată, sunt cazuri când este orașul mai aglomerat și cererea este mai mare decât oferta. „Adică pur și simplu nu ne putem mișca. La noi regulile sunt simple. Dacă nu ajungi în șapte minute la client, nu iei comanda. Noi am mers pe varianta aceasta, sună un client la taxi când se grăbește, nu sună la taxi să se plimbe. La comanda prin aplicație trebuie să-i spui clientului că durează 12 minute, de exemplu, să-i dai termen, dacă clientul acceptă, te duci la comandă, dacă nu, el va refuza”, mai spune acesta.

Fără tarife fixe la Bolt și Uber

Un alt lucru despre care a vorbit persoana din conducerea 924 este faptul că nu există transparență, că Bolt-ul și Uber-ul nu au tarife fixe și că aceeași cursă pentru care astăzi plătești 20 de lei, mâine poate ajunge la 50 de lei, dacă este aglomerat în oraș.

„La ei nu vedeți niciun tarif, la ei vedeți cât costă cursa. Tariful pe care îl dau ei nu este real, ei zic, de exemplu 2,8 lei pe km, dar nu iau în calcul doar asta, îți iau și la staționare, îți iau și aglomerația din oraș, nu este o informare corectă față de client, din punctul meu de vedere. Noi avem tarif afișat de pornire, tarif de staționare, toate sunt afișate, transparente. E clar că sunt avantajați, nu ne deranjează lucrul acesta, clientul este liber să-și aleagă varianta pe care și-o dorește. Până la urmă, toată lumea lucrează pentru bani. Vă convine ca astăzi o cursă la Bolt să fie 20 de lei și mâine, când e aglomerat, să fie 50 de lei. Mâine, dacă clientul vede că e 50 de lei, nu mai merge cu Bolt și merge cu taxi”, a explicat acesta.

Foarte puțini șoferi au plecat de la 924 pentru Uber sau Bolt

Întrebat dacă șoferii au părăsit 924 pentru firmele concurente, persoana cu care am povestit spune că, în principiu, lucrează aceeași oameni și că doar doi șoferi s-au îndreptat către concurență.

„Da. Au plecat și șoferi de la noi, dar foarte puțini, pentru că la rândul lor nici șoferii nu câștigă foarte mult. De la noi două persoane au plecat, asta nu înseamnă nici 1%. De câștigat, foarte mult câștigă aplicațiile, firmele mari. Clar aplicația este foarte bună, ai tot ce vrei pe ea, este foarte ușor de folosit”.

„Sunt foarte mulți clienți care s-au întors”

Dacă la început, clienții s-au îndreptat spre ideea de noutate, după ce au testat aplicațiile și au văzut diferențele de prețuri, au revenit la 924, povestește șoferul. „Pe noi ne-a afectat foarte mult pandemia, lucratul de acasă. Normal că dacă omul are o reducere o folosește. Noi nu avem posibilitatea să facem reduceri, noi trebuie să mergem cu ceasul. Noi suntem obligați să mergem cu ceasul, noi scoatem bon fiscal înregistrat. Nu e corect să-ți vină Uberul din America, să-ți ia toți banii de la tine din țară și noi să fim fericiți. Sunt foarte mulți clienți care s-au întors. De exemplu, într-un anumit interval, din Șelimbăr până la aeroport plătești 130 de lei cu Bolt-ul și  la noi 30-40 de lei, ne-au povestit clienții. Și noi vedem aceste prețuri prin aplicație”.

Referitor la condiții și la atitudinea șoferilor, acesta povestește că se investește în permanență pentru condiții bune pentru clienți și că atitudinea șoferilor contează la fel de mult.

„Cea mai scumpă mașină de pe taxi din oraș, o avem noi și o avem de mult. Avem mașini destul de bune cred eu. Atât timp cât un om a dat 19.000 de euro pe o mașină să o bage pe taxi, cred că este o investiție. Bineînțeles, contează și atitudinea șoferilor. Adevărul este că e greu, întâlnești tot felul de oameni, pe mulți nu îi interesează dacă îți murdăresc mașina, dacă pun umbrela udă pe banchetă. Sunt situații când ajungi la o tensiune și atunci ai o atitudine mai altfel pentru că cineva s-a comportat diferit cu tine de dimineață. Copiii, de exemplu, primul lucru pe care îl fac, este să se urce cu picioarele pe banchete. Oamenii trebuie să se gândească că vine altcineva și se așază pe acel loc în urma lor”.

Primăria a aprobat tariful maximal, dar prețurile la taxi nu au crescut încă

În ultima ședință a Consiliului Local s-a hotărât scumpirea taxiurilor din Sibiu de la 3,1 lei pe kilometru la 4,5 lei. Chiar dacă primăria a aprobat tariful maximal, firmele nu au crescut încă prețul, având în vedere toate scumpirile din ultima vreme.

„Acum toată lumea a sărit pe noi, cum să fie mărirea la 4,50 lei? Legea este în felul următor, transportatorul poate solicita primăriei și consiliului local această creștere. Noi am solicitat acest lucru la începutul verii, am solicitat o mărire de tarif maximal acordat de primărie în baza inflației, având în vedere că tarifele nu s-au mai mărit din 2014.

Tarifele sunt aprobate, dar nu le-am mărit noi pentru că în momentul de față nu este o cerere foarte mare și nu știm ce se întâmplă. Lucrurile nu sunt foarte roz, toată lumea este speriată de prețuri, scopul nostru nu este să stăm în stații, să mărim tariful și să stăm în stație și să nu lucrăm, scopul nostru este să circule clientul, să meargă cu noi. Ar fi necesară o mărire de tarif, dar nu cred că mai mult de 20%, adică să ajungem la 3 lei la 3,50”, concluzionează acesta.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 29946

Comentarii

26 comentarii

Anemona Perișoreanu-Mutică

Acum 2 ani

Ca romani care simtim si traim romaneste, avem datoria morala sa incurajam firmele cu capital romanesc, cum sunt taxiurile locale si sa nu dam banii la straini care lucreaza marsav prin chipul acestor multinationale infame care au facut numai rau si razboaie pe unde au mers! Nu avem nevoie de UBER sau BOLT, de masini noi, curate, ingrijite, sigure! Iubim soferii de pe taxiurile romanesti, in maieu, slapi, cu unghii negre, care asculta manele, de multe ori sunt bauti si conduc masini cu 500.000 km, cu RAR luat pe spaga, cu probleme de siguranta in mers si care put de trazneste! Iubim ce e romanesc, nu dam bani la straini, mergem cu troacele noastre din neamul cel romanesc!

Raspunde

Radu

Acum 2 ani

Nu aveti nevoie de Uber, nu il luati. E simplu.

Raspunde

Asen

Acum 2 ani

La ce masini sunt pe taxi, avem noroc că nu cadem din ele....apoi curățenia din mașină, șoferul...lucruri civilizate..... Te urci in unele taxiuri si risti sa iei boli dermatologice.... Ca sunt si taxiuri si soferi foarte ok, nu neg, dar la concurență eu nu am avut nici o problema pana acum

Raspunde

Mihai

Acum 2 ani

Ultimile doua curse cu taxi clasic, ambii șoferi nu aveau discutie decât ce tarife mici se practica, ca nu acopera cheltuielile, de cum Bolt și Uber sunt neloiali și ca nu merita meseria asta de taximetrist, șamd. Mirosea a tigara în mașină. La Bolt în schimb de fiecare data e liniște și mașini curate. Asta chiar dacă aștept cateva minute în plus. Noaptea dacă merg cu taxi normal doar atât aud: mergem fără ceas. Adică sa fie 10 lei, rotund... De la aeroport nu pot lua taxi clasic ca are "comanda", dar el sta la străini. Au lipit taximetriștii la aparat eticheta cu "euro". Au luat la un colaborator strain care a venit cu avionul, pana în centru, 40 EURO! Or fi și șoferi cinstiți, dar o parte din ei sunt de mai mare rușinea! De aia o sa folosesc Bolt sau Uber sa nu va mai dau șansă să mă "faceti"!

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

John

Acum 2 ani

Dar clientii care put in ultimul hal si soferul trebuie sa ii suporte , toate persoanele pe care uber ul si bolt le refuza ca sunt bauti trebuie sa le luam noi ca asa e legea !!!! La aeroport sunt povesti !!!! Incurajez orice ce persoana care este intr o situatie in care nu se pune ceasul sau nu doreste taximetristul sa l trasporte oriunde de la aeroport sa se adreseze politie de frontieră!!!! Nu toti sunt autorizati sa desfasoara activitate de transport persoane in si din aeroport !!!! Dar nici voi ca si clienti nu veniti la taxiu si ii spuneti cat costa pana acolo !!!! Exista ceas si de aceea este !!!!
Raspunde

Mircea

Acum 2 ani

Apoi sa dai peste un taximetrist care pute, din varful picioarelor pana in cerul gurii, iti vine sa vomiti direct! As desfiinta toate firmele de a dreptul mizerabile, exact ca cei care sofeaza si as alege doar uber si bolt!!! Nu recomand in general taxiurile, toate rebuturile adunate la un loc! Pfuiiiii!!!
Raspunde

Sss

Acum 2 ani

Nu e vorba doar de bani, mai tine si de respect si de evaluarile pe care le poti da ca si client

Raspunde

Leonard

Acum 2 ani

In Uber SI alte aplicatii nu ascult manele . In schimb daca i-au taxiul si ii spun taximetristului ca vreau sa ascult alta muzica si fara manele acesta imi raspunde si citez: Daca nu-ti place poti SA te dai jos din masina. In schimb celelalte aplicatii sunt in regula a te conforma cerintelor clientului...

Raspunde

Unsibian

Acum 2 ani

Lasă vrăjeală cu "vin americanii și ne i-au banii" pentru client e important sa beneficieze de alternative se duce unde e mai ieftin, când la Bolt când la Uber când la Taxi. Când erați doar voi pe moșie ce alternativă avea clientul? Da e adevărat că la Bolt sau Uber cresc tarifele dinamic în funcție de trafic, dar la fel de adevărat că acolo poți avea și curse foarte ieftine dacă nu e cerere la un anumit moment și zi, la Taxi e plătești tariful indiferent de condiții.

Raspunde

John doe

Acum 2 ani

Ahahahaa, ce glume au în program taximetriștii... Puteți avea și voi aplicații si plata cu card, că sunt pline taxiurile de șoferi cocalari, bronzati, dubiosi, cu mașini antice și jegoase. Prefer să plătesc mai mult pentru niște condiții normale, nu să mă simt că circul prin Eritrea ;)

Raspunde

Mihaitza

Acum 2 ani

Exact cum zici!! Dar de ce nu spune ca stii de la inceput pretul cursei iar soferii de Uber/Bolt nu au cum sa înșele!!!

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Vlad

Acum 2 ani

John! Cred ca iei prea multe sau prea putine, dintre medicamentele prescsrise de cei de la numarul 3. Un taxi nu este plin de soferi, este unul singur! Nici masini antice si jegoase n-o sa gsesti in taxi, chiar n-ar intra pe bancheta din spate. Intelegi?

Raspunde

Liviu Emanuel

Acum 2 ani

Articolul despre taxi și firmele de transport alternativ este total incorect. Eu lucrez pentru Uber in București și plătesc toate taxele către stat, impozit, TVA intracomunitar, deci atunci când mai creați astfel de articole întrebați și pe ceilalți, asta dacă vreți să realizați o informare corectă și obiectivă, daca este un articol la comanda taxi, va înțeleg. Cu toată stima, va doresc succes

Raspunde

Sss

Acum 2 ani

Acest site da doar articole la comanda
Raspunde

Ion

Acum 2 ani

Numele patronului de taxi sa il stim si noi?...sau e confidențial....924.....

Raspunde

John

Acum 2 ani

Nu e patron , la 924 e Asociatie!!! El este director ales pe un termen!!!
Raspunde

Marius

Acum 2 ani

Daca v-ati mai spala atat masinile cat si voi, soferii poate ne-am mai urca in taxiurile conventionale. Nu generalizez, dar majoritatea experientelor mele au fost negative cu firmele de taxi cu numar scurt: masini vechi, scaune imputite, manele in boxe si fum scos printre dinti. Si miros de transpiratie. Dar na, pana la urma calitatea unui serviciu se dicteaza de client. Si cum la noi in Sibiu...

Raspunde

Federal

Acum 2 ani

Cand taxiurile o sa fie curate, masini adevarate, nu carute de dus porci si fan, iar soferii respectuosi, atunci o sa ma mai urc intr-un taxi din Sibiu. Pana atunci, Bolt si Uber...

Raspunde

Gigel

Acum 2 ani

Dar daca e 20 lei o cursă și nu găsești niciun taxi și tu te grăbești și ai o urgenta, nu i așa că ai plati și 50 lei sa ajungi ? E vorba despre cerere și ofertă aici. Până nu se civilizează transportul in taxiuri plângerile lor nu își au sensul.
Raspunde

Barsan

Acum 2 ani

Dra reporter sunteți cumva platita de 924? Nu ar trebui sa dati si un drept la replică? Eu va stau la dispozitie! Apropo, nu ati fost niciodată cu Uber/ Bolt prin oras? Puteti afla si raspunsurile noastre la ineptiile scoase de seful de la 924!
Raspunde

Derg

Acum 2 ani

ieri am vazut niste baieti din India/Pakistan cred ca erau, in zona la stadionul Compa care s-au urcat in Uber si Bolt desi erau taxiuri in zona la Compa destule... Asta spune multe despre calitatea serviciului de taxi din Sibiu. Era o vorba: pestele de la cap se impute asa ca sefii si patronii firmelor de taxi impun calitatea care o ofera si masinile pe care le au in firma (fie private sau ale firmei) dar mai ales conduita, imbracamintea si curatenia. Incetul cu incetul se va alege graul de neghina...
Raspunde

Un sibian

Acum 2 ani

la 4.5 lei / km sa astepte mult si bine sa ne mai urcam in taxi...sa nu mai vorbim de jegul din masina si de cel afisat de cei mai multi conducatori!!!
Raspunde

Nada

Acum 2 ani

Pai la Bolt și Uber creste tariful daca este aglomerat în oraș. Și dacă merg cu taxi, oprește cineva ceasul când se sta, sau? Macar aici știi cât ai de platit in de la capătul locului, sa nu ai surprize. Sau sa nu dorească mister taximetrist sa te ia, cum am avut o întâmplare (mergând de la Kaufland Șelimbăr pe Luptei) -Iti bati joc de mine? (Pesemne că era prea aproape sa se deranjeze). Pai la așa condiții și să trebuiască să ascult și părerile șoferului...nu mersi! :)
Raspunde

Bolt-istul

Acum 2 ani

Merg la taximetrist la aeroport și îl rog sa ma ducă. Din start ma întreabă “unde mergi”. La o locație unde prețul este de aproape 30 lei, taximetristul se oferă sa na ducă cu 100. Dacă nu am acceptat, ma saluta și îmi zice sa merg la colegul ca el nu este liber. Sa fim serioși, articolul asta este penibil!
Raspunde

Silviu

Acum 2 ani

Am venit de 2 zile din Malta, au taxi, Uber, Bolt si eCab (o varianta locala). La taxi, in statiile mari, inclusiv in aeroport, poti plati anticipat cursa de la un ghiseu, primesti bonul, mergi cu el la sofer si gata! Stii cat costa cursa, nimeni nu te refuza, totul ok.
Raspunde

Anonim

Acum 2 ani

Inteleg ambele parti , dar si sa mergi cu taxi in sibiu este o intreaga aventura. De ce spun asta? Poi pt ca nu toate masinile de taxi sunt din anu 2015 spre exemplu. 2 la mana nu toti soferi de taxi sunt respectuosi mare mirare daca mai prinzi un sofer respectuos. 3 la mana nu toate masinile sunt curate! As mai putea continua dar nu cred ca are sens. Cand se scapa de acei ciubucari cu acte inregula si masinile sunt curate si nu mai sunt mirosuri de ti se intoarce stomacul pe dos. Atunci da dau dreptate ca cei de la Uber/Bolt au niste preturi din burta . Dar ca tot romanul stim sa ne plangem in loc sa facem ceva sa fie chiar o concurenta pe bune ! In rest cele bune la toate firmele de transport in comun . Aaa acet comentariu e strict parerea mea . Pt ca si eu circul cu taxi sau bolt\uber .

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus