Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat în mai multe rânduri deja că tronsonul 1 al Autostrăzii Sibiu – Pitești va fi inaugurat la finalul acestui an. Totuși, surse Turnul Sfatului susțin că totul depinde de cât de mult va ploua în următoarele zile și de cât de repede se va instala frigul.
”Este nevoie de un beton special ce trebuie aplicat la temperaturi mai mari de 5 grade Celsius”
Ideea este susținută și de Asociația pro Infrastructură, care admite că în ultima perioadă ritmul lucrărilor a încetinit și va depinde foarte mult inaugurarea de vreme.
”Suntem în 12 octombrie și mai este încă foarte mult de asfaltat. După asfaltare vor fi montate și rosturile de dilatare de la viaduct, iar asta este o operațiune care trebuie făcută în condiții speciale. Este nevoie de un beton special ce trebuie aplicat la temperaturi mai mari de 5 grade Celsius. Nu cred că mai este efectiv timp pentru a se putea finaliza tronsonul în acest an, mai ales în condițiile în care vom avea un sfârșit de an ploios și rece, cu temperaturi de sub zero grade”, spun surse din domeniul infrastructurii pentru Turnul Sfatului.
Citește și: ”Autostrada Sibiu-Pitești e toată în lucru”. Construcția întregii autostrăzi s-ar putea încheia peste 5 ani
”Nu suntem convinși 100% că sectorul 1 de pe Sibiu – Pitești va fi finalizat în 2022”
Am întrebat și specialiștii de la Asociația Pro Infrastructură, asociație care a urmărit atent ritmul lucrărilor de pe acest tronson încă de la debutul lui.
Nici aici nu este foarte mult entuziasm, însă șansele ca de la mijlocul lunii decembrie să se circule pe autostradă până la Boița sunt considerate mai mari.
”Lucrările sunt la limită, însă trebuie să înțelegem ceva foarte clar. Nu termenul de finalizare al lucrărilor este la limită, ci presiunea politică, a ministrului Grindeanu și a noastră a tuturor, de ce nu, ca lucrările la Sibiu – Boița să fie finalizate în acest an. Contractul spune de aprilie 2023 ca dată de finalizare a lucrărilor, iar din acest punct de vedere constructorul stă foarte bine. Da, există presiune să se termine în acest an, însă constructorul nu are prea multe motive să se grăbească și să facă o lucrare slabă calitativ. Garanția lucrărilor este de 10 ani, iar o lucrare prost făcută acum va costa compania în următorii ani.
Nici noi nu suntem convinși 100% că sectorul 1 de pe Sibiu – Pitești va fi finalizat în 2022, pentru că în ultima perioadă au existat câteva întârzieri, însă totul ține de cum va fi vremea.
Nu credem nici că rosturile de dilatare sunt o problemă atât de mare, pentru că viaductul nu are rosturi decât la capete și chiar și în situația în care nu va mai fi timp să fie încheiate, există soluții tehnice pentru a se da drumul la trafic. Mai este încă destul de asfaltat, depinde și de vreme, însă avem deja locuri unde s-a turnat inclusiv stratul de uzură. Lucrările sunt aici la limită pentru ca lotul să fie deschis anul acesta, iar dacă va fi o perioadă foarte ploioasă și friguroasă, atunci va fi o problemă cu așternutul stratului de asfalt rămas, iar constructorul nu cred că va face rabat la calitate. Așa cum am mai spus, nu are niciun interes constructorul să repare în 10 ani ceva ce a făcut acum în grabă”, spun reprezentanții Pro Infrastructură.
O solicitare prin care am cerut un punct de vedere constructorului tronsonului Porr Construct nu a primit un răspuns până la redactarea acestui articol.
Grindeanu: În cinci ani circulăm pe autostradă între Sibiu și Pitești
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la sfârșitul lunii august că în cinci ani estimează că se va putea circula pe întreaga autostradă Sibiu Pitești.
„Anul acesta s-au inaugurat 140 de kilometri din drumul expres Craiova-Pitești. Se va inaugura, pe Sibiu-Pitești, bucata de până la Boița. E bucata de până la intrarea în defileu. Se lucrează la lotul 5, bucata Curtea de Argeș-Pitești.
Am semnat pentru loturile 2, 3 și 4, cele mai grele, cele prin defileu. E peste un miliard de euro, cel mai mare contract semnat vreodată de CNAIR. Titular de contract e o companie italiană, dar sunt și români acolo. Ar fi trebuit să termine în mai 2023, vor termina anul acesta în decembrie, tronsonul Sibiu-Boița (...) Ne ducem undeva în 5 ani de acum încolo, să se circule de la un capăt la altul, între Sibiu și Pitești”, a spus ministrul Transporturilor la podcastul EvZ Play.
În 2023, ministrul estimează că se vor încheia o parte din lucrările la centura Bucureștiului, dar și restul din autostrada Pitești – Constanța.
„În următorul an va trebui să circulăm pe A0, centura Bucureștiului, pe latura sudică. Anul viitor ar trebui să mergem pe autostradă de la Pitești la Constanța. Vor fi inaugurate, zic eu, în primăvara anului viitor. Sunt trei loturi de circa 20 km fiecare”, a mai precizat ministrul, care a explicat și că partea de nord a centurii nu se poate face din cauza unui proces deschis de o companie chineză, care a fost descalificată în baza unei legi inițiate de USR.
„Ar trebui să se termine mai repede și lotul 1 și lotul 3 de la Craiova la Pitești. Apoi drumul expres Galați-Brăila. E cea mai mare aglomerație urbană după București”, a mai explicat ministrul Transporturilor.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: sibiu boita , pro infrastructură , sibiu pitesti , lucrari , vreme , Sibiu , autostrada , iarna
Vizualizari: 11594
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Sibian
Acum 6 ore
Marioara
Acum 7 ore
Nobody
Acum 7 ore
Unde nu e materie cenusie ... ce rezulate sa ai ?
Acum 8 ore
Gelu